OK- wielkie dzięki za radę i tak w dniu dzisiejszym zrobię - wymienię wężyki i sprawdzę parametry istą. Zobaczymy co pokaże. Wężyki wymienione hmm efektu brak - nie wielka, minimalna ilość sadzy tyle co nic. Koledzy w pierwszej kolejności wywala błąd 004CAE DEE: czujnik położenia nastawnika recyrkulacji spalin, sygnał ( co to jest i gdzie go szukać )???? a później 004D03 - czujnik ciśnienia spalin - ten czujnik gdzie jest??? . Dodałbym fotki z wykonanych testów ISTĄ ale jest głupia sprawa :cry: nie wiem jak dodać tu zdjęcia . Test : pneumatyczny nastawnik recyrkulacji ( wynik pomiaru dla skoku zaworu recyrkulacji spalin Od kroku 1 do 8 : 0,0% - OK wszystkie wartości zadane zostały osiągnięte . Test : systemu masowego pomiaru przepływu powietrza : porównaj wartości zadane i rzeczywiste --> Wartość zadana Ciśnienie ładowania = ciśnienie otoczenia Dopuszczalna różnica +- 50mbar Wartości rzeczywiste : Ciśnienie ładowania : 988mbar Ciśnienie otoczenia 980mbar Różnica : -8mbar Test systemu pomiaru masy powietrza : W poniższym podzespole stwierdzono błąd : Nastawnik ciśnienia doładowania / turbosprężarki Podpowiedzi z ISTY : zatkany filtr powietrza , nieszczelny układ doprowadzania powietrza doładowującego , usterka włączania nastawnika ciśnienia doładowania , nastawnik ciśnienia doładowania działa z utrudnieniem , usterka turbosprężarki . Pewnie tu tkwi przyczyna tylko gdzie szukać ??? Koledzy pomóżcie