Skocz do zawartości

zakzakzak

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X5 G05 25d marzec 2020

Osiągnięcia zakzakzak

  1. Mając na uwadze, że w samochodzie jest sporo elektroniki i automatyzacji - wszystkie Premium się częściej psują. Jednak szkoda, że X5/X6 jest w czołówce a nie Mercedes, Porsche, Audi, itp. Może ktoś się rozpisze bardziej szczegółowo w sieci i będziemy mieli więcej informacji. Jeszcz parę fragmentów z tego artykułu: Raport awaryjności TÜV 2024 Mimo że metodyka sporządzania niemieckich raportów jakości samochodów, czasem jest krytykowana, to do tej pory nikt nie sporządził w Europie lepszego, a na pewno zakrojonego na tak ogromną skalę, badania awaryjności używanych samochodów. Trudno się dziwić, że na wyniki corocznych badań, z wypiekami na twarzy czekają nie tylko producenci samochodów, ale przede wszystkim kierowcy, którzy swoje pojazdy nabywają zwykle na rynku wtórnym. Raport znakomicie zacieśnia wybór przyszłego modelu. Najnowszy raport awaryjności na rok 2024 powstał na bazie ponad 10,2 mln badań technicznych, jakie przeprowadzono w stacjach diagnostycznych. Badania ujęte w statystykach przeprowadzono w okresie od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r. W tym okresie zbadano 221 modeli pojazdów, które podzielono na sześć grup wiekowych. Kto wypadł najlepiej w raporcie awaryjności TÜV 2024? Nie odkryje Ameryki, jak napiszę, że im starsze samochody, tym wyższy wskaźnik usterek. Dla porównania 28,9 proc. auta z najstarszej kategorii wiekowej (od 12 do 13 lat) miało poważne usterki, a w przedziale od 2 do 3 lat, czynnik ten spadał do zaledwie 5,7 procent – tyle aut nie przeszło badania z powodu wykrycia istotnej usterki. W tym 15 000 pojazdów uznano za "niebezpieczne dla ruchu"
  2. Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30442340,raport-tuv-2024-najwieksi-przegrani-a-wsrod-nich-hit-sprzedazy.html#do_w=58&do_v=965&do_st=RS&do_sid=1274&do_a=1274&s=BoxOpImg15 Raporty awaryjności to papierek lakmusowy, pokazujący jak udane okazały się poszczególne generacje samochodów. O ile większość aut bez wpadek dociera do końca okresu gwarancyjnego, to już w następnych latach, cześć z nich zamienia się w prawdziwe skarbonki. Oto auta najbardziej usterkowe według najnowszego raportu awaryjności TÜV 2024. Czarna lista – samochody, które mają najwięcej usterek A teraz przejdźmy do konkretów, czyli informacji o tym, które modele najlepiej przetrwały próbę czasu i oszczędzają niemiłych przygód swoim właścicielom. Modelem, który zanotował najniższy wskaźnik poważnych usterek w raporcie TÜV 2024 jest Volkswagen Golf Sportsvan. Tylko 2,0 procent takich pojazdów w wieku od dwóch do trzech lat miało istotne wady na przeglądzie. Jest to najniższa wartość spośród wszystkich testowanych pojazdów. Także w kategorii wiekowej od czterech do pięciu lat Golf Sportsvan okazał się najmniej awaryjny (4,2 proc.). Na drugim końcu zestawienia TÜV 2024 znalazło się auto budżetowe. Tanie nie oznaczało w tym przypadku trwałe. Najczęściej z kwitkiem odprawiani byli przez diagnostów właściciele... Dacii Logan z przedziału wiekowego od 12 do 13 lat. Ponad cztery na dziesięć tych rumuńskich aut nie przeszło przeglądu z powodu wykrycia istotnej usterki. Jednak o ile do budżetowej Dacii trudno mieć pretensje, to już niemiłym zaskoczeniem jest zbliżony wynik Renault Twingo i Nissana Qashqaia (blisko 40 proc.). Oto pełna lista trzech najbardziej awaryjnych modeli z każdej kategorii wiekowej: Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30442340,raport-tuv-2024-najwieksi-przegrani-a-wsrod-nich-hit-sprzedazy.html#do_w=58&do_v=965&do_st=RS&do_sid=1274&do_a=1274&s=BoxOpImg15
  3. Jest w tym wszystkim pewna niespójność. Wszystkie 3 gniazda zapalniczek w G05 zostają po pewnym czasie (ok 6 minut) wyłączone (informacja sprawdzona). Gdyby kamera była podłączona pod bezpiecznik zasilający gniazdko - to po takim czasie zostałaby odcięta od prądu - a to znaczy, że 1) nie może być przyczyną rozładowania akumulatora (no chyba, że pobiera bardzo dużo prądu i/lub akumulator jest bardzo słaby - że po ok. 6 minutach auto rejestruje skutki) oraz 2) tryb parkingowy kamery i tak nie zadziała bo po 10-20 minutach nie ma zasilania i najwyżej wewnętrzna bateria kamery będzie przez jakiś czas nagrywać. Wydaje mi się, że ktoś podłączył ten tryb parkingowy do bezpiecznika innego niż gniazdko zapalniczki (może warto sprawdzić - wyjąć bezpiecznik, sprawdzić gniazdko). Taki zresztą jest sens trybu parkingowego i nielogiczne byłoby podłączenie kamery z włączonym trybem parkingowym do bezpiecznika wyłączanego po krótkim czasie!
