Skocz do zawartości

Bartłomiej 98

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330d 2006

Osiągnięcia Bartłomiej 98

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. Czy jest ktoś w stanie wypisać mi wszystkie wersje wyposażenia audio od najsłabszego do topowego? Jakąś garść informacji już posiadam ale podejrzewam, że moja wiedza jest niepełna a informacje nie potwierdzone w 100%. Głównie interesują mnie lata E90 gdyż taki model posiadam ale może w innych wersjach jest bardzo podobnie? Widzę różnicę między podstawowym a np logic7 ale chciałbym konkretnie znać wszystkie wersje i czym się różnią. Drugie pytanie. Obecnie posiadam głośniki średnio tonowe firmy Hertz DCX 100.3 60w 4 ohm. Nagłośnienie jak się domyślam podstawowe, najbiedniejsze. Jeden z nich mi się kończy i nie podoba mi sie, że jest zamontowany na jedną śrubę i 3 wkręty bo ma nocowanie w 4 miejscach a nie jak fabryczny w 3 więc są one inaczej rozmieszczone i tylko jeden trafia na śrubę. Dla mnie trochę druciarstwo więc chciałbym zamontować głośnik na fabryczne 3 śruby jeśli już miałbym wymieniać. I pytanie brzmi czy głośnik z logic7 lepiej zagra? Czy może są jakieś firmy, które mają dobre dedykowane głośniki do danego modelu ale też w rozsądnych pieniądzach? Czy bez wzmacniacza to nie ma najmniejszego sensu i najlepszym wyborem będzie kupno ori najtańszego głośnika? Mam zamiar wymienić obie sztuki (lewe i prawe drzwi) mimo, że pada tylko jeden. Zależy mi na jakości dźwięku ale całego logica na ten moment nie będę wrzucał ze względu na koszta. Dotychczasowe głośniki grały znośnie z racji tego, że mam też wygłuszone drzwi. Po prostu chciałbym aby nie było gorzej a jednocześnie zamontować głośniki tak jak Bóg przykazał a nie na wkręty :/
  2. Tak, odpowietrzniki w górę. Przepompowałem już 2 litry różnymi sposobami i nadal bez skutku.. Teraz przyszło szukać dobrego fachowca na mazowszu, kto ma maszynę do odpowietrzania. Chyba, że uszkodziłem pompę hamulcową :/
  3. Witam. Wytłumaczy ktoś krok po kroku procedurę odpowietrzania układu hamulcowego? Pompa raczej nie jest zapowietrzona tylko zaciski. Ale od początku... Demontowałem zaciski hamulcowe w celu ich pomalowania. Jak to wyglądało w skrócie 1. Demontaż zacisków z tarcz 2. Wciśnięcie hamulca do podłogi i zablokowanie o kierownice aby po odkręceniu przewodów hamulcowych nie lał się płyn i ograniczyć ryzyko zapowietrzenia pompy. 3. Odkręcenie przewodów hamulcowych oraz zaślepienie ich w celu uniknięcia zanieczyszczeń + dodatkowa ochrona przed wyciekiem płynu choć i tak nic nie leciało. 4. Wyczyszczenie tłoczków brake cleanerem, posmarowanie pastą do tłoczków, cofnięcie tłoczków. 5. Montaż nowych tarcz + klocków na przednią oś (tył bez wymiany). 6. Montaż zacisków. 7. Maska w górę, usunięcie przepracowanego płynu hamulcowego strzykawką na tyle ile to możliwe bez demontażu sitka. 8. Uzupełnienie świeżego płynu ATE dot4 SL.6 do poziomu max. 9. Przepompowanie płynu przez każdy zacisk w celu wymiany płynu oraz odpowietrzenia wg instrukcji z książki "sam naprawiam BMW serii 3" w kolejności: - prawy tył - lewy tył - prawy przód - lewy przód Operacja wykonana na zgaszonym silniku bez zapłonu. Pęcherzyków brak a płyn czysty, jasny prawie jak woda. Hamulce jako takie są. Zrobiłem wczoraj 100 km ale moim zdaniem jeszcze trochę są zapowietrzone. Pedał później "bierze". Wcześniej wystarczyło, że delikatnie dotknąłem i był jak brzytwa, teraz trzeba mocniej docisnąć. Gwałtownego hamowania nie próbowałem ze względu na nowe tarcze. W jaki sposób mam wykonać prawidłowo odpowietrzanie? Są różne szkoły. Kolejność taka jak robiłem lub zupełnie odwrotna, pompowanie i przed odkręceniem włączenie zapłonu, niektórzy też twierdzą że pompa się rozsypie po takim odpowietrzaniu. Może za pierwszym razem nie ale chcę wiedzieć jak to robić zgodnie ze sztuką ponieważ chciałbym sobie sam wymieniać płyn.
