Skocz do zawartości

Menelik

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 m47, E87 m47

Osiągnięcia Menelik

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam, W e84 (2011r) poprzedni właściciel wymienil radio radio(stare podobno sie zalało). Na wyświetlaczu I-drive(business) pokazuje tylko czujniki z tyłu. Przod jest martwy. A czy obrys auta powinien być czarny zgodnie z kolorem czy bialy uniwersalny? Sprawdzalem pdc Istą-widzi 8 czujnikow(przod+tyl). Co trzeba przekodowac NCSem zeby dzialalo tak jak powinno? A przy okazji w nawigacji (motion) pokazuje że ta funkcja jest niedostępna... Pomóżcie cos zrobić z tymi fantami... :)
  2. Witam, E87 m47 163km 2005. Sytuacja wyglada nastepujaco- ostatnimi czasy po przejechaniu 8-10km zapala się żółta lapka poziomu oleju, stan oleju sprawdzalem i jest troche ponad polowa stanu. Dla swietego spokoju dolałem 250ml, ale nic to nie dalo, syruacja sie powtarza. Po podłączeniu kompa jest: 003efb - DDE: thermal oil-level sensor. Kod bledu typowy dla czujnika niby jest inny, nigdzie nie znalazlem opisu tego bledu. Pod autem sprawdzalem, wypiąłem czujnik przelecialem "kontaktem" do połączeń elektrycznych - nic nie dalo, zresztą wygladalo ok. Kable ile wzrokiem sięgnę tez wydaly sie ok. W necie znalazłem info ze jak czujnik jest padniety tp zapala sie lampka po odpaleniu silnika, a jak w czasie jazdy to ze malo oleju.... U mnie olej jest ok, a lampka zawsze zapala sie po 8-10 km. Jakies pomysły, podpowiedzi??... Czujnik dead?
  3. Może ktos mógł by zaprzeczyć albo potwierdzić że w e9x przedliftowym da się lub nie?... Jakies doświadczenie w temacie?
  4. A ja mam klasyczny bagnet, a chciałbym elektroniczny bajer:) Mam mieszane uczucia co do motorsportu, bo mam pewne lęki, że po zmianie będzie problem z odpaleniem wozu...
  5. Widziałem ten post z linku i właśnie on mnie wprowadził w błąd, bo nie wiem czy wystarczy zmienic samo show oel stand na aktiv czy trzeba tez ten motorsport na wert 01? Ja zmieniłem tylko oel stand na aktiv i w BC mam ta funkcje, tylko zegarek mysli i myśli i nic z tego nie wynika. A tak z ciekawosci jak macie ta funk je w standardzie to oprocz elektronicznego wskaźnika macie tez klasyczną szabelke do sprawdzania poziomu? No tak formalnie to czujnik od spodu w misce jest... Może jest ktoś kto przerabiał taki temat w przedlifcie i podzieli się wiedzą? :)
  6. No chciałem mieć podgląd do poziomu oleju z pozycji fotela :)... Chyba nic złego?... Wydawało mi soe ciekawą koncepcją.. Czyli myslisz, ze to tylko kwestia czasu?... A nie ustawień..., bo ten motorsport mnie zastanawia na wert 01
  7. Witam, Szukalem odpowiedzi na moje pytanie ale do końca nie znalazlem. Moj temat wyglada nastepujaco: E91 preLCI m47. W Kombi w *. Trc znalazlem show_oel_level_stand i zmienilem na aktiv. Na zegarach pojawiła sie opcja, wiec odpalilem auto pojezdzilem z 10-15min, stanąłem w miejscu i na zapalonym silniku wlaczylem pomiar z zegarow. No i tak z 10min czekałem, ikona zegarka tylko caly czas sie kręciła... No i nic. Probowalem pare razy i bez sukcesu. Byc moze za krotko jezdzilem? Ale znalazlem tez gdzies na forum, ze ktoś zamiast sbow oel stand zmieniał linijkę Motorsport z wer02 na wert 01... Tylko nie wiem za co to odpowiada, zebym czegos nie popier...? No chyba, ze przedlifcie nie ma takiej opcji? Z gory dzieki za podpowiedź Pozdrawiam
  8. Ok, dzięki za pomoc. Pytanie - czy taki schemat będzie obowiązywał np przy wymianie radia professional na professional? Dzięki