  4. Ładowarka nie może mieć ogranicznika głębokości wsunięcia. Żadnych pierścieni itp. Może być taka: https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akcesoria-do-telefonow/ladowarki-samochodowe/ladowarka-samochodowa-rock-h15 lub ta poniżej (osobiście mam 2 sztuki Aukey Aukey CC-A3 i działają/stykają bez zarzutu. (CC-A4 ma 2 usb-c a CC-A3 1 usb-A i 1 usb-c) https://allegro.pl/oferta/aukey-cc-a3-mini-ladowarka-samochodowa-2xusb-30w-12320585867 https://allegro.pl/oferta/ladowarka-samochodowa-aukey-cc-a4-dual-usb-c-30w-11567759601
  5. Skóra Vernasca zniknęła z konfiguratora X5. W standardzie (dla wszystkich wariantów - X-Line, pakiet sp. M) jest ekologiczna, potem Merino za 10 tys. Czy tak jest od dawna czy to nowy ukłon "dla środowiska"?
  6. W Bydgoszczy obsługa zawsze premium - samochód jest umyty, talon na bezpłatną taksówkę do miasta i z powrotem (nawet jak tylko 3 godzinny przegląd). Śmiało można polecic!
  7. U mnie przycisk jest. Produkcja marzec 2000.
  8. Używam od dłuższego czasu i polecam Leather Master (polecony przez serwis od znanego producenta mebli, który naprawiał uszkodzoną skórę sofy). Używam do salony i do samochodu. Wcześniej stosowałem Lexol ale po dłuższym czasie zostawia na powierzchni powłokę, która powoduje, że skóra traci swoją miękkość (jeżeli w ogóle możemy o takiej właściwości mówić w przypadku Vernasce). Na sofie z częściowo wymienioną - tą samą skórą mocno czuć różnicę. Można było jeszcze niedawno dostać pojemniki 1 litrowe i wychodziło taniej. Drogie ale dobre i bezpieczne. https://czyszczenieskory.pl/uniters-maxi-kit-2x250ml (lub Allegro taniej)
  9. "Gwarancja nie obejmuje awaryjnego wypalania DPF jak ci się zapcha." Jaka jest podstawa twojej wypowiedzi? Jeżeli filtr się zapcha, to znaczy, że się nie wypałił jak powinien. Czy to będzie awaryjne wypalanie filtra czy jego wymiana, powinno być objęte gwarancją. Właściwie innymi słowami - nie ma żadnego zapisu w gwarancji, umowach czy instrukcji obsługi, który wskazywałby, że filtr dpf nie jest objęty gwarancją. Co więcej, pytałem w serwisie, czy w ramach dodatkowych 3 lat gwarancji (razem 5) zapchanie filtra jest również objęte i otrzymałem potwierdzenie, że tak (choć oczywiście nie mam tego na piśmie). Pytam czy Ty lub kto inny wie coś na ten temat? Już raz usłyszałem od znajomego użytkownika F15, że gwarancja nie obejmuje filtra, bo w instrukcji jest napisane, że należy pojazdem okresowo przejechać dłuższe odcinki, żeby filtr wypalić. Sprawdziłem w instrukcji G05 i nie znalałem takiego zapisu - stąd zapytałem w serwisie. Nie sądzę, że mnie okłamali, ale jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie - bardzo proszę o wypowiedzenie się. Może kiedyś (F15) była taka praktyka a to minione czasy? >>> Lamer - czy masz konkretne informacje, przypadki czy to tylko przypuszczenie lub praktyka innych producentów (słyszałem, że gwarancja Mazdy nie obejmuje filtra).
