Skocz do zawartości

0lex

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87, 118d, 122km, 2005r, silnik m47n2

Osiągnięcia 0lex

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. 9cbc, czyli błąd zwarcia lampy. Co lampa ma z poduszką? Ako oczywiście było odłączone podczas wymiany. Błędu nie idzie usunąć inpą.
  2. Witam. Co to za błąd, bo nie moge znaleźć w necie? IMG_20200713_155703.jpg https://zapodaj.net/214b232ac1426.jpg.html Wszystkie światła są. Błąd pojawił sie zaraz po wymianie kierownicy i poduszki, to ma jakiś związek? Dziękuję za odpowiedź.
  3. Witam, Turbina przepuszcza olej do intercoolera i ma luz wzdłużny na wirniku. Diagnoza regeneracja (700 -1000 zł.) lub używka z Allegro. Wiem, że używka z Allegro to loteria, ale cena 400-500 zł. jest kusząca, szczególnie, że starą turbinę jeszcze za 100 zł. się sprzeda pewnie. Moje pytanie: czy po wymianie używki muszę wgrywać nowe oprogramowanie do sterownika / adaptować, czy wkładam używkę i powinno być ok. 2 pytanie: czy po wyczyszczeniu egr, przepustnicy będę musiał adaptować / kalibrować? Było dużo nagaru temu pytam. Dziękuję,
  4. Witam, Nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy i jak wyjąć turbinę od góry w e87/e90 itp. TYLKO od góry (bez demontażu wydechu, zawieszenia, wchodzenia pod auto itp). Króciutki opis: - zdejmujemy wszystkie osłony silnika, - zdejmujemy rynne z filtrem kabinowym (podszybie), mocowanie przy kielichach odkręcamy, żeby nam nie przeszkadzało, odkręcamy wiązkę elektryczną poprzeczną (lewy kielich), - wyjmujemy wentylator (lewy górny róg śrubka, prawa strona zatrzask) - więcej miejsca uzyskujemy przez to, - zdejmujemy osłone filtra powietrza (lewy górny róg - 5 śrubek), wyjmujemy filtr, - demontujemy egr, przepustnice (polecam oczyścić z nagaru i sprawdzić czy grzybek egr się rusza), - demontujemy kolektor ssący (łatwy dostęp do śrub), myjemy i czyścimy z nagaru, - demontujemy wtryski (proszę zaznaczyć sobie kolejność 1-4): odkręcamy doprowadzenie paliwa, wyciągamy zawleczki wtrysków i je odkręcamy,przy wyjmowaniu wtrysku delikatnie kręcimy na boki + podważamy (z czuciem), pamiętając o wyjęciu miedzianych podkładek (jak zostały w środku to polecam jakimś drutem wyciągać), - odkręcamy pokrywę zaworów (przy okazji jeżeli mamy jakieś wycieki oleju, to wymienimy uszczelkę - 70 zł. w InterCarsie), - odkręcamy kalektor wydechowy (8 nakrętek 10'' do bloku silnika i 3 śrubki 13'' od turbiny) i wyjmujemy uszczelki kolektora, - mamy swobodny dostęp do turbiny: odkręcamy mocowanie do dpf (obejma - impus), 2 śrubki mocowania turbiny do bloku silnika (przedłużka z grzechotką zmieści się pod mocowaniem z dpf), 2 śrubki od intercoolera z przodu turbo, UWAGA na doprowadzenie oleju (góra), powrót oleju (odchylić turbo i poluźnić wąż od dołu turbo) i wiązkę z przodu turbo. - z czuciem wyciągamy turbinę do góry. Przepraszam za mało fachowy język, ale nie jestem mechanikiem. Ominąłem w opisie kilka drobiazgów jak wtyczki elektryki itp, ale jak ktoś przystępuje to wyciągania turbiny, to raczej da sobie radę. Narzędzia: grzechotka mała, duża, torxy, imbusy, przedłużki, długie giętkie palce i dużo cierpliwości :-) Polecam wymienić olej, filtr oleju, filtr kabinowy, filtr powietrza, nowe miedziane podkładki pod wtryski, uszczelkę pokrywy zaworów (jak jest twarda i są wycieki). Przeczyścić chłodniczkę egr, egr, przepustnicę, kolektory, intercooler. Jak komuś się mój opis przyda to będę się cieszył, jeszcze raz zaznaczam, że do mechanika mi daleko, więc proszę o wyrozumiałość :-) Pozdrawiam.
  5. A jak można przywrócić zablokowaną linie diagnotyczną? Byłem u elektryka, też nie mógł się połączyć. Obd nie wygląda na uszkodzone, wszystkie piny są.
  6. Dziękuję za odpowiedź. Piny wskazują na kkl. Obd nie wygląda na uszkodzone. Oddam do elektryka, bo sam sobie nie poradzę. Jak będę wiedział co było, to napiszę. Dziękuję. Pozdrawiam
  7. Witam, Kupiłem kabel kkl z Allegro. Do e87 2005 r. 118d, 122km, powinno wystarczyć, prawda? Sterowniki ediabas i inpa 5.0 zainstalowane, com ustawione, zapłon on. System win7 32bit. - gdy kabel jest podłaczony do laptopa (bez auta) to battery i injuction on (czarne kropki), po próbie wejścia gdziekolwiek bład 0003, - gdy kabel jest podłączony do laptopa i auta to przy próbie diagnozy, wszędzie błąd 0009 czyli jakaś różnica po podłaczeniu do auta jest. Kabel podłączony do auta się cały czas świeci. Sprzedający wysłał mi inny kabel i nadal dokładnie to samo, ale stwierdził, że też miał te same komunikaty (zimny lut i przeprogramowanie podobno reanimowało pierwszy kabel). Zainteresowałem się gniazdem obd w aucie, bo było luźne i moje pytanie: ile kabelków powinno dochodzić do gniazda? U mnie jest 6 i raczej nie wygląda na grzebane, poza tym że gniazdo luźne, bo przykręcone tylko na 1 śrubkę. Czy kkl wystarczy do diagnozy e87 2005 r.? Wątpię, żeby Sprzedający wysłał 2 zepsuty kabel, więc czy auto może robić jakieś spięcie na kablu (Sprzedający sprawdzał oba kable przed wysyłką do mnie, ale po moim odesłaniu kabla 1, potwierdził moje błędy). Świecą się poduszki, dpf, kierownica z kłódką, więc wolałbym się pozbyć problemu, póki jeszcze auto pali bez łaski :-) Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.