Skocz do zawartości

K7878

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O K7878

  • Urodziny 14.05.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 - M54B30 - 05/2004
  • Lokalizacja
    Dzierżoniów
  • Zawód
    syn

Osiągnięcia K7878

  1. Prośba o radę, wymieniałem u siebie w M54B30 poduszki silnika na Lemfordery i po wymianie są drgania budy na jałowym i podczas jazdy, szczególnie na zimnym, po nocy. Czytałem jakieś opinie dot. poduszek silnika, co prawda nie w BMW, że niektórzy tak mieli po wymianie poduszek ale drgania zniknęły po jakimś czasie, tak jakby się ułożyły. U mnie już minęło 1,5 miesiąca i około 1,5 tys. km ale problem nadal jest. Myślę co tu zrobić, czy założyć te stare, czy kupić nowe ori czy jeździć dalej z tymi Lemforderami. Co radzicie? Miał ktoś podobny przypadek? Reklamacja nie wiem czy ma sens Lemforderów.
  2. Chciałbym zapytać czy ktoś wymieniał poduszki silnika w wersji z maglownicą ActiveSteering. Czy przewód hydrauliczny który dochodzi do maglownicy od pompy przeszkadza w wyjęciu poduszki od strony kierowcy i trzeba rozpiąć układ wspomagania? Czy raczej poduszkę wyjmuje się do całkiem do tyłu a nie w kierunku tego przewodu? I drugie pytanie o ile można podnieść maksymalnie silnik do wyjęcia poduszek, albo inaczej: jaki element pierwszy w kolejności ogranicza tę maksymalną wysokość żeby nie przegiąć?
  3. Panie Maćku, może Pan sprawdzić czy nie brakuje linku do płynów hamulcowych DOT4 LV (dwa posty wcześniej) ? W waszej wyszukiwarce jestem w stanie znaleźc tylko płyn OE który ma dopisek "LV", nie mogę tego ATE znaleźć.
  4. Panie Maćku, mogę prosić o wyspecyfikowanie do WBANA71050B003598: 1) płyn wspomagania w ilości koniecznej do jakiegoś rozsądnego przepłukania układu, co jak się domyślam mechanik powinien zrobić 2) olej do dyfra 3) płyn hamulcowy 4) filtr paliwa - tu bodajże jest z czymś zintegrowany, ale poproszę o namiary zobaczymy jaka cena. warto to wymieniać? 5) w jakiej cenie byłby dobrej jakości czujnik parkowania przód "black sapphire" ? Dzięki z góry
  5. Panie Maćku, czy któraś marka kompresorów klimatyzacji do WBANA71050B003598 (item chyba 64526983098) jest szczególnie godna uwagi ponad inne?
  6. Panie Maćku, czy zechciałby Pan zerknąć na ten wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=372724 i mój problem z wężem odpowietrzającym chłodnicy od VAICO ? Kupiłem go w innym sklepie zanim "przeszedłem" do was ale widzę, że też macie tego producenta i się zastanawiam czy to kiepski producent i czy jestem odosobniony z tym problemem. Z góry dzięki
  7. Hej, chciałbym się was podpytać na temat działania sprzęgła w M54B30 manual. Furę mam dopiero od kilku miesięcy i nie podobała mi się praca sprzęgła, więc postanowiłem zlecić wymianę sprzęgła razem z dwumasą (to i to z LUK-a). O ile sprzęgło pracuje dużo ładniej, to nadal nie wszystkie problemy związane z wysprzęglaniem zostały rozwiązane. Otóż podczas dojeżdzania do skrzyżowania, w momencie pełnego wysprzęglania pojawia się lekkie szarpnięcie i zatelepanie, problem nie występuje jeśli wysprzęglam przy wyższych obrotach, natomiast jak dla mnie trochę nienaturalnie wysoko jest ta "granica" obrotów silnika przy których trzeba wysprzęglać żeby nie było tych drgań. Również mam taki efekt że przy wyższych prędkościach przy np. zmianie biegu z 4 na 5, choćbym nie wiem jak płynnie starał się puszczać sprzęgło zawsze pojawia się lekkie szarpnięcie. Myślałem że nowy zestaw jak i dwumasa są tutaj problemem ale nieznacznie wpłynęły na ww. efekty. Jeździłem już trochę różnymi autami (choć akurat nie benzyniakiem z dwumasą) więc wykluczam złą technikę, ale może coś poradzicie - czy ten typ tak ma? Albo mi wymagania wzrosły i najlepiej bym się czuł w automacie :lol: Co myślicie?
