Skocz do zawartości

sonar2

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Na etapie wyboru z4 e85 (silnik 2.5l+ i msnusl)

Osiągnięcia sonar2

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. sonar2

    Pytania przed kupnem Z4

    Dzięki. Z tym że nie do końca się zgadzam. Może masz rację co do tych egzemplarzy, ale to bardzo ogólnikowe podejście. W przypadku siedemnastoletniego samochodu sportowego trudno o bezwypadkowy model w bardzo dobrym stanie. Nie wspominając o tym, że niektórzy po prostu nie uzupełniają tego parametru albo nie mają takiej wiedzy (bo samochód miał przynajmniej kilku właściecieli i nie wiadomo dlaczego jakiś element został wymieniony czy pomalowany). Z ciekawości sprawdziłem na otomoto i przy takich kryteriach (+silnik 2.5l+ i manual) nie byłoby nawet czego oglądać. Ważne jest oczywiście jak poważny był wypadek/kolizja, jak został naprawiony i w jakim teraz jest stanie (cenne uwagi odnośnie zawieszenia). Ja nie potrzebuję białego kruka czy przyszłego youngtimera i nie mam zamiaru wydawać na prawie dwudziestoletni samochód będący weekendowym fun car 50-60k. Za taką kwotę, na moje potrzeby wolałbym mx5 nd1 i spokój z serwisem na kilka lat. Zresztą widać jakie samochody przewijają się przez ten wątek. A jeżeli chodzi o wstępne koszty to przegląd, ubezpieczenie (i pewnie kilka innych drobnostek) to trzeba nawet w białym kruku zrobić, standard przy starszym samochodzie. Rzeczy typu zawieszenie, hamulce, gumy itd. to oczywiście ekstra koszt, który powienien się zawierać w (odpowiednio niższej) cenie auta. Pzdr, L.
  2. sonar2

    Pytania przed kupnem Z4

    Ze względu na zmianę warunków/okoliczności, jakiś czas temu zacząłem się właśnie rozglądać za e85 3.0 (lub 2.5 jeżeli byłby ciekawy okaz) manual, dochodząc do podobnych wniosków. Do tego e85 podoba mi się bardziej wizualnie i prowadzi się bardziej jak klasyczny roadster, przez co lepiej wpisuje w moje potrzeby. Obawiałem się tylko szmacianego dachu przy parkowaniu na zewnątrz, ale mam to za sobą. Z tym że wygląda na to, że znalezienie takiego w rozsądnym budżecie (jak na ok 15 -letni samochód), który nie był wcześniej skasowany, graniczy z cudem. Obecnie na tapecie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-3-0-r6-230km-xenon-navi-dvd-klima-ID6C7r5D.html#f2ed044517 - ktoś wspominał, że tył był malowany i przedni zderzak pewnie demontowany, ale rozumiem, że to tylko na podstawie zdjęć? Oglądał ktoś może? Ogólnie to wisi już długo, ale mam blisko, więc pewnie pojadę obejrzeć https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-bmw-z4-3-0i-ID6D3yJ2.html#f2ed044517 - troche mam daleko, ale wyglada na ciekawy egzemplarz https://www.olx.pl/oferta/samochod-osobowy-CID5-IDFeQxP.html - pojawił się już na forum. Ktoś oglądał/sprawdzał? https://www.olx.pl/oferta/bmw-e85-z4-CID5-IDDogES.html#3ba764221a - wygląda na zadbany, ale jak dla mnie amortyzatory do wymiany, żeby przejechał przez jakikolwiek próg https://www.olx.pl/oferta/bmw-z4-cabrio-3-0i-ori-manual-CID5-IDFchYa.html#3ba764221a - tutaj trochę przebieg duży jak na mój gust Będę wdzięczny za wszelką pomoc, bo przyznam że nie mam zbytnio czasu żeby jeżdzić po całej Polsce, szczególnie jak pożniej się okazuje, że samochód był prawie składany z dwóch. Pzdr, L
  3. sonar2

