Skocz do zawartości

Angeleri14

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Podczas zakupu.

Osiągnięcia Angeleri14

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Pytanie czy X3 nowa i czy Sensatec Perforowany? Nowa X3 kupowana w styczniu 2022 r., wersja LCI, Sensatec perforowany Cognac.
  2. Cześć! Ja niedawno odebrałem swoje konfigurowane G26 więc mogę coś od siebie doradzić w tych kilku kwestiach. 1) Fotele Alcantara z Sensatec - jak dla mnie sprawdzają się super, ciało się nie ślizga, ponadto przyjemna, miła w dotyku faktura i ogólnie estetycznie wygląda. W pełni świadomy wybór po wielokrotnym obcowaniu ze skórą. Kolega w X3 ma całe fotele w Sensatecu i odradzał, mówił że w lecie spodnie i koszula były często mokre. Jeżeli ktoś ma możliwość wziąć skórę Vernasce to zapewne warto (+ z tego co zauważyłem przy takim wyborze i dodaniu opcji skóry Sensatec na deskę rozdzielczą dochodzi również ładna niebieska nitka właśnie na desce, a przy opcji Alcantara i Sensatec + obszycie deski rozdzielczej Sensatec nitka na desce jest biała). 2) Harman Kardon - jedyny wybór jak dla mnie, bo lubię posłuchać czystej, przestrzennej muzyki, choć na początku byłem średnio zadowolony bo spodziewałem się więcej. Po kilku dniach zabawy i różnych ustawieniach w equalizerze (przetestowałem kilka opcji z forum oraz z yt, a ostatecznie i obecnie używam właśnie ustawień z jakiegoś kanału z yt USA) jestem bardzo zadowolony. Dźwięk jest super przestrzenny, czysty, słychać różne instrumenty. Testowałem Harman Kardon w Alfa Romeo Giulia Veloce i tam czystość dźwięku moim zdaniem była na wyjątkowo wysokim poziomie, ale nie było aż takiej przestrzeni, chyba że także należałoby mocno i dłużej pogrzebać w equalizerze. Jeździłem również Mercedesem C klasą z Burmesterem 3D i tam dźwięk jest także wspaniały, nie wiem czy odrobinę lepszy czy odrobinę gorszy - tutaj już powinny się wypowiadac osoby, które fachowo się znają na dźwięku - generalnie bardzo podobny, może czystość jest jeszcze na wyższym poziomie, ale wydawało mi się, że mniej basowości tam wyczuwałem. Wcześniej miałem na testy serie 3 i 4 z podstawowym audio i Hi-Fi, wyczuwałem różnicę między każdym z nich i kierunek był dla mnie jeden - H&K. Zwróciłbym jeszcze uwagę na połączenie silnik+audio, bo przy benzynie w spokojnej jedzie po mieście można usłyszeć tę czystość muzyki, a miałem też diesla i tam na wolnych obrotach klekot wpływał na hałas w kabinie. Seria 4 ma szyby bez ramek i coś tam zawsze słychać z zewnątrz, więc może to w jakimś stopniu zaburzać różnice między Hi-Fi a Harman Kardon. Tak czy inaczej jeśli komuś zależy na fajnym, bardzo dobrym i czystym audio w samochodzie, to sugeruję dopłacić i wziąć H&K, a później koniecznie odpowiednio ustawić. 3) Listwy dekoracyjne - jak ktoś lubi ciemny środek to polecam Carbon lub dąb, a jeśli chce mieć fajny w dotyku i niebrudzący się materiał to aluminium Tetragon. Miałem wcześniej F30 piano black i tego materiału mam po dziurki w nosie, nawet musiałem polerować te dekory bo się od kurzu rysowały, a gdy żona wyciągała chusteczki w środku to zaraz były znowu całe okurzone i musiałem je czyścić (pytanie wtedy czym bo przecierając robiły się od nowa rysy :mad2: ). Piano można jedynie okleić i wtedy może ma to jakiś sens. Ja ostatecznie zdecydowałem się na Tetragon, gdyż mam całe czarne wnętrze zatem jako jedyny "jaśniejszy element" są generalnie bardzo ok, aczkolwiek po czasie to chyba jedyna rzecz, którą bym zamienił jednak na Carbon. Człowiek cały czas na to patrzy z poziomu fotela, czyli jakieś 95% czasu użytkowania auta widzi się właśnie kokpit więc warto pomyśleć o tym wyborze. Z Carbonem warto też zobaczyć go w dwóch scenariuszach świetlnych, gdy jest ciemno, pochmurno wygląda obłędnie, ale gdy swieci słońce odbija się dość mocno i traci taki "czarny look", a raczej zaczyna przypominać delikatnie brąz lub oślepiające odbicie światła podobne jak w piano black. 