Skocz do zawartości

MattKRK

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X1 (F48) 20d Xdrive, M-Sport, 2019

Osiągnięcia MattKRK

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. MattKRK

    Głośniki HIFI

    Hej, Również mam zestaw HiFi i po odebraniu auta stwierdziłem, że gra do kitu..... (porównując z jeszcze posiadanym Focusem ST MK 3.5 i zestawem Sony składającym się z 9 głośników). Zestaw HiFi bazuje na głośnikach i wzmacniaczu Alpine, jednak o wiele wiem i usłyszałem od speców z Focala, od któregoś rocznika wzmacniacz jest niestety integralną częścią stacji multimedialnej. Sprawa poprawiła się znacznie po wyciszeniu X1, a wyciszyłem wszystko co się da - całą podłogę z nadkolami i bagażnikiem, drzwi, słupki, dach, przegrodę, komorę silnika etc. Jedyne, na co można narzekać, to brak szyb akustycznych, które dopełniłyby dzieła. Faktycznie dźwięk przestał być tak "rozproszony", ale wciąż uznałbym go "tępy" i mało wyrazisty, a co więcej na dłuższych trasach powoduje pewnego rodzaju zmęczenie, irytację i nadwrażliwość układu nerwowego. Trudno mi to wytłumaczyć dokładniej. Takie mam jednak porównanie kiedy przesiadam się z o kilka klas niżej Focusa do BMW. Rozmawiałem z kilkoma specjalistami od car-audio, w X1 F48 warto sobie darować czy to Harman Kardon czy HiFi, bowiem idealnym rozwiązaniem jest wzmacniacz 7-kanałowy MATCH UP 7BMW, który jest wpinany plug & play + głośniki Focal dedykowane do tego modelu - z pewnością do wakacji założę :) Nie stosuję tu żadnego reklamy czy kryptoreklamy, jednak irytujące jest, że marka uważająca się za premium wypuszcza samochód notabene stosunkowo drogi, który raz jest beznadziejnie wyciszony, co jest szczególnie ważne przy tych gabarytach i kształcie pojazdu, a dwa audio zostawia wiele do życzenia.
  2. Cześć, Czy Ktoś z Was Drodzy Forumowicze interesował się temat LSD (mechanicznej szpery zamiast klasycznego otwartego dyferencjału)? O ile dla grupy VAG opartej o Haldex jest możliwość zakupu szpery głównie na przednią oś (min. Quaife czy Wavetrac), o tyle dla BMW na płycie FWD (X1 F48 czy nowa seria 1) sprawa jest dosyć utrudniona. Jedyną szansę, jaką upatruję to analogia do nowej serii 1 i modelu M135i, który też oparty jest na platformie FWD, posiada również skrzynię AISIN i szperę typu Torsen. Dodatkowo ściągnąłem dokumentację techniczną od X2 F39, która ma 2 typy skrzyń AISIN: 1. AISIN GA8F22AW - stosowana dla "normalnych" wersji silnikowych, oraz stosowana także w moim 20xd (190) 2. AISIN TU (8G45-460) - stosowana wyłącznie w X2 M35i Domyślam się, że być może podobne rozwiązanie znajdzie zastosowanie w nadchodzącej X1 w wersji M35i ale i tak zapewne będzie to szpera z przodu i dołączany tylny napęd z otwartym dyfrem. Jednak rozwiązania bazujące na aktywnym tylnym dyferencjale "torque vectoring" dla platform FWD z napędem 4x4 - zapoczątkowanym przez Focusa RS czy obecnie dla typowego Haldexa - Golf 8R / Tiguan R / Arteon R / A45S - dają niewspółmiernie większe poczucie pewności i przyczepności podczas prowadzenia - wypożyczałem i jeździłem, rzeczywiście robi to różnicę. O ile to wątek może się wydawać głupi, o tyle w drugim samochodzie (co prawda FWD, a nie AWD) zainstalowałem mechaniczną szperę i prowadzenie na zakrętach jest niesamowite, podobnie jak znacząco wzrosła przyczepność na mokrej czy śliskiej nawierzchni. Oczywiście nasze X1 F48 prowadzą się bardzo przyjemnie i zostały stworzonego do czego innego, jednak czuć bardziej defensywne zachowanie układu napędowego (poprzez system Performance Control przyhamowujący wewnętrzne koło) - test na zamkniętym placu. Po dokładnej analizie dokumentacji to jest chyba temat dla domowego majsterkowicza, produktów i rozwiązań gotowych na rynku brak. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi i bezawaryjnej jazdy.
  3. Hej, 1. Sztuczna skóra - wydaje się być jeszcze bardziej nieprzyjemna od naturalnej przy pierwszym kontakcie w upalne i bardzo zimne dni - lepiej tę kwotę przeznacz na coś fajniejszego - lepsze audio lub wyciszenie auta we własnym zakresie :) 2. Adaptacyjne zawieszenie - zawieszenie MSport jest sztywne, szczególnie w połączeniu z oponami o niskim profilu (18 lub 19") - nie mam doświadczenie jak działa adaptacyjne zawieszenie w BMW, ale może Koleżanki i Koledzy z forum podzielą się doświadczeniami 3. 25i ma z pewnością o wiele większe możliwości modyfikacji (wzrost mocy i momentu obrotowego), które jednak skutecznie będą ograniczane przez możliwości skrzyni biegów Asain :). Benzyna z pewnością pracuje lepiej, jednak 20d, który używam (po wyciszeniu pojazdu) jest w ogóle niesłyszalny, nagrzewa się bardzo szybka i pracuje kulturalnie jak na diesla. Weź ponadto proszę pod uwagę, że ludzie kierują się ilością KM podczas zakupu auta, zaś w życiu codziennym korzystają z momentu obrotowego (w wersji 20d i 25d szczególnie jest znacznie wyższy niż benzyna).
  4. MattKRK

