Skocz do zawartości

michalniemczak

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E90 N52B30 przedliftowe USA 2006

Osiągnięcia michalniemczak

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Bład j.w. Wg. kompa stacji bład jednego vanosa... kupiłem, wymienilem. Ba dalej więc zmieniam vanosy miejscami (mam 2). Nadal bład. Kupiłem drugi i czekam na czujnik wałka rozrządu. Jak to nie zadziała to rozbiorę to auto na ulicy i zapytam WHY!? Na kompie nic inne go nie wychodzi.Elketrozawory pracujące w oleju tylko nafta albo beznyna ekstrakcyjna. Można narobić szkód jakimiś wynalazkami typu WD 40.
  2. Dokładnie, chodzi o moduł komfortu. FRM 3 załatwia temat. Do tego elektryk, przepięcie 56 przewodów i kodowanie.
  3. Witam ponownie. Problem sam znikł. Po remoncie i doszczelnieniu silnika i uszczelniaczy zaworowych problem występował jeszcze przez krótki czas. Do dzisiaj problem znikł kompletnie, nawet tydzień temu jak przegoniłem auto dość mocno nie zniknęła nawet kreska oleju. To chyba "temat dla uwagi" ;) Pozdrawiam.
  4. Cześć. T.zw. welcome lights są dostępne z modułem komfortu FRM3. U mnie (podobnie jak u kolegów wyżej) po otworzeniu auta zapalają się klamki i wnętrze. Nie ma opcji podświetlenia ringami i tylnych lamp. Po wizycie w zakładzie pod kątem kodowania diagnoza była prosta - FRM3 (moduł można obecnie kupić za 200-400zł). Insza inszość, że jest do przepięcia 56 przewodów do zarządzania całym oświetleniem samochodu ;) Co więcej w menu z przycisku BC mam wybór opcji podświetlenia lub off przy otwieraniu czy zamykaniu... dzisiaj grzebałem i wydaje się BYĆ ale jakby niedostępny (zmiana opcji na włączenie skutkuje powrotem do podstawowego wyświetlacza). Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.
  5. jest jescze opacja elektrozaworów Vanosa, t.zw. cewki.
  6. Auto nie kopci, w płynach brak śladu, korek od wlewu baz nagaru. Olej znika po przejechaniu ok 8-10km z Max znika do Min. po wyłaczeniu silnika i odstaniu ok 1h poziom wraca do maxa. Zakupiłem już czujnik poziomu, jak to nie pomoże to już nie wiem... mechanik też rozkłada ręce.
  7. Witam. Ostatnio wydałem trochę kasy na silnik N52B30 (E90 USA). Problem z olejem mam ten sam co przedpiścy, wymieniłem odmę (dla porządku co zrobiłem z tym silnikiem), wymienione uszczelniacze zaworowe i same zawory, cały silnik doszczelniony, zwalona skrzynia żeby uszczelnić zimering łączący blok silnika ze skrzynią, wymienione wszystkie płyny i w ogóle się okazało, że jedna poducha od silnika pęknięta... ale do brzegu. W zakresie gospodarki olejowej zrobiłem nową michę, nowe uszczelki, nowe śruby (oczywistość), nowa odma i.... nowo zalany olej dalej znika ;) dzisiaj wywaliło mi kreskę poniżej minimum (po warsztacie to auto zrobiło może 100km). Stojąc w korku nagle olej wraca na 1/4 stanu in-plus. Nie mam turbiny która by to połykała... zastanawiam się nad szklankami i uszczelniaczami tłoków. Tylko jakim cudem olej wraca? Gdyby ginął to bym go spalał a takowych objawów nie mam. Auto było na kompie 2 razy, są błędy w modułach ale nie dotyczące silnika. Jakiś mądrzejszy ode mnie to zdiagnozuje? Auto nie jest na sprzedaż, pewnie doczeka pomarańczowych blach ;) P.S. wezownice chłodzenia też zostały wymienione, zlany płyn z chłodzenia - śladów oleju brak więc cylindry nie puszczają. Zaczynam się zastanawiać nad mailem do BMW (chociaż mają mnie na akcji serwisowej więc pewnie zaproszą serdecznie... tylko nie w tej sprawie).
