Skocz do zawartości

masterpca

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2003 Touring PP09960

Osiągnięcia masterpca

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam Miałem mały incydent swoją BMW, siła uderzenia poszła na maskę a nie zderzak z przodu. Szukam jakiś zakład blacharski i lakierniczy, który kompleksowo by ogarnął: - ocenę szkód "w środku" auta, wycenę naprawy i co trzeba wymienić (łącznie ew. ze sprawdzeniem chłodnicy, układ jest szczelny) Jak ktoś już może wstępnie wycenić coś, czyli to co widać na zdjęciu że na pewno będzie do zrobienia, to proszę - szkodę po zderzeniu - ewentualne podniesienie przedniego zderzaka - przedni zderzak już przed zderzeniem był trochę nie spasowany względem reszty - ogólnie lewe nadkole jest nie oryginalne (gordon), prawe już tak. Rdza na prawym nadkolu. - Ew. zabezpieczenie przed rdzą całego auta (konserwacja, usunięcie trzech ognisk rdzy - dwa po otwarciu drzwi, jedno bagażnika) Po zderzeniu, gdy wstawimy kluczyk do stacyjki, na maxa chodzi wentylator chłodnicy - wygląda to na uszkodzenie jakiegoś czujnika co nie? Wstawiam zdjęcia, tam są 2-3 zdjęcia tyłu pomijalne na tą chwilę. https://www.dropbox.com/sh/do32ihzx7lhryhc/AADvTcaYkd34cQFKYD4j5jxHa?dl=0 Pozdro
  2. Cześć ostatnio zauważyłem problem u mnie z radiem - w momencie w którym kręcę rozrusznikiem by włączyć silnik radio całkowicie się wyłącza, to jest gaśnie podświetlenia całego radia, gdy podświetlenie nawiewów jest przy tym kręceniu. Potem się uruchamia i jest CD Check, co ogólnie powoduje kilkunastu sekundową przerwę w odtwarzaniu po odpaleniu silnika. Jakiś czas temu było tak, że podczas kręcenia rozrusznikiem radio nie przygasało - były widoczne wszystkie napisy i podświetlenie. Co ciekawe, były dwa przypadki bo albo muzyka się nie przyciszała, albo się muzyka przyciszała podczas kręcenia, jednak bardzo szybko zaczęła się odtwarzać z powrotem. Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? To normalne, że muzyka czasem się przycisza, czasem nie, gdy radio się nie wyłącza podczas kręcenia? Pozdro EDIT: istotne jeszcze jest to, że po CD Check następuje odtwarzanie tego samego utworu, co ostatnio, nie leci od nowa, więc jak mniemam pamięć jest podtrzymana. Jakie jest normalne zachowanie radia, gdy zaczynamy kręcić rozrusznikiem? Skąd radio wie (o ile wie) że rozrusznik jest kręcony?
  3. masterpca

    Dekory i wkłady

    Chodzi mi o te czerwone wkłady: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8266814-wklad/vPP09960 https://www.google.com/search?q=51+45+8+266+814
  4. masterpca