    Wyciszenie X1 F48

    Dokładnie, tak jak Kolega napisał - obszerny post o wygłuszeniu właśnie w Ciche-Auto z Wrocławia znajduje się powyżej, w ramach tej dyskusji. Na FB Ciche-Auto jest nawet foto z niebieską X1, jako dowód że tam byłem. Polecam - dwa inne auta.
  5. MattKRK

    Wyciszenie X1 F48

    Hej, Nie ma takich zestawów. Są oczywiście gotowe maty wygłuszające i środki, jednakże na etapie wygłuszania liczą się: - wiedza - doświadczenie - umiejętności To praca wymagająca połączenia doświadczenia mechanika z wiedzą akustyka i sprawnością manualną chirurga. Najlepiej powierzyć to specjalistom i pamiętaj, że co tanie to drogie :)
  6. Cześć Fani F48 :), Chciałbym zapytać czy IC seryjnie montowane w BMW dają sobie radę z chłodzeniem podczas upalnych dni czy również podobnie do Fordów wykazują znaczne braki i warto wymienić? Jeśli warto wymienić czy możecie coś polecić - niestety na rynku brak rozwiązań typu Plug&Play. Jedyne co znalazłem to Wagnera, który mimo, że świetny, to oznaczony jest do generacji E84. I tutaj pytanie czy IC stosowany w E84 (20d) i F48 (20d) różnią się wymiarami? Dodatkowo czy ktoś przerabiał temat chip (strojony powerbox) vs. weryfikacja przez ASO? Czy faktycznie tak, jak straszą wykrywają ingerencję niezwłocznie?
  7. MattKRK

    25xd Big Brake Kit

    Cześć, Jesteś w stanie podzielić się gdzie kupowałeś zestaw? Czy to był zestaw z rozbiórki samochodu czy kupowałeś stricte nowe części? Czy weryfikowałeś temat pompy hamulcowej? (sprawdzałem kody produktowe dla wersji LCI i przed LCI i jest dokładnie ten sam, więc w ASO nie do końca mogą mieć info). Zastanawiam się też, dlaczego HEL nie robi dedykowanych przewodów w oplocie dla X1 F48?
  8. MattKRK

    25xd Big Brake Kit

    Dzięki za odpowiedź. Rozmawiałem z działem części w BMW, twierdzą że model F48 LCI posiada inną pompę hamulcową, stąd w modelach po dużym liftingu jako opcja występuje zestaw M-sport. Czy coś orientujesz się może w tym temacie jaki jest stan faktyczny?
  9. MattKRK

    25xd Big Brake Kit

    Hej, Czy masz model F48 LCI (po lifcie) czy jeszcze przed? Do wersji LCI ten piękny zestaw, który kupiłeś można domówić jako opcję. Powiedz proszę, czy sprawdzałeś jak BMW podchodzi do kwestii gwarancji? Bo to w BMW po wypowiedziach różnych osób jest koszmarem (przykład to utrata gwarancji na całe M2 przy wymienionych końcówkach wydechu, akurat pech chciał że w ASO na wizytacji był ktoś z centrali BMW, zobaczył tę zmianę i z miejsca auto straciło gwarancję). Jak wrażenia z hamowania?
  10. MattKRK

    Opony na zimę i lato.