  9. W NCSie kodowalem profilem Revtor's Expert profile. Jak zakodowac pod moje FA? W ihka87 nie zmienialem dat(A tak przy okazji jak to ogarnac?) Po programowaniu WinKFP w inpie sprawdzalem i zmienilo numer VIN na taki jak byc powinien i numer ZB tez sie zmienil. Generalnie po zabawie stwiedziem,ze z moim stanem wiedzy na tamta chwile bede musial przelozyc obudowe, ale nie takie byly moje zalozenia. Chcialem to zrobic tak jak byc powinno, ale poleglem troche, w sensie przeprogramowac i przekodowac. Generalnie oba panele maja te same przyciski i funkcje. Co do "auto" to tylko pali sie dioda. Na zagranicznym forum znalazlem ze: "once you fix the vin issue you will need to resync the time in all the gateway modules" - ale jeszcze nie wie mjak to ugryzc? Podejrzewam ,ze chodzi o to zmienianie dat o ktore pytales odnosnie IHKA87? Jesli mozna by bylo rozjasnic jak to programowo ogarnac do konca to taka pomoc byla by nieoceniona :) Bo nie zawsze jest tak dobrze,ze wystarczy przyrzucic samo "opakowanie" jak w przypadku panelu klimy. Z gory ponownie dzieki za jakiekolwiek wskazowki, które pomogą mi przejść przez cały proces do końca poprawnie.... (zakodowac pod FA, zmiana daty)
  10. Witam. Mam problem z poprawnym dzialaniem panelu klimatyzacji po wymianie na inny.Ale po kolei... Kupilem panel z chromowanymi galkami z 2008r w celu wymiany mojego starego z czarnymi galkami. Z NCSa zczytalem VIN, w INPA w "functional jobs" zczytalem z UIF numer ZB. W WinKFP->comfort mode->enter ZUSB-> wpisalem numer ZB z inpy, i wyskoczyl error 704(ze nie moze znalezc takiego numeru) Wiec dalem przez "UpdateZUSB" i tam z listy chcialem wybrac IHKA87, ale ze takiego nie bylo wiec dalem IHKA89. Dalej wszystko poszlo normalnie, program zaproponowal update do wyzszego numeru, reszta przeszla ok i zakonczona sukcesem. Na panelu mialem na wyborze temperatury po lewej stronie napis NC i poprawej temperature. W NCSie przekodowalem pustym plikiem MAN, panel wrocil do normy.Wlaczyla sie jakas kalibracja na poczatku, mrugal przycisk od klimy przez minute, pozniej ok. Wszystko wydawalo sie ok, ale po podlaczeniu ISTA/d zostal bledy komunikacji: 00E72D - status valve air condicioning compressor,2D6...,receiver integrated automaticheating/AC, transmitter CCC/MASK/RAD2 00E72E - status of Automatic Start/Stop function, 0x306 faultly, receiver IHKA,transmitter DME-DDE Ktos pomorze gdzie popelnilem blad,badz czego nie zrobilem jeszcze? Na starym panelu wszystko dziala normalnie... Z gory dzieki za pomoc.
  11. Nikt nie pomoże w temacie? Nawet z grubsza określić jakie kroki wykonać jakim programem... Resztę poszukam sam..
  12. Witam, Potrzebuje pomocy z ogarnięciem tematu zakodowania radia po wymianie na inny egzemplarz. E87 2005r, miałem radio professional, wymieniłem na professional, dlatego, że w starym miałem walnięty wyswietlacz. Generalnie radio gra, tylko jest taka dziwna przypadłość, że tylko 1 z czujników pdc z tylu bardzo cicho działa, a reszta normalnie. Mam błąd w rad2-gw, ale u mnie coś jest pochrzanione z modułem tel bo w ogóle się z nim nie komunikuje(tak kupiłem), mam między innymi błąd mostsys:most ring break(00fff2). Moduł tel to póki co małe piwo, bo kto dziś używa takich telefonów, żeby go tam wsadzić. Ale wracając do sedna sprawy będzie to moja druga zabawa z kodowaniem ncsem(pierwsza to DRL) . Kabelek posiadam kLine/dcan zwykły z przełącznikiem pinu. Jeśli można prosić kogoś oblatanego w temacie o przejście przez ten proces to będę zobowiązany :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.