Witajcie. X3 E83 3.0d FL. Wczoraj po przejechaniu może z 3-4 km na skrzyżowaniu usłyszałem dziwne łomotanie, taki wytłumiony dźwięk łomotu jakby przejeżdżać X3 po kostce brukowej lub po przejechaniu progu zwalniającego. Z początku myślałem, że może to dostawczak przede mną wydaje taki dźwięk z silnika i po prostu niesie się po uszach. Jednak nie, przejechane z 50m dalej przestał reagować na pedał gazu zwalniał aż finalnie zgasł, paliły się kontrolki ładowania i ciśnienia. Przekręcam kluczyk off, dalej zapłon - wszystko ok, odpalam bez problemu i jadę dalej, silnik pracuje prawidłowo. Ciśnienie oleju i wszelkie temp. w normie (mam manometr z czujnikiem ciśnienia oleju zamontowany wraz z czujnikiem temp oleju). OD tamtej pory przejechałem z 10 km i na razie nic, choć odpalałem może z 5-6 razy. Sprawdziłem błędy w ISTA, jedyne co jest to błąd AUC Heating, który powraca, a drugi to błąd świecy żarowej - aktywacja na Cylindrze 1. Tego błędu nie mogę się pozbyć, jest za każdym razem wykasowania błędu i zostaje nawet bez odpalania silnika. Wiem, że ma to związek z tym, że po prostu jedna świeca żarowa nie działa w momencie rozruchu i nie grzeje, ale mamy teraz temp 25-30 st., więc to nie powinno mieć znaczenia. Świece żarowe wymieniane z 8 tyś km temu. Nie sądzę jednak, by to miało wpływ na to coś, co się wydarzyło j/w. Zastanawiam się, czy gdyby sterownik DDE był zepsuty, to takie zachowanie jak opisałem wyżej mogłoby wystąpić? Dodam, że koło pasowe wału korbowego też wymieniłem z pół roku temu i jakieś 5 tyś km temu, więc wątpię, by jego przywieszanie powodowało ten problem (wtedy podobne zachowanie było tyle, że na wolnych świeciła się kontrolka ładowania). Rozrusznik i alternator wymienione z 1,2 tyś km temu. Wymienione też wszystkie koła pasowe, które się da wymienić, na których działa pasek klinowy. Pasek klinowy i pasek łączący klimę też wymieniony. Gdzieś na forum wyczytałem, że niektórym gasł silnik podczas jazdy, ale u mnie czegoś takiego nie było + do tego nikt nie wspominał o dziwnych dźwiękach z komory silnika), a rozwiązaniem problemu było podłączenie masy do komory silnika (przewód masowy się ultenił na łączeniu z karoserią). To jednak dotyczyło E90, a oprócz tego nie mogli odpalić silnika. Może ktoś miał podobnie?