Skocz do zawartości

vulpes

Zarejestrowani
  • Postów

    76
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 320d 2008

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia vulpes

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Cześć, przy obecnych tęgich mrozach (-18°C) dziś po raz pierwszy wyjechałem BMW na drogi z garażu i stała się rzecz wg mnie dziwna. Nie działa siła nawiewu. ALE! Nie działa tylko na trybie normalnym (na nogi głowę twarz z/bez klimy Auto/nie auto). Gdy włączę nawiew na szybę przednią prędkość idzie na max, jest regulowana i może być obniżona itp. To samo jak włączę na zgaszonym ogrzewanie postojowe REST. Nawiew działa i da się regulować siłą. W trybie normalnym temperatura ustawiona na 16°C czy na 23°C czy 28°C - nie ma znaczenia? Dlaczego? Awaria czy "logika" klimatronika?
  2. Cześć dziś zacząłem słyszeć... no właśnie... turbo, czy padło coś innego? Film: https://photos.app.goo.gl/4PaFxRSDgWQXWYx67 Najlepiej słychać na słuchawkach - dźwięk jak karetka z oddali, lag kilku nawet sekund uciszenia po poadnięciu obrotów na jałowe. Turbo? Czy coś może innego? Wiem, że śmieszne, ale nie mam nikogo na teraz, żeby nawet dodał gazu żebvym mógł to posłuchać pod maską. Jakieś 2 lata jeździłem z "cykającym" krokowcem. Wymieniłem około 1msc temu. Geomeria wg mnie była dobrze ustawiona. Poza tym wentylator od chłodnicy mocno słychać, ale on miałby taki lag? Zakładając, żę to turbo - regenerować czy nowe?
  3. ps. pomogło. Jest opcja przeprogramowania czasu impulsu od manetki na tyle krótkiego, że nie wyzwoli ani wycieraczek ani nie odlicza pryśnięć do spryskania. Ustwić na najwyższą wartość i spokój. O wiele lepiej dla zużycia płynu i o wiele lepiej dla czystości szyby przedniej.
  4. Właśnie wracam do tematu, może uda mi się dziś pogrzebać w aucie. Generalniepogoda powoduje, że płyn schodzi jak oszalały a teraz dodatkowo wylewa się na lapmy co nie jest mi potrzebne. Znalazłem w opisach fukcję zakodowania wyposażenia spryskiwaczy w JBE: SCHEINWERFERREININUNG - ale opcja jest aktiv / nicht_aktiv wg dokumentów.... Dodatkowo znalazłem opis, że spryskiwacze powinny zadziałać co 5 spryskanie szyby przedniej - na pewno tak nie jest. Co do kluczyka, to wziałem drugi i niestety bez poprawy - wydawało mi się, że to było z tym związane, ale nie. Więc to nie kwestia klucza, a więc czego? ps. tak zastanawiam się, czy w logikę spryskiwania nie wchodzi temperatura powietrza i czujnik zmierzchu? ps2. znalazłem takie rozszerzone wyjaśnienie dot programowania spryskiwaczy: Headlight cleaning blocking time The blocking time between headlight cleaning activations. Values: 3 minutes 10 minutes Requirements: “Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit Headlight cleaning pause between injection pulses The pause between the injection pulses of the headlight cleaning system. Values: 1000 ms 1200 ms 1500 ms Requirements: “Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit Headlight washers Activate/deactivate the headlight washers. Values: Active Not active Requirements: “Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit Number of washing operations for headlight cleaning The number of washing operations at which the headlight cleaning is turned on. Values: 1 operation 5 operations 10 operations Requirements: “Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit Number of water injection pulses during headlight cleaning The number of water injection pulses during headlight cleaning. Values: 2 times 3 times Requirements: “Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit Water injection duration for headlight cleaning The duration of the water injection pulses of the headlight cleaning system. Values: 500 ms 700 ms 1000 ms Requirements: “Junction Box Passenger” JBBFE or “Junction Box Passenger” JBBFE3R or “Junction Box Passenger” JBBFEII control unit
  5. OK, a podpowiesz który kod za to odpowiada? Na pewno było tak, że spryskanie szyby na 100% nie uruchamiało wycieraczek i można było zrobić z ręki jeden przejazd przez szybę zamiast trzech - bardzo mi to pasowało.
  6. Siema, mam takie zjawisko. Od jakiegoś czasu, gdy chcę spryskać przednią szybę, niemal co drugi raz, a czasem co każdy, spryskiwane są przednie lampy. Denerwuje mnie to, bo zużywa to hektolitry płynu do spryskiwaczy i nie wnosi nic. Dodatkowo z tym zjawiskiem spryskiwana szyba od razu jest przecierana wycieraczkami. Kiedyś miałem tak (na pewno), że szyba przecierana była na żądanie - mogłem wypryskać na nią cały płyn, a wycieraczki nie machnęły ani razu do czasu ruszenia manetką. (w dół 1x w górę tryby) Do tego lampy spryskane były co 3-5 spryskanie szyby i to tylko jak na szybę włączyłem pompkę na dłużej (~ >2s). Szybkie dotknięcie się nie liczyło. Nie wiem dlaczego mi się to zmieniło. Podejrzewam, że przez zmianę kluczyka (wziąłem drugi, żeby podładować aku indukcyjnie, bo mam niewymienne baterie). Ponoć kluczyk pamięta część indywidualnych ustawień. OK mogę sprawdzić i wrócić do drugiego kluczyka, ale skoro jest to ustawienie, to jak i gdzie się to ustawia? Nie widzę takiej opcji (nie mam iDrive). Da się to przeprogramować w NCS?