  10. Tak faktycznie jestem starej daty. Koła wymieniam w garażu - to tylko 5 śrub i 3-tonowy podnośnik hydrauliczny (choć faktycznie nie samemu ale teść mi to wymienia). Nie wyważam co roku. Kiedyś to robiłem, przestałem, nie czułem różnicy. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Przez te kilkanaście lat 2 razy miałem oponę przebitą w mieście, a 2 razy w drodze na lotnisko! Niezły zbieg okoliczności, ale właśnie w drodze na lotnisko i te 20 minut mi wystarczyły na wymianę opony i zdążyłem (mimo wolniejszej jazdy). Michael1916: Tak, ludzie się różnią - niektórzy stawiają na nowoczesność, na Assistance, trzymają swoje zdjęcia i muzykę w chmurze, a niektórzy wolą mieć koło przy sobie albo media na fizycznych nośnikach. Nie twierdę, że mój sposób na życie jest lepszy, to tylko kwestia wyboru. Zauważ jednak, że twoje argumenty typu "Czekasz spokojnie i albo panowie przywoża Ci zreperowane koło albo podstawiaja samochod zastepczy podobnej klasy. Odbierasz naprawiony samochod pod domem po powrocie albo w miejscu do ktorego jechałes.." nie sprawdziłyby się w moich 2 scenariuszach. Za utracone z powodu własnego spóźnienia loty międzykontynentalne nikt ci nie wypłaci odszkodowania. Może ludzie z Assistance by przyjechali, zawieźli mnie z bagażem do Berlina na lotnisko i zajęliby się samochodem, a może nie, może nie zdążyliby. 19 dodatkowych kg w bagażniku jest dla mnie tego warte - bez względu na to czy mamy runflaty czy nie.
  11. 1) Zestaw 36112470249 (dojazdowa felga aluminiowa + opona Continental 155/80R19 114M) waży 19kg. Nie jest to mało, ale podobnie do niedawno używanych stalowych felg o mniejszych rozmiarach - i jakoś każdy spobie dawał radę. Wybróbowałem samemu wymianę i nie było problemu. Dla kobiety to pewnie już gorzej, ale pewnie nie tylko ze względu na wagę. 2) Zawsze mam w komplecie całe koła zimowe i 2 razy w roku samemu zmieniam je w garażu (tak od ok 13 lat z poprzednim samochodem włącznie). Jeszcze nigdy nie miałem problemu z "odbiciem" koła. Nigdy nie smarowałem niczym ale porządnie czyściłem. 3) Nie wiem, czy Maciej_X5 wie jak zbudowana jest opona run-flat. Przy jeździe z taką przebitą oponą różnica obwdu będzie przecież znacznie większa niz przy dojazdówce! 4) Zestaw z kompresorem nadaje się tylko do mniejszych "dziur". Bywa, że duże otwory nie załata. 5) Po naprawie zestawem opona jest do wyrzucenia, żaden wulkanizator nie nie podejmie się naprawy bo wyczyszczenia tego uszczelniacza jest bardzo czasochłonna. 6) Naprawa opony run-flat jest tez wątpliwa. Po krótkim odcinku ponoć da się naprawić, dłuższym nie - a w każdym wypadku jest to niezgodne z zaleceniami producenta, co przy wypadku może oznaczać kłopot. Ma też ograniczenie odległości - od 50 do 80, niektóre do 200km) 7) Run-flat jest bezpieczniejsza na dużych prędkościach - przebicie, utrata sterowności będzie znacznie wolniejsze a nie gwałtowne. 8) Należy pamiętać, że na trasie, po zjechaniu z autostrady do mniejszej miejscowości, nawet miasta, nie będą mieli na stanie takiej samej opony. Często trzeba zmieniać wszystkie 4 lub minimum 2 opony ze względu na zużycie/obwód. "Oponę trzeba sprowadzić na miejsce, co w dużym mieście i w środku tygodnia trwa czasem tylko godzinę lub dwie, ale w małym warsztacie na uboczu, w dodatku w nocy z soboty na niedzielę, nie wchodzi w rachubę lub trwa dwa dni." 9) Dojazdówkę zakładamy od razu (auto sygnalizuje spadek ciśnienia), oponę naprawiamy po drodze (najlepiej w najbliższym punkcie, aby móc dalej kontynuować podróż z dużą, pełną prędkością) lub po powrocie do domu - jeżeli w nocy. Nie trzeba będzie wymieniać całego kompletu, bo dalej mamy wszystkie tak samo zużyte opony. Jak ktoś nie chce brudzić rąk - wezwie pomoc i mu własną dojazdówkę założą. To takie moje małe podsumowanie plusów i minusów.