4) Lampy - polecam zastanowić się jak użytkuje się samochód, gdzie się mieszka, na jakich trasach się jeździ, czy sporo w mieście czy jednak trasy krajowe po lasach gdzie świateł innych nie ma i czy te lasery mają w ogóle gdzie pracować. A i koniecznie czy za każdym razem gdy będziemy podchodzili od przodu do nowej czwórki czy będzie nam zależało na fajnych niebieskich wstawkach w lampach i takich bardziej pełnych ringach. Ja wstępnie przed konfiguracją zdecydowałem się na lasery, chciałem lasery od początku i miałem brać lasery, ale... gdy miałem zamawiać G26 były informacje od handlowców, że mogą wpaść na restrykcje, nawet bodajże na nich częściowo były i nie było wiadomo czy auto się wyprodukuje w ogóle z laserami. Była szansa, że od nowego roku wrócą (i z tego co wiem faktycznie wróciły), no ale ja musiałem zadecydować i padło - po powyższej analizie użytkowania auta - na ledy. Nie widzę problemu, że ich z przodu u mnie nie ma, choć nie ma się co czarować, że gdyby były cieszyłyby mnie jeszcze bardziej :) Tak przynajmniej 7k było do dyspozycji na inne dodatki i padło za to na ogrzewaną kierownicę, drive recorder, o kolejny rok dłuższą gwarancję czy galwanizowane przyciski, które swoją drogą też chciałem). 5) Polecam od siebie: - Pakiet M Pro - u mnie na białym lakierze fajnie kontrastują te wszystkie czarne dodatki, ciemne lampy, ciemny grill, listwy, ciemne szyby (płatne osobno) no oczywiście i czerwone/niebieskie hamulce, które już raz miały okaże się ostro wykazać i jestem pod wrażeniem, - Pakiet Connected Professional z navi, usługami, bluetooth i Carplay, - Kamery 360 jeżeli ktoś jeździ sporo po mieście lub żona będzie robiła okazjonalne wycieczki do sklepu, - pamięć foteli, jak wyżej w zależności czy np. żona będzie okazjonalnie wsiadała i rozbrajała całkowicie ustawienia fotela - generalnie umówmy się, że płacić 5500 zł więcej za ten sam fotel z kilkoma przyciskami elektrycznymi wydaje się to niekoniecznie mieć sens, bo taką kwotę można oczywiście gdzieś indziej spożytkować, ale np. w F30 tego nie miałem i wielokrotnie po trasie żony, przez następne 2 tygodnie walczyłem i nie mogłem ustawić fotela w mojej pozycji, więc dla mnie to był must have z tego powodu, - regulacja boczków w fotelach sportowych, gdyż nie mają idealnego trzymania na boki, więc warto to poprawić ustawieniami 6) Zastanowiłbym się nad wzięciem lub świadomej rezygnacji: - regulacja lędźwi - jeśli kogoś bolą plecy, a mnie czasami bolały w dolnym odcinku w F30 przy sportowych fotelach, teraz tego problemu nie ma bo mam tę funkcję - aktywny tempomat - niby głupota w dzisiejszych czasach go nie brać, ale miałem okazje z takim jeździć kilkukrotnie i na polskich trasach, zwłaszcza pod Warszawą, naprawdę trudno jest móc go normalnie wykorzystać, kiedy wiecznie się ktoś wciska widząc jakikolwiek odstęp między autami. Na spokojne zagraniczne autostrady lub jakieś krajówki po Mazurach zdecydowanie warto, - okno dachowe - dla jednych must have i rozumiem, bo w końcu konfiguruje się dla siebie, dla mnie kolejny zbędny wydatek (chyba była to dopłata w okolicy 6k), który sporo waży i zawsze jakoś tam wpływa na wagę samochodu w górnej części, zwłaszcza w zakrętach siła odśrodkowa itd., a ponadto wydaje mi się, że cieszy bardziej pasażerów z tylnego rzędu, gdzie jeśli w ogóle tam usiądę to pewnie będzie to jeden jedyny raz, - xdrive - temat już wielokrotnie ruszany, więc nie ma się co rozpisywać. Zależy kto gdzie jeździ, jak góry, jakaś Kotlina Kłodzka czy Bieszczady to brałbym, a jeśli duże miasta to widzę to tak: większa waga, trzeba dbać o ciśnienie w oponach, coś tam auto więcej spali i zwłaszcza koleje 10k w konfiguratorze - asystenci - ciężki temat, najlepiej byłoby wziąć i to te Profesional, bo to zawsze może uratować dupę, ale w podstawie i tak jest Active Guard Plus czyli: po 1. ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, po 2. ostrzeganie o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu (na pewno przy prędkości powyżej 70 km/h, poniżej nie sprawdzałem choć wydaje mi się, że też coś tam działało), po 3. wyświetlanie znaków i ograniczeń prędkości - z tego co widzę, łapie i z kamery w szybie i z mapy więc jeśli komuś to wystarczy to można przyoszczędzić, choć lepszym wyborem będzie ten pakiet za około 4k gdzie jest czujnik martwego pola i aktywne utrzymanie pasa ruchu Mam nadzieję, że trochę pomogłem :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.