Skocz do zawartości

Veld

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 328i, F22 230i xDrive

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Veld

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Potrzebuję porady co jeszcze mógłbym sprawdzić w aucie. Wyszukiwarka przejrzana zastosowałem się do kilku porad ale bez efektu. Sprawa wygląda następująco: Jadąc z prędkością powyżej 60km/h przy skręcie prawo (niezależnie od kąta skrętu - występuje już przy zwyczajnej zmianie pasa) słychać wycie dochodzące jakby z lewego koła. Pierwsza myśl to łożysko - wymieniłem łożysko, problem nie ustąpił. Potem pomyślałem że to po prostu opona. Zamieniłem opony przód-tył - problem występował nadal. Po rozmowach z różnymi ludźmi i przeszukaniu sieci uznałem że może to któryś przegub (nie miałem wcześniej doświadczenia z napędem na przód albo 4x4). Półoś wymieniona, jednak problem nadal nie ustąpił. Następnie uszkodziła mi się opona na rancie a więc wymieniony został cały komplet opon na inne - jednak wycie pozostaje bez zmian. Geometria zrobiona - jedynie prawe przednie koło jest poza limitem - prawdopodobnie zwrotnica do wymiany (ale wycie dochodzi jedynie z lewego koła!). Wycie pojawia się jedynie przy skręcie w prawo. Jadąc prosto lub w lewo jest cisza. (Przy wolnych przejazdach po rondzie oczywiście słychać również jakieś delikatne szumy ale to już chyba normalne). Ogólnie w zawieszeniu żadnych luzów nie widać. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co można w tej sytuacji sprawdzić ? Temat tyczy się dokładnie F22 - piszę w tej sekcji ze względu na większą ilość użytkowników a rozwiązania konstrukcyjne są w tych autach praktycznie identyczne.
  2. Cześć, podepnę się pod temat. Mam pytanie czy wymieniłeś już oleje? Również jestem przed serwisem i o ile wiem jakie oleje lać to zastanawia mnie ilość oleju w przednim moście. Wiesz ile weszło u Ciebie? Z serwisu dostałem informację ze wchodzi 0,6l. Olej jest sprzedawany w pojemnikach 500ml. A koszt jednej to ok 200 zł wiec nie chce bez sensu wydawać na dodatkową butelkę. Przy wymianie oleju w skrzyni poprzedniego auta również dostałem informacje ze wchodzi ok 8l a weszło 6. Zresztą nawet w silniku miało wejść 5,25 a weszło równo 5. Zapewne informacje od serwisu są na całkowicie puste podzespoły dlatego zastanawia mnie czy 500ml wystarczy ? Dodatkowo dochodzi brak korka spustowego wiec trzeba użyć odsysarki, która tez pewnie wszystkiego tak dokładnie nie wyciągnie.
  3. Dzięki za szybką odpowiedz. Problem odnaleziony w skrzynce bezpieczników. Komunikacja powróciła. Jednak pojawił się kolejny problem z załadowaniem modułu. Ista odnalazła już komunikacje z modułem jednak teraz pozostaje błąd „ACC ZAPROGRAMOWAĆ I ZAKODOWAĆ”. Czy robił ktoś tego typu rzeczy? To moje początki z serią F i ISTA wcześniej używałem INPA. W temacie kodowania modułu ACC nawet fora w Stanach milczą. Czy jest ktoś w stanie opisać krótką instrukcje do tego typu zabiegu ? Wszystko do ogarnięcia w ISTA czy będę potrzebował dodatkowych programów? Oraz czy jest to do ogarnięcia przez ENET czy w grę wchodzi już tylko ICOM? Ponownie z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
