Cześć, jak wiecie BMW troszkę sobie poleciało z hamulcami w modelu X3 F25 i do każdej wersji - od 1,8 sdrive do 3 litrowych potworów turbo ładowało malutkie hamulce, które słabo hamują, krzywią się i w ogóle są do niczego. Nawet w modelu ALPINA dawali te słabe hamulce. Skandal. No ale na szczęście, można naprawić to niemieckie niedopatrzenie, i wymienić hamulce na lepsze za nieduże pieniądze. Zamontowałem w swoim X3 F25 zestaw hamulców 348/60/30 od bmw 7 i niektórych 5 i 6 tek. Mogłem dać większe (348/60/36 lub nawet 374/60/36) ale chciałem, żeby pasowały do kół 17 cali (zimówki mam takie). A te większe wymagają kół 18 i 19 cali odpowiednio. Cała instalacja przebiegła bez problemów. Potrzebna są: - 2 zaciski 348/60/30 z jarzmami - 2 tarcze (ja kupiłem 2 częściowe, które się nie krzywią i są lżejsze niż standardowe tarcze do F25 (tarcza jest zrobiona ze stalowej obręczy i aluminiowego środka, więc przy ostrym hamowaniu ciepło z obręczy nie dochodzi do aluminiowego środka i o krzywienie możemy być spokojni). https://motostacja.pl/twebp.php?img=photos/items/24.0136-0114.2.jpg - 4 nowe śruby FEBi ze stali o specjalnej twardości 10.9 - 4 podkładki na śruby z takiej samej stali 10.9 - nowa pompa hamulcowa (ponoć bez zbiornika próżniowego) Ja zmieniłem sam cylinder, bez zbiornika. - kodowanie (tego jeszcze nie zrobiłem, ale ponoć muszę. - wszystko ori bez kombinacji, no może poza podcięciem osłon tarczy, ale to robota na 10 min, nożycami do blachy. Zdjęcia z montażu: Zaciski oczyściłem i pomalowałem (wiem, wiem, powinny być niebieske, ale nie są ;-) Mam niebieski samochod, wiec ma byc je widać. Porównanie (przed i po) - akurat to zdjęcie nie jest moje.