Witam, W grudniu zakupiłem Z4 e85 3.0, wiedząc, że nie działa wspomaganie. :? Auto odstawiłem do warsztatu, z góry zakładając, że problem leży w silniku- zakupiłem używany z wersji EU. Okazało się, że ktoś już wcześniej grzebał. Gdy udało się podłączyć komputerem, zdiagnozowano problem z czujnikiem na kolumnie. Kupiłem więc kolumnę kierowniczą z wersji UK, czujnik został przełożony, silnik zamontowany, wspomaganie zaczęło działać. :idea: Niestety wspomaganie działało dobrze tylko na postoju, w czasie jazdy trzeba było mocno "przełamać" kierownice z pozycji "0", dodatkowo po skręceniu w trakcie jazdy samochód nie prostował kierownicy. :duh: Zrzucony został magiel, odczuwalny był luz oraz konieczność ww "przełamania" pozycji "0", kupiłem drugą przekładnie, sprawdzając wcześniej czy nie ma takich samych objawów. Po zamontowaniu przekładni z nowymi drążkami/ końcówkami, kalibracji czujnika skrętu, zrobieniu zbieżności nie wstępuje konieczność "przełamania", ale kierownica ciągle "nie odbija", nie wraca po skręcie. :cry2: :cry2: Pomysły się skończyły. :mad2: Czy ktoś miał kiedyś podobny problem lub zna temat i w jakikolwiek sposób jest w stanie pomóc ? Za każdą wskazówkę bardzo dziękuje. :) Forum przekopane używając najróżniejszych # w wyszukiwarce, jeśli mimo to temat z podobnym problemem był już poruszany, będę wdzięczny za podlinkowanie. :cool2: