Skocz do zawartości

tehKovent

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116i 2005r

Osiągnięcia tehKovent

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dwa razy przeprowadzałem test, gdzie po ~15 godzinach od jazdy (więc raczej silnik ostygł), temperatura na zewnątrz w okolicach od -2 do 0°C, a czujnik temp. płynu chłodniczego pokazuje +6°C. Uznałem, że może czujnik jest wykonany w ten sposób, że przy wyższych temperaturach jest dokładniejszy niż przy niższych. Inne testy to: Rozgrzewa się po 5min do temp 72°C. Później temp utrzymuje się w okolicach 75°C. Jadąc przez miasto w korkach, dochodzi do 81°C. Wiem, że są dwa czujniki temperatury, jeden płynu chłodniczego przy silniku, drugi przy chłodnicy. Ciekawi mnie czy można odczytać temperaturę płynu chłodniczego tego czujnika przy chłodnicy. On chyba odpowiada za moment włączenia się wentylatora chłodnicy, ale to jest tylko moje zgadywanie.
  2. Jaki termostat został zamontowany, tego nie wiem. Wybór części zostawiłem warsztatowi. Warsztat zajmuje się naprawami głównie BMW i MINI (nie ASO), więc uznałem, że będą wiedzieć lepiej co tam zamontować niż ja. Na rachunku jaki otrzymałem jest 200 zł za termostat. Akurat jak zajechałem odebrać samochód, było 10min przed zamknięciem, a mechanika, który wykonywał naprawy przy moim samochodzie już nie było. Jak się pytałem, czy przeprowadzali testy, czy temperatura jest inna, usłyszałem tylko odpowiedź "Nie, to można tylko sprawdzić po dłuższym czasie". Wczoraj jadąc z rana do pracy, maksymalną temperaturę jaką osiągnąłem to 78°C. Przewód, który idzie od chłodnicy do termostatu był zimny. Wracając z pracy, maksymalną temperaturę jaką osiągnąłem to 81°C. Przewód, który idzie od chłodnicy do termostatu był wtedy ciepły. Wentylator chłodnicy wyłączony w obu przypadkach. Wygląda więc, że termostat działa. Wcześniej tego nie sprawdzałem. Głupi ja . Jeszcze w poniedziałek zadzwonię do warsztatu z pytaniem, co mi tam zamontowali. Jeżeli termostat powinien się otwierać przy 95 lub 105, to może czujnik podaje złe wartości ?
  3. Witam, mam pytanie odnośnie temperatury płynu chłodniczego w [E87] 116i 05r. Mianowicie utrzymuje się ona w zakresie 75°C~78°C. Czy to normalne? Samochód posiadam od miesiąca, więc dopiero co go poznaję. :roll: Temperatura na zewnątrz w zakresie 0°C-5°C. Odcinki jakie pokonuję na co dzień to ok. 15km co zajmuje ok. 25min jazdy. Nawet przy dłuższej trasie ok. 30km i czasie jazdy ok. 45min temperatura była max 78°C. Czasami przy postoju na światłach dobija 80°C. Nawiew cały czas wyłączony. Przy włączonym spada o te 2-3°C Pierwsza myśl: termostat uszkodzony, pewnie cały czas w pozycji otwartej. Rozpocząłem poszukiwania informacji na temat temperatury płynu chłodniczego w tym modelu na tym forum i na innych stronach. Nic nie znalazłem konkretnego. Był podobny temat na tym forum, ale niestety nikt na niego nie odpowiedział. :cry: Jadę do warsztatu, przedstawiam sytuację, mechanik twierdzi, że pewnie termostat, ale też, że to chyba normalna praca temperatury dla tego silnika. Ostatecznie postanowiłem wymienić termostat. Stary wymontowany był w pozycji zamkniętej, poszedł do śmietnika. Wracam z warsztatu, w drodze powrotnej sprawdzam temperaturę i nic się nie zmieniło. Pieniądze wywalone w błoto. :mad2: :cry2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.