  4. Temat oleju. E90 M57 obecnie lany Valvoline Synpower 5w30 z normą ll-04. Jest sens przechodzić na 5w40? Planowałem tak zrobić, żeby było lepsze smarowanie i odprowadzanie ciepła ale znajomy mi powiedział, że jak jej nie dziduje cały czas to olej będzie za bardzo się "studził" i będzie jeszcze gorzej na 5w40 niz 5w30. Fakt czy bzdura? Beta nie jest cały czas katowana ale czasami dostanie trochę po garach stąd decyzja o przejściu na 5w40. Co sądzicie?
  5. No gościu mówi że to zaraz powróci i że może zrobić sam konwerter ale nie daje gwarancji i że jak coś to jedynie remont całej skrzyni. Dzwoniłem też do serwisu, który wyżej wstawiłem. Gość wydawał się w porządku. Mówił, że jakoś mi to zdiagnozują i jak będzie trzeba to przeprowadza regenerację, zaleją świeży olej i zrobi jakiś twardy reset skrzyni (ja robiłem sam adaptację inpa i z tego co wiem trzeba przez ok 100km jeździć spokojnie żeby skrzynia nie nauczyła się ostrej jazdy i nie przeciągała później na biegach). Pan z warsztatu powiedzial, że po tym resecie wsiadam i normlanie jeżdżę. Dają też rok gwarancji. Myślę, że zaryzykuję i zrobię to u nich. A wracając do poprzedniego "mechanika" to podejrzewam, że nie potrafi dobrze wykonać regeneracji (bo czytałem, że ludziom padają chwilę po regeneracji te konwertery czasami jak jest słabo zrobiona) i dlatego tak mówił choć nie wiem co miałby pomoc remont całej skrzyni. Może liczył, że zgodzę się na opcję regenracji samego konwertera ale bez gwarancji
  6. Witam. Planowałem wymienić sobie olej w skrzyni automatycznej ZF6HP26. Zakupiłem zestaw ale zauważyłem, że obroty delikatnie falują. Są to minimalne wahania 1400-1500 rpm tylko na 6 biegu przy ~100km/h. Konwerter? Jest możliwość go jakoś zdiagnozować? A może to coś wina silnika, egr albo coś? Ewentualnie prosiłbym o polecenie serwisu skrzyń na mazowszu, gdzie uczciwie zdiagnozują czy konwerter wymaga regeneracji. Mam w okolicy mechanika ale powiedział mi, że samego konwertera nie regeneruje tylko od razu całą skrzynię bo problem wkrótce powróci. Czy to prawda? Powiedział, że może to zrobić ale nie daje żadnej gwarancji. Skrzynia chodzi bardzo dobrze, jest tylko takie na prawdę minimalne szarpnięcie jak przepina z 2 na 3. W niczym mi to nie przeszkadza. Falowanie trochę drażni ale też nie ma tragedii. Tylko po prostu nie chcę dobić skrzyni do końca. Jeśli miałbym teraz robić remont za kilka tysięcy to wolę tylko zmienić olej i jeździć aż się rozsypie bo nie będę remontował sprawnej skrzyni. Rozważam ten warsztat: Regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych naprawa automatycznych skrzyń biegów Płocka 11, 06-400 Pęchcin 509 917 355 https://maps.app.goo.gl/b9EuTpKtLr8XHKWB7 Ktoś ma jakieś doświadczenia?