  7. halfi, z ciekawości, jak tam te tarcze... u mnie historia dramat... wymienione już w kolejnym zakładzie, pommierzone, z wysokiej półki i po kilku kkm znów problem.... :mad2: Ja rozumiem, że nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale 'mechanicy' też nie wiedzą dlaczego.
  8. OK, dzięki za odp. Zobaczymy, na razie wiem, że wszystko działa i mimo mrozów błędu nie ma. Sprawdzę jeszcze, czy przy zapalaniu się spiralki grzania świec na ekranie - ona zapala się, jak nagrzewanie trwa dłużej, niż zwykle... I chyba po niej właśnie jest błąd. Z drugiej str jakiś czas temu uszczelniałem rurę z powietrzem w tej okolicy, bo była luźna... może wówczas coś "ruszyłem" a teraz się poprawiło. Do monitorowania.
  9. Dobra. Teraz pytanie: jakie warunki musza być spełnione, żeby moduł wyrzucił w/w błędy? Pytam, bo po ich skasowaniu mam OBD wpięte i spokojnie sobie sprawdzam, czy się błąd pojawia. Auto stoi pod chmurką 8h, 0°C, kręci i odpala bez problemu, z "półobrotu", silnik nie drży, nic się nie dzieje. Błędów w OBD brak. I tak już kilka odpaleń. Czy możliwe, że naprawiłem to przez np poruszanie wtyczką? Pytanie do Jack79, skoro wiesz jaka awaria powoduje w/w błędy to czy możliwe, że 'samo' się naprawiło?
  10. Zrobiło się zimno i mam 2 błędy, opisane na forum na poprzedniej stronie: 494A-System świec żarowych 49FF-System świec żarowych, napięcie zasilania Czytam i orientuję się, że mam świece zarowe "wyjątkowe" 5V. W katalogu części po VIN wyskakuje świeca: Bosch GLP5 12230035934 i wszędzie 7V. :think: Wiem, że sterownik już raz był u mnie wymieniany - nie wiem na jaki. Wiem, że świece też były wymieniane - na Denso. Też nie wiem, na jakie... Denso na rynku są w wersji 5V. (DG-178). Dobra.... patrzę na sterownik wg VIN i jest to: 12218591723. Nigdize nie widzę ich specyfikacji tj napięcia do świec. Tylko, że wystakuje po numerze GSE105 i wszystko jest BERU, a w EPC jasno stoi: Uwaga! Montaż mieszany produktów Beru i Bosch jest niedozwolony. Co kupić?
  11. niby tak, ale.... mam jakiś opór przed ruszaniem smarowania, szczelnością połączeń - są OK to po co ruszać, gdyby się udało bez, nie?
  12. Cześć, pytanie do tych, co wiedzą. Czy da się wyjąć sam sterownik turbosprężarki, bez demontażu turbo? Mam N47 2.0D 177KM i krokowiec Mitsubishi. 49135-19240. Od dawna "cyka" po otwarciu drzwi i słychać to coraz bardziej, a ostatnio widać, że wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy przy pierwszym odpaleniu rano. Turbina OK, jak wystartuje bez błędu to jedzie aż miło. Oczywiście ze względu na koszty i skomplikowany proces wyjmowania i zakładania turbiny wolałbym wymienić tylko krokowiec. Pytanie, zanim się za to zabiorę, czy to w ogóle jest możliwe? Sam silnik na tą chwilę na aukcjach to 1100zł. Regenerowana turbina zestrojona to paradoksalnie 1200zł przy czym trzeba oddać swoją starą uszkodzoną. W regenerownych na pewno silnik jest stary, więc to słaba podmiana. Nowa turbina to >2500. Pomysł po obejrzeniu tego na zdjęciach był taki, żeby odkręcić ramię nastawnika na trzpieniu silniczka, potem wstawić nowy. Następnie wyregulować to przez wysterowanie BimmerToolem zaworu na wyłączonym silniku i nasłuchiwaniu ew. naprężeń. (tak, jak tu: ). Da się tam dostać bez demontowania turbiny? Kieydśwyjmowałem DPF i w sumie dostęp nie był najgorszy, ale do samego silnika jeszcze nie podchodziłem, tam jest chyba uciążliwa osłona termiczna.
  13. Czujnik świrował. Dziś przejechałem >30km po autostradzie i sprawdzałem jak kształtuje się temperatura wody. 89-93°C stabilnie po dojściu do niej. Sam czujnik odkręca się i wkręca "palcami". Literatura mówi 22Nm, ale tam są 3 oringi i wystarczy naprawdę dokręcić na wyczucie, bez anwet terkotki. Plastikowa obudowa powoduje, że czujnik nie zapieka się i naprawdę łatwo można go odkręcić. Czujnik Hella, do tego trzeba mieć 12k nasadkę głęboką chyba rozm. 17. Czujnik można wykręcić bez spuszczania płynu z układu, ale po tej operacji trzeba koniecznie odpowietrzyć układ chłodzenia standoardową procedurą.
  14. Fakt, pompa mechaniczna. Ale co w niej mogło się zepsuć? Może raczej termostat? Edit: zszedłem do garażu. auto od 20:00 wczoraj do rana w +15. Podłączam OBD i pokazuje 86°C. Odpinany czujnik i jest -40. Chyba raczej czujnik daje się we znaki.
  15. ps. termostat - nie - bo bez przepływu wuwaliło by temp w kosmos. elektryczna pompa wody - nie - bo j.w. + słychać jak pracuje (piszczy lekkop po zapłonie i tyrka) nie wiem jak wygląda układ sterowania wentylatorem chłodnicy, ale chyba nie jest to 0-1 przekaźnik... więc też nie. ???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.