Skocz do zawartości

Pasakk11

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 m54b30; 2003

Osiągnięcia Pasakk11

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Tego nie weryfikowałem, zaraz sprawdzę temperaturę dolotu i wody przy zapłonie po postoju. EDIT: Dołączam zdjęcia błędów i wartości analogowych sterownika silnika: Błędy Lambda pewnie przez LPG, na jałowym lambda 0.7v przy bucie musze zweryfikować, ale nie sądzę, żeby miało to znaczenie przy odpalaniu
  2. E60 m54b30 Problem Sporadyczny. Czasem odpala normalnie, jak sprawny samochód a innym razem z drugiej próby zakręcenia rozrusznikiem, z pierwszej kreci ale nie daje iskry, jakby nie było synchro EWS. Przy niepowodzeniu z pierwszej próby za drugą próba odpala od strzała. Najczęściej pierwsza próba odpalenia po dłuższym postoju kończy się niepowodzeniem. Po odczekaniu godziny po zgaszeniu silnika problem też się pojawia Na ECU bez EWS problem się nie pojawił, ale był to zbyt krótki czas testów żeby potwierdzić winę ECU/immo w ECU. Wymieniłem: CAS, Czujnik walu (Ori), czujniki wałków (ssącego i wydechu), pompę paliwa, filtr paliwa, zawór EVAP, usunąłem odmę, świece nowe, cewki sprawne, nowy reduktor LPG, wtryski LPG szczelne, LPG nie idzie w dolot na postoju, kasowałem adaptacje silnika, sprawdzałem na przepływce z innego m54b30(bez zmian), Korekty długie/krótkie w granicach 3-5% Vanos cichy, sprawny, mieści się w prawidłowych parametrach, Silnik gdy odpali pracuje równo, mam moc, nie falują obroty, nie ma żadnych błędów na kompie. Podczas długotrwałej diagnostyki doszedłem, że gdy silnik nie odpala po prostu nie ma iskry, tylko pytanie dlaczego?
  3. Winnym okazał się zamek drzwi kierowcy, po wymianie na używke elegancko się usypia
  4. UPDATE!!! Z pomocą Kamila z MILO Diagnostyka https://www.milodiagnostyka.pl/ został skopiowany mój CAS jednak nie on okazał się problemem ponieważ nic to nie zmieniło. Podejrzenia padły na drzwi kierowcy, a konkretniej na zamek drzwi kierowcy (nie mam softclose, zwykły 7 Pinowy), czekam aż przyjdzie mi z allegro i dalej będę aktualizował ten temat dla potomnych.
  5. Po przygodach z AFS w 2 e60 (mojej i brata). Stwierdziłem, że jedynym słusznym wyjściem jest usunięcie tego gówna z tego starego paździocha. U mnie póki co pełen sukces i AFS działa, niestety u brata umarł magiel więc został przeszczepiony na servotronic w kanale przy domu i o problemach zapomniał na amen. W DDE zostają 2 błedy z modułu AFS ale tylko w pamięci nie na desce rozdz. Dla potomnych, Do zmiany magla AFS na SERVOTRNIC potrzebne są: -Komp z NCS Expert + NCS Dummy, WinKFP -Sterownik pompy DSC bez AFS -Maglownica Servotronic -Nowe podkładki alu/miedź pod przewody hydrauliki maglownicy -Nowy oring przetwornika SVT (Servotronic) w maglu -------------------------------------------------------------- Należy również usunąć sterownik AFS z pod fotela pasażera i wypruć po nim wiązkę (żeby móc wystawić ją na allegro, bo tobie się już nie przyda) Po udanym przeszczepie magla, przy pomocy WinKFP zapisujemy nowy VIN w module DSC, następnie przy pomocy NCSów należy z FA usunąć opcję AFS($217) i dodać SVT ($216) zrobic process car, przekodować DSC pustym manem, przekodowac SGM-SIM pustym manem. Po tych zabiegach nie powinno być błędu AFS na zegarach i ekranie CCC, jeśli są, to trzeba grzebać w SGM-SIM i przekodowywać wszystkie opcje, które dotyczą SVT/AFS aż do skutku (niestety nie pamiętam które dokładnie ale myśle, że ktos kto ogarnia NCS bez problemu sobie poradzi)
  6. dokładnie, ja u siebie mialem rertofit na full ele z pamięcią więc tak też opisałem, a jeśli chodzi o same grzanie to wystarczy jedynie CANy do panelu dsc podłączyć, bo CANy w module fotela juz chyba są więc 2 kabelki i wszystko ruszy ;)
  7. ECU przy pomocy grzałki w termostacie decyduje o tym kiedy się otwiera, mozna albo przeprogramować ecu albo jesli to możliwe w twoim moedlu termostatu przerobic go wydłużając trzpień wewnątrz termostatu. Wpisz na yt przerobka termostatu m54/m52 to bedziesz wiedział o co chodzi. Nie znam 550i ale może też da się tak zrobic. Ja przerobilem w swoim e60 termostat i trzyma 90-92 stopnie w korku i podczas jazdy gdzie wczesniej mial ok 105. Jesli twojego nie będzie dał sie przerobić to jedź do jakiegoś tunera co ogarnia ECU i zmieni ci temp. otwarcia
  8. Kup panel z grzaniem, podłącz CANL i CANH do panelu, oba CANY do modułu fotela i bedzie działać CANy do modułu fotela masz podłączone jeśli miałeś el regulację, a jeśli nie to masz tu na foto jak podłączyć. Can bierzesz z jakiegokolwiek miejsca, ja u siebie brałem z panelu klimy bo najbliżej (po prostu wlutowujesz się w przewód innym przewodem i ciągniesz do nowego odbiornika).