  8. Cześć. Może po latach ale pewnie jestem w mniejszości, która najpierw poświęci trochę czasu żeby tą Twoją złotą łopatą wykopać z tego forum (i O ZGROZO z googla) maks informacji zanim zadam pytanie więc... zanim na przyszłość publikować takie błyskotliwe odpowiedzi to najpierw użyj tej łopaty na swoim łbie :) no offence, tylko dystans kolego :) P.S. Tematy się pojawiają na nowo, nie tylko tutaj. Lata lecą, awarie się zdarzają a nie każdy wymienia samochody co 2 lata ;) P.S2. Poszukaj moich zapytań na tej grupie to zobaczysz jakie odpowiedzi dostałem ;) każdy jest mądry pod swoją maską, jak trafia zapytanie o coś innego/dziwnego (bo tak na tym forum traktuję auto z USA) to już każdy morda w kubeł, szkoda kolego, że wtedy taki mądry nie byłeś ;) P.S3. Tak już na boku... zanim tutaj znalazłem kasowanie inspekcji tego czy owego szybciej znalazłem na italiańskim YT, to taki ostatni przykład. Zaraz siępodniosą głosy to co ja tu robię... otóż szukam w każdym możliwym źródle i raczej tym najbardziej wiarygodnym, tutaj baza jest dość dobra, niestety nie do mojego samochodu ale można podejrzeć inne rozwiązania. Także z tą łopatą j/w ;)
  9. https://www.google.com/search?q=kasowanie+inspekcji+bmw&rlz=1C1GCEA_enPL903PL903&oq=kasowanie+inspekcji+bmw&aqs=chrome..69i57j0l5j0i395l2.8416j1j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8
  10. No właśnie sam komp robi z 218KM do 254KM na samym chipie, zmieniając kolektor z disami możemy otworzyć silnik na 284KM wg producenta, dla wolnossącej jednostki jest jeszcze opcja sprężarki i z tego co wyczytałem to może da się 320KM wycisnąć, mi nie o to chodzi... silnik ma zostać w stanie fabrycznym a wszystkie modyfikacje mają mieć numery OEM, taka moja fanaberia. Nie chcę nic prerabiać softowo bo mam fizycznie 3 litrową jednostkę (więc nie oszukuję kompa że mam pół litra mniej). Problem właśnie w programowaniu tego czorta, jak zmieniałem aku i kupiłęm S8 bosha to na serwisie było z modelu a nie z jednostki aku... pewnie w jakimś stopniu będzie niedoładowany.
  11. Cześć. Otwarty na "pełny gwizdek" to on był po zmienie softa bo fabrycznie USA wersje mają 218KM (zdławiony silnik ze zględu na 91 oktanowe paliwo). Chipowanie daje z 218 do 254KM przy zachowaniu przynajmniej 94 oktanów paliwa wg DTR. Pytam właśnie o DISy w kontekście braku ingerencji stricte w budowę silnika. Chociaż z tego co mi się udało znaleźć w necie... modyfikacja pokrywy z DISami jest w takiej cenie, że szybciej i w podobnych pieniądzach załążę sprężarkę i nie u Gienka w garażu.
  12. Witam. Posiadam silnik N52B30, wg internetów, OEMów itp można bez montowania sprężarki (takie pomysły znalazłem) jest możliwość "otworzenia" silnika na pełny gwizdek. Pytam bo mam wątpliwości, czy same DISy z pokrywą załatwią temat, czy nie należy pomyśleć o dolocie powietrza (filtr), o programowaniu pracy silnika etc etc, czy ktoś to już wykonywał? Fabrycznie 218KM, po sofcie 254, wg dokumentacji jest możliwe 284 na disach.
  13. Aku ołowiowe (bo tak typuję, że masz) są strasznie odporne na ładowania na krótkie dystanse i dłuższe postoje, kupiłem auto z takim aku i przy wymianie przy 8!!! latach mechanik się dziwił, że jeszcze kręci (parametry 90Ah i 720A rozruchu = książkowo), kupiłem S5 boscha bo innego dla N52B30 nie ma ani boch ani varta że o OEMowych producentach nie qwspomnę bo już nie istrnieją, wydałem prawie 900zł i mam spokój (oczywiście AGM wg książki), podjechałęm, zakodowałem i spokój. Ważne... kodowanie (co wspominał ktoś wyżej jest kluczowe dla prądu ładowania, jak olejesz ten temat to szykuj się za max 2 lata na wymianę ;)
  14. Witam. Mam niemały problem z doborem (wyszukaniem) akumulatora dla 325i wersja usa N52B30 2005-2011 AGM 90Ah 720A. W sumie patrząc po parametrach nic dziwnego ALE chodzi o wymiary, kontaktowałem się z BMW ale mają " na cele serwisowe". Znalazłem jakieś używki, które mnie kompletnie nie interesują, znalazłem też akumulatory za 500 czy 1100zł ale żaden nie ma wymiarów OEMowych, ktoś coś pomoże? Ręce mi opadają bo znalazłem używki w PL. Oczywiście szukałem po numerze ale można to sobie wsadzić w dupę, tak samo jak strona bmwstore, która ne ma akumulatora dla takieg silnika (co jest bzdurą, bo byłem w serwisie bmw i facet po vin mi potwierdził, że 90Ah a nie 72 czy inne gówno).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.