    Cześć Wszystkim! Jeśli Ktoś z Was jest jeszcze na kupnie opon to mam do sprzedania opony, na których wyjechała moja X1 z salonu. Sprzedam komplet (4 sztuki) letnich opon Bridgestone Turanza T001 RunFlat w rozmiarze 225/50/R18 z homologacją BMW (montaż BWM Opony były założone w samochodzie BMW X1 (F48) 4x4 20Xdrive M-pakiet,, jako fabryczna opcja BMW (wyjechały z salonu), przejechały zaledwie 4500 KM - stan jak nowy. Opony są z 2019 roku, wyprodukowane w Polsce. Cały ostatni sezon letni spędziły w garażu (samochód odebrałem w styczniu 2020r., na sezon letni kupiłem felgi z oponami R19) Opony są jak nowe, w idealnym stanie. Możliwość obejrzenia i sprawdzenia w Krakowie. Możliwość sprzedaży prywatnie lub F-VAT. https://www.olx.pl/oferta/komplet-4500km-bridgestone-turanza-t001-225-50-r18-runflat-bmw-x1-CID5-IDERjqp.html
  11. Hej, Wygłuszenia samochodu (wszystko co się dało) dokonałem :) - sprawdź proszę wątek na forum dedykowany temu tematowi (https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=188&t=357352) - wszystko dokładnie opisałem z pomiarami przed i po wygłuszeniu, koszty, wrażenia oraz rzecz jasna firmę, w której to robiłem - POLECAM :8) Co do audio, to fabryczny zestaw HiFi dzięki zabiegowi wygłuszenia zaczął grać o wiele lepiej. Podczas rozmowy z zakładem, który wygłuszał mi auto (ciche-auto), a wcześniej przez wiele lat święcił różne triumfy na polskiej i zagranicznej arenie car-audio stwierdzili, że po pierwsze Focala nie instalowali nigdy, stąd nie mogą wydać opinii. Natomiast główny minus konstrukcji BMW to umiejscowienie subwooferów pod siedzeniami przednimi, a te potrafią tłumić dźwięk. Więc nadal się zastanawiam, muszę zweryfikować jaki to będzie miał wpływ na gwarancję w BMW (mam jeszcze prawie 5 lat ;/), a niestety oni potrafią się do każdej modyfikacji przyczepić i anulować gwarancję.
  12. Hej, Jest to jeden z wątków, nad którym się także zastanawiałem, a będąc precyzyjnym dlaczego ten system nie działa - BMW po prostu tak ma i w kilku testach X1 wypadło w tej kategorii najgorzej :)
  13. MattKRK

    Wyciszenie X1 F48

    Cześć, Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi, ostatnio nie zaglądałem tutaj. Jeśli chodzi o cenę to załapałem się na promocję jeszcze, więc za najwyższy możliwy pakiet wyciszenia (wyciszone co tylko się dało, 3 warstwy tam, gdzie było to możliwe) zapłaciłem 7900 PLN brutto (FVS). Co do wyciszenia to weźcie proszę pod uwagę, że 2,35 dB to średnio poziom, jaki udało się uzyskać. Przy jeździe drogowej (100 km/h) poziom spadł aż o 3,4 dB, a podczas jazdy miejskiej (50-60km/h) to aż 3,2 dB, czyli jest ponad 2x ciszej! Dodatkowo takie hałasy jak tłuczenie się zawieszenia (posiadam M-sportowe zawieszenie na felgach 19") zostały praktycznie całkowicie wyeliminowane, podobnie o szumie z nadkoli można zapomnieć :), co było chyba największą zmorą. Szumy toczenia opon pozostały, jednakże znacznie zredukowane. Jeśli zadzwonicie i powiecie, że macie polecenie od niebieskiej X1 to myślę, że też uda się jakiś rabat uzyskać :), co więcej na samej stronie firmy jest informacja o możliwych rabatach / promocjach. PS. Nic nie mam z tej reklamy, po prostu jestem bardzo zadowolony z efektu :) https://www.facebook.com/ciche.auto/
  14. MattKRK