  8. Panie Maćku, czy zestawy naprawcze do Dual Vanosa M54 też oferujecie?
  9. Dzięki panowie za odpowiedzi!
  10. Nie ma za co. Sprzęgła Sachs oraz LUK polecam na równym poziomie. Różnice w cenach pomiędzy produktami tych dwóch firm nie przekładają się wprost na różnice jakościowe. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na dwie sprawy: w większości zestawów sprzęgieł Sachs są dostarczane podzespoły produkowane przez LUK, a wszystkie zestawy sprzęgieł Oryginalne BMW, które miałem okazję oglądać zawierały części z logo LUK. Dzięki ponownie, jeszcze chciałbyn spytać - czy przy okazji wymiany sprzęgła (oprócz uszczelniaczy które podaleś) łatwiej jest wymienić coś od strony wału napędowego zapobiegawczo - jakiś łącznik, podpora itp. - w aucie z 2004r.? Czy to tak samo łatwo "rozpiąć" przy założonej skrzyni? Ew. jakieś poduszki silnika lub skrzyni ? Dodatkowo: czy wymiana sprzęgła wiąże się z koniecznością wymiany oleju w skrzyni manualnej? Jeśli tak to poprosiłbym o link i ilość. czy przy wymianie miski olejowej, mechanicy są w stanie zlać obecny olej czy to buractwo i lepiej kupić nowy olej mimo iż na obecnym mam dopiero 1.5tys. km zrobione? czy motul X-cess 8100 5W40 jest ok do tego silnika? VIN: WBANA71050B003598 Dzięki wielkie,
  11. Dzięki za szczegółową ofertę na sprzęgło, jeszcze dwa pytanka: 1) zestaw sprzęgła Sachs jest droższy od LUK-a (odwrotnie niż dwumas), czy ma to przełożenie na jakość? czy dwumas LUK jest na pierwszy montaż, a sprzęgło od Sachs czy to nie tak? 2) Czy mógłbym prosić o ofertę również na uszczelkę miski olejowej, śrubki i czy coś "po drodze" również warto wymienić? VIN: WBANA71050B003598
  12. A1 tak trzeba osobno wpisać do obydwu modułów komunikacyjnych. A2 nie koniecznie, process car , ale zmieniając wyposażenie należny wpisać dane do modułów kodując moduły do serii z FA/VO pojazdu, jak ktoś nie ma pojęcia o funkcjonowaniu danego wyposażenia to musi zakodować cały samochód ale wystarczy zakodować do serii tylko te moduły w którym dana funkcja jest aktywna. A3 , trzeba wpisać najpierw dane kodowania do serii (z FA/VO pojazdu) , potem edycja plikiem man , jeśli zrobisz odwrotnie to wszystko usuniesz. Ad. 1) do obydwu modułów komunikacyjnych i TYLKO do nich, nieważne co będziemy kodować? Ad. 3) czyli nie trzeba wyłączać NCS w międzyczasie ani resetować zapłonu pomiędzy procedurą zmiany FA/VO a potem edycja man-em i z tego samego profilu w NCS można polecieć wszystko po kolei?
  13. Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :) O ile aktywacja/deaktywacja różnych opcji w modułach z użyciem NCS Dummy jest już dla mnie w miarę jasna i działa jak należy, to mam rozbieżne informacje na temat zmiany tzw. FA/VO. Mianowicie chciałbym wyłączyć ostrzeżenie dźwiękowe niezapiętych pasów, i na bimmerpark są podane które parametry modułu SGM trzeba zmienić na "niśt-aktiw", natomiast jest również informacja że trzeba dodać kod serwisowy "+OI11" oraz "+OI12" ale różne źródła podają inne sposoby, więc zapytam dla pewności: 1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu? 2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car 3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ? Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania
  14. Hej, czy mogę prosić o propozycję zestawu sprzęgła wraz z dwumasą oraz wszystkich "pierdółek" po kolei do WBANA71050B003598 ? Z góry dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.