Skocz do zawartości

tomaszj1990

Zarejestrowani
  • Postów

    158
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomaszj1990

  1. Taka wartość przepływu wskazuje na zamknięty/ nie otwierający się egr. Zdejmij rurę dolotową i zobacz czy otwiera się egr. Jeśli nie to sprawdź wężyk podciśnienia dochodzący do egr oraz zaworek sterujący. No chyba, że ktoś wyłączył egr programowo. Jakieś błędy??
  2. Co do bezpieczników to rozpiski szukaj w schowku tam gdzie bezpieczniki, albo w klapie bagażnika w miejscu gdzie znajduje się schowek na narzędzia i trójkąt.
  3. Przednie nadkole po stronie kierowcy przy zderzaku, tam znajduje się zbiorniczek. Skręcasz koło na maksa w prawo i odkręcasz kilka śrubek nadkola. Wystarczy je odchylić i można wymienić pompkę. Jak bezpieczniki sprawne to na 99 % pompka zakończyła żywot. Przerabiałem temat jesienią.
  4. Świece zaczynają grzać tuż po otwarciu centralnego zamka po otworzeniu drzwi kierowcy i nie widać wtedy kontrolki. Jeśli od czasu otwarcia drzwi do odpalenia samochodu minie odpowiednio długi czas to grzanie włącza się ponownie i można wtedy zobaczyć kontrolkę od świec. Co więcej jeśli przy odpalaniu nie włączając zapłonu tylko od razu wciskając przycisk start trzymając hamulec, jeśli zajdzie taka potrzeba sterownik opóźnia start do czasu ponownego nagrzania świec (można wtedy zauważyć kontrolkę grzania świec żarowych). Może trochę skomplikowanie to napisałem ale chyba wiadomo o co biega. Spróbuj sam po otworzeniu drzwi kierowcy odczekaj jeszcze jakiś czas i wtedy odpal to zobaczysz kontrolkę świec. Dodam jeszcze od siebie, że w m57n2 świece żarowe grzeją nawet latem, działają ze zmienną mocą którą steruje sterownik świec żarowych, aż do osiągnięcia 60 stopni płynu chłodzącego. Nie służą jedynie do ogrzania komory tylko przy pierwszym starcie jak w starszych dieslach.
  5. Podepnij komputer i zobacz czy nie ma żadnych błędów związanych z układem wtryskowym. Te silniki odpalają nawet bez jednej sprawnej świecy żarowej w takich temperaturach jak mamy obecnie.
  6. Na moje ucho to z filmiku wynika, że po zapięciu D lub R silnik dostaje lekkie obciążenie i to ton silnika się zmienia i raczej bym się nie martwił jeśli nie ma innych objawów w skrzyni, tzn szarpania itp.
  7. Na realoem jest podobny błąd co do połączeń podciśnień przetwornika EGR, czyli odwrotnie niż w rzeczywistości.
  8. Króciec "na wprost" to zasilanie vacuum, a króciec wychodzący z boku to wyjście vacuum na poduszki.
  9. Chodzi o plastikową tulejkę która wchodzi do skrzyni/ złącze do której wpinasz okrągłą kostkę. Jeśli jest zbyt płytko wciśnięta wywala błędy. Z tego co pamiętam trzeba zrzucić miskę skrzyni żeby odblokować zabezpieczenie tej tulejki. Teoretycznie jeśli tulejka jest za mało wciśnięta nie można wcisnąć tego zabezpieczenia. Źle wciśnięta tulejka może objawiać się wyciekiem oleju ze skrzyni na zewnątrz, lub też olej może pojawiać się w samym złączu co też może powodować błędy.
  10. Przylgnie tarczy i felg należy dobrze wyczyścić, jeśli są to przyjrzeć się pierścieniom centrującym felg, może są zużyte chyba że felgi ori z odpowiednim otworem centralnym. Może same felgi są krzywe? Miałem lekko krzywe felgi i mimo wyważenia kół "na zero" były drgania w przedziale 90-110.
  11. Napisz kolego jakie masz poduszki pod silnikiem jeśli możesz. Fabryczne? czy już zmieniane jeśli tak to jakie. Sam jestem ciekaw rozwiązania bo zmieniałem poduszki na corteco, ale jakieś minimalne drgania zostały.
  12. A kodowanie CCC? Też pewnie są różnice w kodowaniu w wersji z hi fi i w wersji stereo. Jeśli jest połączenie ze starym radiem to trzeba spróbować odczytać plik MAN i skopiować zawartość i zakodować do nowego radia. W razie niepowodzenia zawsze można przywrócić ustawienia kodując CCC pustym plikiem MAN, to przywróci fabryczne kodowanie radia.
  13. Podciśnienia poduszek? Nie wiem jak w 525d ale w 530d na jałowym podciśnienie jest odłączone, dopiero po przekroczeniu bodajże 40 km/h dochodzi podciśnienie i poduszki się utwardzają. Można wykonać test zawieszenia silnika w btool, w ista chyba też jest. Może wężyki zamienione przy zaworku, albo sam zaworek uszkodzony. U mnie na starych poduszkach przy teście w btool po przełączeniu na "twarde" wibracje się zwiększały na jałowym, na nowych poduszkach tego nie ma. Dodatkowo, stare poduszki nie trzymały podciśnienia. Jeśli chodzi o sam zaworek to króciec "na wprost" to zasilanie vacuum, a króciec z boku zaworka to wyjście podciśnienia na poduchy. Albo pozostaje kwestia samych poduszek. Być może tylko oryginał w pełni zdaje egzamin?
  14. Zmieniałem nie tak dawno poduchy na corteco, przynajmniej w takim pudełku przyszły, drgania mniejsze niż na zużytych oryginałach ale jednak pozostały. Może poduszka skrzyni??
  15. Temat ogarnięty. Wąż podciśnieniowy sylikonowy zbrojony, średnica wewnętrzna 12mm i po sprawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.