  4. Witam, wyszukiwarka przejrzana ale nic konkretnego nie znalazłem dla danego modelu. Mam problem modułem ACC. Mianowicie, nie działa tempomat aktywny w aucie. Radar został podmieniony na nowy. Jednak nadal ISTA pokazuje totalny brak komunikacji z modułem. Nie mogę znaleźć żadnych schematów. Sprawdzone napięcia między pinami we wtyczce. Na jednym pinie pokazuje się jedynie ok. 3V (powinno być chyba 12V?). Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są w porządku. Ciężko o jakiekolwiek schematy do tego autka. Czy ktoś się orientuje skąd dochodzi napięcie do radaru? Oraz czy radar jest zarazem całym modułem ACC? Jeśli jest jakiś dodatkowy moduł czy zna ktoś jego lokalizację ? Czytałem coś o module ICM jako odbiorniku sygnału z ACC ale jeszcze się tam nie dostałem. (Choć to ma być tylko odbiornik więc raczej nie on za to odpowiada?). Po podpięciu starego radaru cały czas wyskakuje brak brak komunikacji więc to raczej nie problem z kodowaniem. Auto było delikatnie uszkodzone i jest powoli przywracane do oryginalnego stanu. Na chwilę obecną ostatnim problemem pozostaje tempomat. Ewentualnie do sprawdzenia była by wiązka położona na aucie - czy orientuje się ktoś może którędy ona idzie (nie chciał by rozbierać pół auta nie potrzebnie). Może ma ktoś dodatkowe pomysły co może być przyczyną braku komunikacji? Orientuje się ktoś który dokładnie bezpiecznik odpowiada za ten moduł? (Na chwilę obecną sprawdzone zostały po prostu przejścia na wszystkich bezpiecznikach - nie mogę znaleźć w rozpiskach, który to dokładnie bezpiecznik). Z góry dzięki za pomoc.
  5. Witam. Przeszukiwałem forum ale nic konkretnego do serii F nie znalazłem. Temat tyczy się dokładnie F22 ale na tamtym forum jest bardzo mało użytkowników a nie powinno się to specjalnie różnić. Kupiłem auto po wypadku. Uszkodzenia niegroźne (dostał w prawy błotnik, uszkodzony zderzak, lampa,błotnik, mocowania, wahacz,wózek etc.) Rama nie ruszona. Ale w środku poduszki wystrzeliły (kierownica i kolanowa kierowcy, kurtyna prawa, pady i napinacze). Pytanie brzmi czy oprócz podmiany poduszek i wykasowania błędu muszę wymieniać coś jeszcze? Wcześniej czytałem że wystarczy skasować błędy. Jednak przy rozbieraniu auta znalazłem czujnik airbag pod prawą lampą. Wygląda na cały. Zacząłem czytać o starszych modelach gdzie ludzie mówią, żeby wymieniać sterownik i czujniki. I zgłupiałem. Czy wie ktoś może jak działają obecnie stosowanie czujniki? Są dźwiękowe? Ciśnieniowe? Jest jakaś opcja ich zdiagnozowania? Wsadziłem kupę kasy w kupno poduszek (narazie nie montowałem) nie chciałbym żeby po instalacji poduszek i podpięciu klemy poduszki wystrzeliły. Dla pewności mam zamiar najpierw wymienić klemę pirotechniczną i podłączyć aku. (Klema najłatwiej dostępna do mojego auta i nie ma tragedii cenowej w razie czego :lol: ). Jednak mimo wszystko wolę się upewnić, żeby wszystko zrobić tak jak być powinno.
  6. Ewentualnie może łatwiej będzie wrzucić ten led w ostateczności?
  7. Witam. Mam auto z uszkodzoną zwykłą lampą przednią. Chciałbym założyć do niego światła xenonowe z doświetlaniem zakrętów. (Auto jest przedliftowe i nie chcę na siłę robić polifta i wrzucać led, poza tym mam oryginalnie dodane spryskiwacze więc jeden problem z głowy). Czy taka konwersja jest możliwa? Czy ogarnę to bez drutowania wiązki? Oraz co było by do tego potrzebne? Lampy ze sterownikami ksenonu i modułami Czujnik poziomu świateł Kodowanie Czy coś oprócz tego ? Robił ktoś kiedyś taką konwersję?
  8. Witam, Mam dość śmieszne pytanie i nigdzie nie mogę znalesc na nie odpowiedzi. Mianowicie czy odrecal ktoś kiedyś zaczep/rygiel drzwi? Chodzi mi o ucho przymocowane do słupka. Mam na nim obrobione gniazdo śruby i chciałbym ją wymienić, jednak nie wiem jak jest to rozwiązane w środku. Jak wiadomo możemy regulować położenie tego zaczepu czyli nie znajdują się tam raczej zwyczajne nagwintowane otwory. Domyślam się że są tam nakrętki. Jeśli wykręcę śrubę, nakrętka prawdopodobnie spanie na dół. Macie może jakieś sprawdzone rozwiązania jak to wymienić? Czy gdy nakrętka spadnie dostanę się tam przez ściągnięcie obudowy słupka?
  9. Veld