  9. Zapomniałem o temacie Wszystko udało się ogarnąć, działa grzanie i elektryka z pamięcią. Dołożyłem panel DSC + Grzanie, podłączyłem CAN-L i CAN-H do panelu, do modułów foteli również doprowadziłem CANy i grzanie ożyło bez kodowania. Pamięć ożyła dopiero jak moduły foteli zakodowałem jako moduły od e46 w NCS Dummy. Podsumowując działa el. regulacja, grzanie i pamięć bez żadnych błędów, więc retrofit udany w 100%.
  10. Jeśli chodzi Ci o wizualne sprawdzenie, to jest w stanie idealnym, w bagażniku sucho, połączenie z MPM przez OBD nawiązuję bez problemu, po odłączeniu MPM nie usypia. Klema IBS zmieniona na polift e90. Tymczasowo rozwiązałem problem. W module SGM jest możliwość zakodowania odłączenia poszczególnych pinów podczas "snu" samochodu. Wyłączyłem wszystkie piny które miały taką możliwość (w ncs dummy) i już się nie wybudza, strzelam, że problem jest w drzwiach pasażera lub w SZL (przełącznik zespolony kierownicy), bo po przekodowaniu SGM po uśpieniu, drzwi pasażera(przy otwieraniu nie zaryglowanych drzwi) i SZL (po ruszeniu przykładowo dźwignią kierunku) nie wzbudzają samochodu przy niezaryglowanych drzwiach(zamknięte tylko "na klamkę"). Jednakże po uśpieniu i przy odpaleniu samochodu rano pojawił się błąd poduszek, jak wrócę z roboty to będę walczył dalej, mam stary SZL na podmiankę(podejrzewam, że to on zgłosił błąd poduszek przez zanik prądu czy coś) Błąd poduszek 932f - Problem fizyczny w SGM-SIM, moduł do wymiany, czekam na kolejny EDIT: Łącząc wszystkie problemy, czyli - nie usypianie i trudne odpalanie (kreci nie pali, za drugą próbą pali z "obrotu") stawiam na uwalony CAS, postaram się znaleźć w mojej okolicy majstra który podejmie się klonowania CAS i zdam relację czy problemu ustaly. Tymczasem jeżdżę na przekodowanym SGM-SIM tak, żeby po prostu usypiał i nie niszczył akusa. EDIT: Poprzedni właściciel lub jego mechanik postanowił podłączyć jakiś przewód do pinu 28 (Signal, engine start) w CAS co zakłócało normalny start silnika, po obcięciu tej lewizny (a wczesniej niepotrzebnych wymianach rozrusznika, czujników wałków, czujnika wału, pompy paliwa, filtra paliwa na nowe) silnik zapala z mniej niż jednego obrotu rozrusznikiem. Cóż, przynajmniej mam już wszystko nowe i mnie to nie zaskoczy. Zostaje problem z usypianiem który mam nadzieję rozwiązać zgodnie ze sztuką (obstawiam uwalony CAS). Opiszę dalsze poczynania w kolejnych update'ach
  11. Cześć, Jakiś czas temu dopadł moją e60 prolbem z samoczynnym wybudzaniem się, nawet nie usypianiem w ogóle. Szukałem podobnych tematów i metodą prób i błędów namierzyłem podejrzanego, jest nim moduł SGM-SIM, jednak po wymianie na inny, zakodowaniu, wystartowaniu czasu systemowego problem nie zniknął. Nie mam żadnych błędów z komunikacji linii CAN-H/CAN-L wszystko działa jak należy. Poduszki się nie świecą, SGM nie zgłasza żadnych błędów. Gdy wyciągam bezpiecznik od SGMa auto normalnie sie usypia a po 20min pobór stabilizuje się na wartości 0.09A. Z włożonym bezpiecznikiem prąd spada do 0.4A na minutę a następie auto sie wybudza, prąd rośnie do 6A i tak w kółko. Wykluczłem praktycznie wszystkie inne bezpieczniki w samochodzie (przy ich wyciąganiu nie było żadnej pozytywnej reakcji (samochód usypiał się i budził na zmianę)).
  12. Cześć, Ostatnimi czasy trapie się z doposażeniem grzania foteli do mojej e60. Wedlug VIN byly manualne szmaty, bez grzania. Samochód kupiłem z włożonymi już full elektrycznymi skórami z pamięcią u kierowcy oraz z matami grzewczymi w obu fotelach. Toszkę poszperałem w internetach, przejrzałem TISa i to co mam juz w samochodzie. Do foteli mam podłączony CAN_L i CAN_H, elektryka działa u kierowcy i pasażera. Kupiłem moduł SZM (panel DSC + Grzanie) jednak wyczytałem, ze potrzebuję K_BUS żeby to zadziałało a skoro nie mialem ori. ele. foteli to prawdopodobnie nie mam w ogóle szyny K_BUS w samochodzie i tu rodzi się problem z którym się borykam - mianowicie - jak uruchomić grzanie (to jest dla mnie priorytet) no i tą nieszczęsną pamięć fotela kierowcy?
  13. v68, nowszej nie moglem znaleźć, be tych dwoch plikow nie moge sflashowac SGM/SIM
  14. Mogłeś od razu udostępnić lub napisać jak sobie poradziłeś...
  15. Cześć, Mam najnowsze spdaten i stersze wersje,b rakuje mi plików 16sgms60.ipo i 16sgmz60.ipo w folderze C:/NCSEXPER/SGDAT Przez brak tych plików nie mogę wrzucić nowego softa do SGM/SIM przez co nie moge zaprogramować VINU w nowym sterowniu. Jeśli ktoś ma te pliczki to bardzo proszę o udostępnienie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.