    Pytania przed kupnem Z4

    Dzięki za opinię. Oczywiście mx5 i Z4 to zupełnie inne samochody, dlatego też na starcie/salonowo jest to supelnie inna pułka cenowa. Z tym że do mojego rzadkiego użytkowania i jako samochód do zabawy (poza trasami, o których wspomniałem, tam z4 ma sporą przewagę, o ile się nie posypie :)), takie rzeczy jak wygoda, większa przestrzeń, lepsze wyciszenie, większa kultura pracy silnika, dodatkowe wyposażenie nie są kluczowe. Z drugiej strony kwestie jak niska masa czy bezpośredni układ kierowniczy, które są lepsze w mx5, są istotne. W moim drugim samochodzie mam automat, wygodę, wyciszenie itd. Po prostu czasami mi brakuje manuala, a do tego w samochodzie sportowym czuję większą frajdę i kontrolę, całkowicie indywidualna preferencja. Odnośnie mocy to słyszałem różne opinie. Przyznam że wersją 23i nie jeździłem, więc do końca się nie wypowiem, ale fakt że jest 6 cylindrów, wolnossący i manual pewnie potęgują wrażenie mocy, szczególnie podczas jazdy w mieście. Jeździłem kilkoma samochodami z mniejszą mocą i silnikiem ale sportowymi nastawami - układ kierowniczy, zawieszenie, niska masa (jak gt86, mx5, abarth 500) i miałem dużą frajdę. Z drugiej strony przy jeździe takimi autami jak m5, s5 czy stinger gt, które mają wiele większą moc, nie czułem tego. Była moc, ale żeby były wrażenia to naprawdę trzeba było docisnąć, wygoda przede wszystkim. Oczywiście 3l silnik byłby lepszy pod każdym względem (może poza spalaniem :)), pytanie raczej brzmi czy warto dopłacić. Rzeczywiście ten egzemplarz to trochę bieda i podstawa, ale mnie zachęca historia, przebieg i niezła cena. Niestety jak pytałem o VIN to okazało się, że własnie sprzedany..
  4. sonar2

    Pytania przed kupnem Z4

    Szanowne grono ekspertów i entuzjastów :) Za mną lektura 40 stron wątku. Od ostatniego posta minęły 2 tyg., więc chyba będzie to dobra pora na lekkie odkurzenie. Jestem na etapie poszukiwania BMW Z4 E89, jeżeli znajdę odpowiedni egzemplarz to nawet zakupu. Gwoli wprowadzenia powiem, że zastanawiałem się (i nadal się zastanawiam) nad mx5 ND1 RF. Wiem, że dla niektórych może to być herezja, ale na moje potrzeby (fun car) jest to bardzo odpowiedni samochód. Mam nadzieję, że w gronie entuzjastów zostanie to zrozumiane :) Z tym że trudno o dobry egzemplarz w rozsądnej cenie, ze względu na stosunkową świeżość modelu, a dla mnie wydawanie powyżej 100k (nowy lub prawie nowy) na taki samochód nie ma sensu. Dlatego zwracam się ku Z4, których na rynku można znaleźć trochę więcej, a na pewno też spełni moje oczekiwania (jako bonus większa moc i wygoda). Poszukuję samochodu pochodzącego z Polskiego salonu, moc powyżej 200KM (więc 20i odpada), preferowany R6 bez turbo (ze względu na cenę raczej 23i, ale nie zamykam się całkiem, 28i do rozpatrzenia), mocno preferowany manual, przebieg najlepiej do 100k km, cena najlepiej poniżej 80 brutto. Im niższa tym lepiej oczywiście, ale kluczowy jest stosunek jakości do ceny. Stosunkowa bezawaryjność jest dla mnie bardzo istotna (stąd preferencja wolnossaka, manuala, niewielkiego przebiegu, choć wiem że często to nie jest gwarancja lub nawet odwrotnie, Polski salon). Bedę używał jako fun car na weekendy, wieczorne przejażdzki, przynajmniej jedna długa trasa w roku (po Polsce lub Europie). Znając życie to pewnie przesiądę się do niego jako daily :) W ostatnim czasie taka oto sztuka wpadła mi w oko (jeszcze nie oglądałem): https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-z4-2-5-r6-manual-krajowy-bezwypadkowy-serwis-w-aso-fv23-ID6CKcQE.html#d098acde8c Wszelkie komentarze (odnośnie tego konkretnego modelu lub ogólne) bardzo mile widziane. Pzdr, L
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.