  12. Najlepiej wystosuj pismo/e-mail do Dyrektora ds. sprzedaży danego Dealera z prośbą o pisemną (formalną i podpisaną - nie pocztą elektroniczną) odpowiedź kiedy wywiążą się z zamówienia, za które pobrali zaliczkę, w razie potrzeby z podaniem podstawy prawnej. Możesze wspomnieć, że dostałeś dziwny telefon, i twój prawnik podejrzewa, że to była próba oszustwa przez jakąś osobę trzecią lub pracownika działającego na własną rękę bez wiedzy i zgody Dealera - i chciałby mieć pisemne potwierdzenie, że tą osobą trzecią (podmiotem) nie był Dealer. Nic nie dzwoń, nic innego nie pisz - czekaj na pismo, liczy się tylko co masz na pismie. Nie wiesz czy osoba, które do ciebie dzwoniła miała pełnomocnictwo do działania w imieniu Dealera, czy może chciała "załatwić" znajomemu samochód. Jeżeli Dealer wiedział, to w Sądzie i w mediach i tak się nie przyzna. Trochę ryzykowna dla Dealera jest odmowa wykonania umowy/zamówienia na piśmie, bo masz prawo opublikować to pismo z ostrzeżeniem dla innych że takie praktyki są stosowane, a wtedy każdy będzie 2 razy się zastanawiał czy ma sens składać zamówienie i wpłata zaliczki bez zapisu który by go chronił (np. że jest to zadatek a nie zaliczk) i zaczną się tego od Dealerów domagać po przedstawieniu skanu ich pisemnej odpowiedzi - co wszystkim Dealerom bardzo zepsuje interes, itp. itd. Polityką cwaniactwa jest telefon, próba namówienia do rezygnacji, jak się uda to fajnie, jak ktoś oskarży ich o naruszanie umowy to powiedzą, że to była tylko propozycja :) CZEKAJ NA PISEMNĄ ODPOWIEDŹ !!!
  13. Zdaje się, że nr 36116880744 to tylko felga bez opony. Taniej wyjdzie część 36112470249 (komplet razem z oponą). Z założenia przeznaczone są dla serwisów. Można jednak kupić tu i tam w sieci. W 2020 kupiłem za 1050,00 zł. w litewskim sklepie https://www.bmwautoparts.net/en/catalog/part/36112470249/0/space-saver. Już nie mają ale można jeszcze w sieci znaleźć. Różnica i opis na stronie https://g07.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1734983 (36112470249 ma na pewno felgę ze stopu lekkiego).
  14. Bimmerpost: G05/G06 Technical Training documents (Multi-page thread 1 2 3 4) Dokument „Technical training. Product information” strona 12 -13 jest opis odblokowania kluczem nimbusowym (w lewym zatrzasku) ze zdjęciem. Dotyczy jednak odblokowania (otwarcia) zablokowanej klapy dolnej. In kontrast to the F15, where the locks of the tailgate lower section were installed in the tailgate, on the G05 the tailgate locks and the associated Soft Close drive are installed in the body side frame. This concept reduces the total weight of the tailgate. An emergency release facility is available if the tailgate locks malfunction. The relevant tailgate lock can be released by inserting and turning a hexagon socket wrench in the direction of the arrow. Failure to observe the correct direction of turning may result in damage to the tailgate lock + zdjęcie: G05 emergency release of lower section of tailgate
  15. W tej skrzynce jest też złożona w kwadracik kartka z opisem bezpieczników. Warto sobie fotokopię zrobić bo opis dotyczy wszystkich skrzynek bezpieczników w samochodzie z podaniem wartości bezpieczników.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.