    Dekory i wkłady

    Cześć i witam w celu wymiany radia, rozmontowałem dwa dekory. Z racji jednak na problem z radiem, oraz tym że ewentualnie dorzucał bym emulator zmieniarki, chciałbym tak założyć te dekory, ale tak żeby można było je w łatwiejszy sposób zdemontować w przyszłości - przy demontażu pękło mocowanie jednego z czterech sworzni co wchodzi w czerwony wkład na jednym dekorze, przez co muszę ogarnąć w niestandardowy sposób. Czy stosować nowe wkłady, czy użyć starych? Gdzieś wyczytałem, że nowe wkłady powodują to, że jest mniej "skrzypienia", ale nawet nie wiem czy występowały, bo te dwa dekory zdjąłem od razu po zakupie. Z drugiej strony przy nowych wkładach mam wrażenie, że będzie ciężej te listwy wyjąć? Słuszne jest te wrażenie? Smarować czymś te sworznie żeby w przyszłości to lepiej wyszło, czy lepiej nie? Proszę o opinie i pozdro
  5. Witam przymierzam się do wymiany amortyzatorów przednich w E46, jednakże podczas wymiany okazało się że trzeba sprawny wahacz bić młotkiem, lub użyć ściągacza do sworzni kulistych. Jaki ściągacz pasuje do E46? Może być to taki uniwersalny, np. https://yato.com/products/4/YT-06122 ?
  6. Witam mam u siebie w E46 radio Siemens VD***, czyta ono pliki MP3 zgrane z kompa na płytę. Ostatnio jednak zacząłem się zastanawiać nad dołożeniem emulatora zmieniarki, jednak 700 MB utworów .mp3 to za mało. Czy ktoś z was ma porównanie co do jakości emulatora xcarlink, względem fabrycznej możliwości odtwarzania MP3? Jak się sprawa ma?
  7. Ogólnie okazało się że przyczyny wymienionych incydentów przez mnie nie leżą w module komfortu, w nim wymieniłem przekaźniki i wygląda na to że cały moduł jest teraz OK Okazało się że w aucie nie ma alarmu, kiedyś sprawdzę jakimś narzędziem typu IMPA jak wygląda sytuacja. Tylnia wycieraczka nie działa z powodu co wspomniał Jack79 - zablokowany mechanizm. Jakby ktoś chciał sprawdzać bez rozkręcania mechanizmu czy działa silnik wycieraczki oraz spryskiwacz - Wystarczy otworzyć tylną szybę bagażnika, następnie śrubokrętem wcisnąć zamek, auto myśli że szyba jest zamknięta, więc można włączyć wtedy wycieraczkę. Widać wtedy, czy silnik się obraca czy nie, oraz czy działa spryskiwacz. U mnie normalnie silnik się obracał i spryskiwacz psikał w startowej pozycji silnika. Potem otwarcie z pilota tylniej szyby i normalne zamknięcie tylniej szyby. Okazało się, że zepsuty jest przycisk przy wycieraczce, który taśmą na szybie jest połączony z resztą samochodu. Po pewnym czasie przycisk przestał działać, ale szyba się normalnie otwierała co jakiś czas sama z siebie, oraz działało otwieranie z pilota. Rozłączyłem ten przycisk i zrobiłem zwarcie na pinach taśmy, aby sprawdzić czy taśma jest ok, zamek się otworzył. Po ponownym podłączeniu przycisku do taśmy okazało się że przycisk działa, ale po kolejnej chwili zauważyłem że zamek sam się znowu otwiera. Gdy jest rozłączony zepsuty przycisk od taśmy, to szyba nie otwiera mi się już samoczynnie podczas jazdy - mogę jeździć z załączonym bezpiecznikiem by szyba się otwierała, a korzystam teraz z przycisku na pilocie żeby otworzyć szybę. Jedyny problem to to że podczas odpalonego silnika nie otworzę teraz szyby. Po wstawieniu bezpiecznika 58 nie wywala już błędu z innym bezpiecznikiem. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
  8. Włożyłem bezpiecznik z powrotem, i po otwarciu tejże szyby nie ma opcji ruszyć wycieraczką w dół lub w górę. Za to przynajmniej teraz, szyba się sama nie otwiera w momencie gdy jest włączona tylnia wycieraczka. Po włączeniu tylniej wycieraczki słychać czasem taki "pstryk" z tyłu, pewnie z silniczka. Pasuje więc to do tego co piszesz. Co do zablokowanej wycieraczki, oraz to że trzpień wycieraczki nie wchodzi prawidłowo w silnik - wystarczy to rozebrać i przeczyścić, czy raczej jest to wymiana paru elementów? I tu zagadka, dlaczego ten spryskiwacz psikał podczas pierwszej jazdy, wycieraczka nie była w tedy w pozycji startowej, tylko tak jak jest teraz. W sumie ciekawe co pokaże IMPA przy tym stanie auta co teraz i jak się to ma do tego KTS'a, chyba muszę sobie to zakupić. Natomiast według mdecoder.com alarmu w aucie nie ma - i dlatego być może ten KTS wyświetla takie błędy - i faktycznie na lusterku nie ma diody która sygnalizuje pracę alarmu. Ale z czego może wynikać to że mimo braku alarmu pokazuje takie błędy? Ułomność KTSa'? Może ktoś zmieniał już wcześniej moduł komfortu i użył modułu od auta z alarmem, stąd błędy? A może jest inna przyczyna? To będę sprawdzał w następnej kolejności, jak coś się będzie dalej dziać po ogarnieniu tej zablokowanej wycieraczki.
