Wypiąć czujnik - jak będzie otłuszczony, lub co gorsza mokry od ON, to mamy problem.
Odświeżam temat, bo zapewne niedługo będzie wysyp takich przypadków.
F31, N47N, 135kW, 139kkm
U mnie od roku jest błąd 26CF00, auto zachowuje się normalnie, ale zacząłem zgłębiać problem. Dziś zajrzałem do czujnika ciśnienia na listwie CR - sucho. Tego czujnika przy pompie nie sprawdzałem jeszcze (ciasno), ale zapewne jest do wymiany… otóż, otworzyłem boxa ze sterownikiem silnika. Na pierwszy rzut oka wszystko git, ale jedna wiązka jest otłuszczona. - Na filmach na YT przedstawiane były jakieś dramatyczne przypadki (sterownika srogo zalanego ropą).
Dodam, że jednym z pierwszych objawów była wyjąca pompa paliwa (ta w baku), przy mocniejszym przyspieszeniu, jednak nie zawsze… raczej sporadycznie. Początkowo w ogóle myślałem, że może z turbiną dzieje się coś złego lub DPF w specyficzny sposób się regeneruje.
Teraz mam zagwozdkę:
1) wymienić wadliwy przewód niskiego ciśnienia (13538594893; 650-700PLN) z czujnikiem temperatury na nowy i liczyć że będzie OK.
2) wymienić wyżej wspomniany przewód i pruć wiązkę kabli silnika i czyścić.
3) wymieniać przewód, wiązkę silnika (12518586169; +1600PLN) na nową, a ECU dać awaryjnie do sprawdzenia / skopiowania.
Zważając, że z autem nic się nie dzieje, bliżej mi do tej pierwszej opcji…
Ktoś przerabiał temat? Jak bardzo jest prze***ane?