  7. Sprawa wygląda tak: Usunąłem cały sylikon, nie ma grubszych uszkodzeń ani zarysowań (zarysowania są jakby tylko na zewnątrz co nie ma wpływu na uszczelnienie i nie są tak widoczne na zywo - lampa błyskowa dała taki efekt) Kupiłem oring 63x4mm jak dobrze pamiętam (ori ma jakieś 65x3.5) ale ten 4mm nie chciał wejść. Kupiłem więc kilka mniejszych i bodajże 52x4mm wszedł bardzo ściśle. Efekt jest taki że nie leje się tak bardzo (wcześniej miałem zachlapany zbiornik wyrównawczy bo leciało na paski, które rozbryzgiwały olej) ale jak wkładałem rękę pod tą pompę to nadal trochę oleju zostawało na ręczniku papierowym także raczej jeszcze się poci. Trochę pojeżdżę, nie będę wycierał i zobaczymy. Zastanawiam się też czy to nie z pokrywy od rozrządu (był wymieniany i jest to podklejone jakby na sylikon - nie wiem czy powinno tak być czy jakaś uszczelka) chociaż z drugiej strony to raczej nie bo problemy się za zaczęły jak wyjąłem pompę i usunąłem sylikon
  8. Napisz jaki to rozmiar, to dobiorę, aby było taniej. PS. Dzisiaj nasze E39 odjechało na lawecie... :( Właśnie wchodziłem na waszą stronę żeby coś wybrać. Rozważałem też oringi sylikonowe bo olej rozgrzewa się pewnie gdzieś do 100 stopni ale końcem końców kupiłem te zwykłe najtańsze (nie pamiętam jak one się nazywają) bo ori też jest chyba z tego samego materiału i w sumie tego oleju tam aż tak dużo chyba nie ma
  9. No mi pociło się delikatnie a jak usunąłem sylikon i włożyłem tylko nowy oring to jest gorzej
  10. Wyczyściłem myślę dokładnie, pęknięć nie zauważyłem. Rysy możliwe że jakieś są ale nie pamiętam już za bardzo. Spróbuję kupić grubszy oring, rozbiore i obejrzę dokładnie. Ale nawet jak jest porysowane to nie wyszlifuje tego papierem bo będę miał pełno opiłków w silniku :| Przydałby się jakiś oring, który troszkę spuchnie pod wpływem temperatury ale chyba nie ma czegoś takiego :D
  11. U mnie Koch Microcut to wyciął. Wielu mikrorysek mi nie zdjął a po tym śladu nie ma a na tym najbardziej mi zależało bo kłuło w oczy niesamowicie.
  12. Witam. Na wstępie zaznaczam, że widziałem podobny temat lecz wyciek dotyczył dużej uszczelki w pompie (pod deklem) a u mnie leci na łączeniu pompy z silnikiem. A więc miałem drobny wyciek na wyżej wymienionym łączeniu oraz z pod dekielka. Wyjąłem pompę oczyściłem z sylikonu (nasi tu byli), dobrałem oring pod dekielek oraz na pompe. Pod dekielkiem ładnie wszystko sucho lecz na łączeniu z silnikiem zaczęło się ostro lać (ja już nie mazałem sylikonem). Więc kupiłem ORYGINALNY oring za 21 zł bodajże i jeszcze raz zdemontowałem. Na moje oko nie różnił się niczym od tego co włożyłem 2 tygodnie wcześniej ale stwierdziłem, że spróbuję bo oryginał musi przecież dobrze uszczelnić ale... nadal cieknie. W czym problem jeśli to ori oring? Na pewno nic się nie podwija, nie spada. Dwie śruby dokręcam po trochu na zmianę. Jeszcze rozważam kupienie grubszego oringu bo jakby było deczko luzu. Może wejdzie. Ktoś przerabiał temat? Wolałbym nie drutować tego na sylikon.
  13. A wiesz może albo ktoś wie dlaczego akurat 30 stopni? Czy to jest takie ważne? Planuje sam wymienić olej i myślałem, że olej musi być zimny tylko i wyłącznie dlatego aby się nie poparzyć przy demontażu miski. Planowałem zakupić zestaw miska + olej. Tyle wystarczy? Robota wydaje się prosta ale mimo wszystko trochę się obawiam
  14. Witam. Potrzebuję fachowca, który wymieni olej w skrzyni automatycznej E90 M57 231hp (To będzie ZF tak?) szczerze zdiagnozuje czy konwerter już do wymiany i nie skroi młodziaka (mam na myśli głównie ten konwerter. Żeby nie było, że wymieni sprawną część a powie, że już trzeba było). Całe mazowieckie. Im bliżej Warszawy tym lepiej (jestem z okolic Wyszkowa). Jak robota będzie wykonana jak należy i nie skasuje jak za zboże to będzie drugi klient z F30 328i
  15. Ok. Dziękuję za odpowiedzi. Możliwe, że wyszło to po QD czy dopiero zauważyłem po prostu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.