  9. Witam Właśnie zabierałem się za demontaż modułu GM5 w celu wymiany przekaźników (problem z centralnym zamkiem) Zacząłem zastanawiać się jednak czy nie wymieniać całego modułu, zamiast naprawiać obecny, gdyż w aucie jest jeszcze kilka problemów oprócz problemów z otwieraniem (z kluczyka oraz przycisku): - Nie działa alarm. Dodaję błędy z KTS. - Nie działa tylnia wycieraczka oraz tylni spryskiwacz. Podczas pierwszej jazdy próbnej przed kupnem zauważyłem że tylnia wycieraczka nie działa, spróbowałem więc spryskiwacz tej szyby - spryskiwacz psikał mam wrażenie przez kilka sekund, nawet jak odpuściłem wajchę z niego. Potem spróbowałem znowu, nie działa, aż do dzisiaj. Tylnia wycieraczka nie działa w ogóle, za to gdy raz przypadkiem miałem ją włączoną otwierała się co chwilę tylnia szyba bagażnika (touring), gdy wyłączyłem wycieraczkę po jakimś czasie i tak szyba tylnia raz na jakiś czas potrafiła się otworzyć (po zamknięciu musiało minąć trochę czasu zanim się tak stało). Dlatego wyciągnąłem bezpiecznik 58. - Mimo sprawnego bezpiecznika 52 - oświetlenie bagażnika, wnętrza, schowka, latarka, system mycia szyb, centralny zamek, widać w KTS błąd sugerujący problem z tym bezpiecznikiem - mam wrażenie że z oświetlenia wnętrza, bagażnika, schowka wszystko działa poprawnie, problem jest z tylnim spryskiwaczem. Czy jest więc szansa że przyczyna tych wszystkich lub części problemów tkwi w uszkodzonym module komfortu? Żadnej głębszej diagnostyka w celu ogarnięcia przyczyny tych problemów jeszcze nie robiłem, ale przy okazji pomyślałem o tym module.
  10. Witam U mnie w aucie występuje już wiele razy wałkowany problem z przekaźnikami od centralnego zamka, to jest że drzwi nie odryglowują się, ale sygnał z pilota dociera (oświetlenie, kierunkowskazy aktywują się), - wcześniej te odryglowanie raz działo, a raz nie, teraz nie działa już w ogóle. Ryglowanie z pilota działa zawsze. Oprócz tego problemu, zauważyłem że jest problem z funkcjami przycisku na konsoli środkowej - przycisk zarygluje wszystkie drzwi, ale nie odryglowuje ich - można je odryglować przez klamkę, czyli dwa razy trzeba naciskać by otworzyć drzwi. I tu z odryglowaniem nie ma i nie było sytuacji że raz działa, raz nie, auto nigdy się nie odryglowało z przycisku, mimo że z pilota odryglowanie wtedy działało. Zawsze przy naciskaniu przycisku w momencie próby odryglowania był słyszany dźwięk z okolic schowka na rękawiczki. Bosh KTS pokazuje błąd - Centralka elektryczna 1.0 - kod błędu 29 - Zamek centralny: przekaźnik układu odryglowania. Oprócz tego mam mały problem z szybami - zwykle jest tak, że wszystko działa prawidłowo, ale czasami nie działa pełne zamykanie szyby lewej - to jest drugi stopień przycisku - trzeba trzymać non stop żeby zamknąć. Pełne otwieranie po tej szybie działa zawsze, tak jak pełne zamykanie/otwieranie po drugiej stronie (tylnie ręczne). 1. Czy wymiana dwóch przekaźników w module komfortu od centralnego zamka rozwiąże również problem z nie działającym całkowicie wcześniej odryglowaniem z przycisku? Czy może od układu odryglowania z przycisku jest jeszcze jakiś dodatkowy przekaźnik, lub powód tego problemu jest inny? 2. Jeżeli wymiana przekaźników od centralnego nie pomoże, to jakie mogą być przyczyny nie działania otwierania z pilota? 3. Czy wymiana przekaźników od elektrycznych szyb w module komfortu rozwiąże ten mały problem z szybą?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.