    E90 felgi ET

    Witam. Mam dobrą ofertę na fajne felgi aluminiowe do mojego e92 LCI. Problem zaczyna się jednak przy et. Felgi są w dwóch szerokościach: 8.5j r18 et20. 9.5j r18 et25. Chciałbym założyć do tego opony 225/40 przód i 255/35 tył. ( w moim przeliczeniu przy tych rozmiarach różnica w wielkościach kół będzie nie zauważalna, rzędu 0,3% między przodem a tyłem). I tutaj pojawia się pytanie czy przy takim et koła się zmieszczą bez żadnego obcierania etc, przy zawieszeniu m pakietowym? Nie chce żadnych dystansów, naciągu ani negatywu. W tych rozmiarach celowałem bardziej w et30/37ale trafiła się fajna oferta i nie wiem czy brać.
  10. Witam. Posiadam e92 lci i mam problem przy wrzuconym D i wciśniętym hamulcu auto drży / wydaje dziwne dźwięki. Auto z USA 328i skrzynia automatyczna GM6L45R. Gdy drżenie się pojawiło od razu wymieniłem olej (przebieg 56 tysięcy) zalałem ravenol. Jednak to nie ustało. Dodatkowo skrzynia lubi czasem szarpnąć (może nie do końca szarpnąć ale zdarza się że co jakiś czas zmiana biegu jest bardziej odczuwalna) Dodatkowo posiadam dziwną sytuację że staczaniem się auta. Po zaparkowaniu wrzucam P zaciągam ręczny, puszczam hamulec a auto delikatnie jeszcze się zsuwa. Czy to co dzieje się że skrzynia może oznaczać uszkodzony konwerter? Tak jak pisałem auto aktualnie posiada 58500 km przebiegu - trochę to dziwne. Co do zsuwania myślę że muszę zobaczyć luzy na wale- dobrze myślę? Może to być przyczyną? Skąd jeszcze mogą pochodzić te dziwne dźwięki jeśli nie z konwentera? I czy ma ktoś sprawdzony warsztat specjalizujący się w tym? Nie mogę znalesc nigdzie konwertera do tej skrzyni czy ktoś go wymieniał? Może podać jakieś info o cenie etc? Czy da się go regenerować? Cena ASO odstrasza. KONWERTERÓW do ZF jest multum na rynku. Do mojego GM nic nie widzę.
  11. Witam. Byłem ostatnio na geometrii moim e92 lci i nie wyszła za dobrze. Pomierzyłem auto i okazuje się że lewa strona z tyłu siedzi delikatnie niżej. Obstawiam sprężynę na początek/chyba że macie jakieś inne opcje do sprawdzenia. Auto stoi na zawieszeniu m pakietowym jednak nie mogę nigdzie znalesc numerów sprężyny. Bmwstore etc nic nie wyświetla. Posiada ktoś może jakieś numery jakie powinny mieć tylne sprężyny mpakietowe? I ogólnie co polecacie tam wsadzić? Sachs robi te tylne sprężyny?
  12. Witam. Poszukuję: 1.Zestaw do wymiany oleju w skrzyni automatycznej. 2.Ekran/podłoga pod silnik do wersji m pakiet. 3. Środkowa część podłogi numer jaki udało mi się odczytać to 51 75 7 127 359 4.Prawa oslona podwozia tył. Numer części który udalo się odczytać z lewej strony 7166649 natomiat ja potrzebuje osłonę z prawej strony. 5. Orientacyjnie cena za uszczelkę drzwi pasażera. 6. Orientacyjna cena modułu RDC Wszystkie części poszukiwane są do bmw e92 LCI VIN : J106109
  13. Próbowałem wczoraj to zrobić w aucie. Stycznik słychać na dole podnosząc ją nie słyszę aby się przełączał. Zresztą z tego co się orientuję to jest to właśnie robione w temacie automatycznego zamykania i otwierania. U mnie wszystko działa, problem polega jedynie na zbyt niskim położeniu szyby. Czy rozbierał ktoś boczki w tych drzwiach? Jest tam jakaś regulacja wysokości na prowadnicy/mechanizmie? Dodam że auto jest poliftowe. Tematów o tym jak zakodować gdy nie chcą się automatycznie podnosic jest pełno. Mi chodzi o jej podniesienie. :)
  14. O tym już czytałem, ale jeszcze nie sprawdziłem. Pytanie tylko jak to ma zadziałać skoro szyba nie podnosi się już wyżej, nawet jeśli trzymam przycisk dłużej? Ale sprawdzę to po powrocie do domu.
  15. Witam. Mam pytanie czy istnieje jakiś sposób regulacji wysokości szyby po zamknięciu w e92? Przy trochę większych prędkościach od strony pasażera słychać szum wiatru. Od strony kierowcy cisza. W pierwszej chwili pomyślałem że uszczelka nadaje się do wymiany ale przyglądając się jednej i drugiej stronie auta zauważyłem że szyba kierowcy jest położona wyżej. Jest to różnica minimalna rzędu 0,5mm może niewiele więcej, ale na uszczelnienie może mieć to już jakiś wpływ moim zdaniem. Wątpię aby opuściły się drzwi lub coś w tym stylu bo pomierzyłem mniej więcej szczeliny i wyglądają na takie same. Wyglada to tak jakby szyba pasażera była po prostu położona niżej. Gdyż przy otwieraniu drzwi opuszcza się niżej niż lewa, a po podniesieniu nie dociska już tak dobrze jak szyba po stronie kierowcy. Czy jest jakaś regulacja wysokości polozenia szyby. Na jej mechanizmie lub coś w tym stylu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.