    Wyciszenie X1 F48

    Hej, Jestem po wyciszeniu samochodu w firmie Ciche-auto z Wrocławia. Kawałek auta jest widoczny nawet na jednym z postów: https://www.facebook.com/ciche.auto/ Wyciszane auto: X1 F48, 20d x-drive M-Sport 2019. Zawsze byłem daleki od jakiekolwiek reklamy w dzisiejszych czasach, ale poziom wiedzy, szacunku do klienta, fachowości i skrupulatności tego zakładu powalił mnie na kolana, mimo że pracuję w branży usług (IT, a wcześniej branża lotnicza związana z obsługą klienta) to poziom kultury osobistej i profesjonalizmu rzuca na kolana. Właściciel to połączenie Elona Muska, inżyniera NASA, audiofila i przy tym bardzo skromnego człowieka. Cały proces zaczyna się od jazdy testowej, gdzie mierzony jest poziom hałasu według kilku opisanych kryteriów poniżej. Dalej auto trafia do niezwykle sterylnego i czystego warsztatu, w którym firma pracuje na maksymalnie 2 samochodach podczas tygodniowej pracy. Po tygodniu odebrałem auto, co było poprzedzone 1,5h prezentacją z grubo ponad 50-cioma zdjęciami dokumentującymi przebieg prac (przed / po) oraz jazdą testową z pomiarami. Poniżej wyniki (przed wyciszeniem / po) Zastosowałem pakiet Ultimate - wyciszenie całej podłogi pojazdu, tunelu środkowego, maski silnika, klapy i podłogi bagażnika, drzwi, dachu, podszybia i przegrody silnika, słupków etc.Wygłuszenie bazowało na 3 warstwach materiałów. Testy odbywały się przy wyłączonej wentylacji / klimatyzacji oraz przy wyłączonym audio. bieg jałowy: 40,6 / 39,5 dB 3 tys. obrotów na postoju: 56,8 / 54,1 dB jazda miejska 50-60 km/h: 62-61,5 / 58,3 dB - ciszej o 3,2 dB jazda drogowa 100 km/h: 65,6 / 62,2 dB - ciszej o 3,4 dB jazda autostradowa 120-130 km/h: 68,8 / 66,6 dB - ciszej o 2,2 dB jazda autostradowa: 150-160 km/h: 70,4 / 68,9 dB - ciszej o 1,5 dB pomiar max. hałasu podczas max. przyśpieszenia: 72,3 db / 70 db średni wynik pomiaru: przed: 62,29 dB / po 59,94 dB - średnia różnica w wyciszeniu: 2,35dB, gdzie raz dB do skala logarytmiczna, a dwa ludzkie uchu 1dB odbiera jako znaczący / uciążliwy hałas. Zostały usunięte największe źródła hałasu czyli szumy toczenia z nadkoli i podwozia. Gdyby jeszcze X1 oferowało jako opcję szyby akustyczne byłoby cudownie. Dodatkowe plusy: - fabryczny zestaw audio HiFi gra zdecydowanie lepiej - nie ma już uczucia rozpraszania się dźwięku - auto mniej się nagrzewa podczas jazdy - dzięki min. wyciszeniu całego dachu Waga auta wzrosła o ok. 25kg, jednakże nie ma to żadnego wpływu na jazdę. Jeśli Ktoś z Was zastanawia się czy warto: WARTO. Dla mnie X1 było strasznie głośne, a przesiadałem się z Focus ST MK3, a więc zdecydowanie niższej półki, który jest wyciszony o niebo lepiej. Dobre wiadomości dla właścicieli X1 według słów właściciela Ciche-Auto: - bardzo wysoka jakość materiałów i montażu X1 - w tym samym czasie robili nowego Lexusa ES300H i mówili, że jest duża różnica na korzyść X1 - wbrew pozorom całkiem nieźle zaprojektowana bryła samochodu - brak dużych szumów z okolic lusterek
  15. MattKRK

    rejestrator jazdy

    Hej, Cena dla BMW Advanced Car Eye 2.0 jest wciąż aktualna. W zeszłym tygodniu zamontowałem kamerę w BMW Dobrzański przy AWF Kraków i zapłaciłem za komplet wraz z montażem dokładnie 2002 pln brutto. Niewątpliwy plus do zamontowanie (brak kabli) oraz integracja z samochodem (audio, czujniki parkowania) - kamery działają zarówno podczas jazdy, jak i trybie parkingowym. Minusy: - cena - jakość obrazu mogłaby być lepsza (nie jest jednak źle) - aplikacja - jeśli dojdzie do kolizji drogowej, a nie ma się przy sobie telefonu z aplikacją, nie ma możliwości z poziomu samego urządzenia zapisania filmu, należy wyłączyć kamerę i zgrać następnie film na kompa. Oczywiście ASO zapewnia, że 32 GB karty jest na tyle pojemne, że spokojnie zrobimy 300 km, ale warto chyba dmuchać na zimno.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.