Skocz do zawartości

pimer

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d 2011

Osiągnięcia pimer

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. pimer

    egr 4cae n47

    W weekend wziąłem się za problem opisany wcześniej, mianowicie wyciągnąłem egr z chłodniczką. Chłodniczka sucha w środku, nie miała żadnych "grudek", także przedmuchałem trochę sprężonym powietrzem i wyciorem do czyszczenia metalowych słomek. Nie była nigdzie pęknięta. Grzybek sterujący klapką w chłodniczce sprawny, rozebrałem go i membrana w środku cała, bez dziurek, jedynie brudna i mokro w środku... zastanawiam się jak to możliwe. Okablowanie, czerwone, czarne- nic nie przetarte. Złożyłem wszystko, pojeździłem, zrobiłem z 30km i błąd 4CAE znów się pojawił w aplikacji bimmertool... skasowany, kolejne z 20-30km i znów się pojawił. Szczerze mówiąc nie mam pomysłu, pamiętam, ze jakiś rok temu pojawiła mi się kontrola płynu chłodniczego- niski poziom, także kupiłem 1l. i dolałem z 400ml, także analizując to wszystko musi gdzieś być chyba wyciek płyny chłodniczego, gdyż nie może to być olej (poziom oleju bez zmian, nic nie ubywa). DPF jakby od dołu mokry... tzn. suchy ale jest jakby plama... na dolnej pokrywie do okoła dpfu widać zaciemnioną (mokrą? wypaloną?) powierzchnię, która pewnie powoduje zapach spalin podczas wypalania dpf. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, sugestię co powinienem zrobić to proszę napisać, zarówno odnośnie błędu 4cae jak i zapachu spalin... ręce opadają
  2. pimer

    egr 4cae n47

    Tylko u mnie jest ma odwrót, na zimnym egr nie działa i nie można skasować, a na ciepłym działa i nie sypie błędem, tzn. Czasem sypnie i można od razu skasować. Idzie sprawdzić ten bypass bez wyciągania chłodnicy? Przyznam że więcej czasu będę miał dopiero za tydzień .. edit: jednak zaobserwowałem, ze temperatura silnika nie ma wpływu, gdyż po nocy nie wyskoczył błąd a podczas jazdy na rozgrzanym silniku i nie można było od razu skasować tylko po jakimś czasie, a egr chodził, pokazywało różny % wysterowania.
  3. pimer

    egr 4cae n47

    witam, moze zaczne od poczatku... kiedys wyskoczyl mi blad 4cae wyczyscilem egr i było ok, błąd powrócił po ok. roku/półtora, egr ponownie wyczyscilem ale bląd wraca... z moich obserwacji zauwazyłem, że po odpaleniu auta egr wysterowanie wskazuje 0%, błąd się pojawia i nie można nawet skasować, po rozgrzaniu ok. 5-10km egr zaczyna pracowac, błąd mozna skasować a egr pokazuje wysterowanie od 0 do 40% moze nawet wiecej, w kazdym razie chodzi i blędu nie wywala, czasem przy dłuższym dystasnie ok.50km wywali aczkolwiek mozna od razu usunac, czyli bylo chwilowe "przycięcie". Wymieniłem zawór podciśnienia 11747810831 myslac ze moze zalatwi problem ale nie, nic nie dało... ogólnie zawór chodzi, jest czysty, ale na zimnym nie... zastanawiam się czy wymieniać, gdyż sporo się naczytałem, że nawet wymiana egr nie rozwiązała problemu (oczywiście w niektórych przypadkach rozwiązała, ale nie wiem czy mieli uzytkownicy podobne symptomy) dodatkowo, czuć w kabinie spalinami, ale tylko i wyłącznie podczas procedury wypalania dpf (wypala się regularnie) gdy temperatura skacze do 600stopni i tylko podczas postoju- na swiatłach itp, podczas jazdy jest to niezauważalne, auto ma moc, przyspiszeszenie, nic nie buja, nic nie slychac dziwnego. wydaje mi sie ze cos kapie na dpf albo w tamtych okolicach, lub pęd powietrza podczas jazdy kieruje wyciek w tamtą stronę. Ciezko mi zdiagnozować wyciek, oleju nie ubywa (chociaz lekkie zapocenie jest widoczne na łączeniu pokrywy zaworow), ale chyba ubywa mi płynu chłodniczego, bo poziom jest niższy niż jak sprawdzalem w okolicach czerwca. spławik juz nie wystaje ponad korek. zastanawiam sie od czego się najpierw zabrać, wymienić egr i problem błędu 4cae się rozwiąże? czy rozwiążą się oba i nie bedzie czuc spalin na postoju podczas wypalania. (normalnie nie czuć spalinami w ogole) czy może powininem zabrać się najpierw za coś innego ? czy ew. plyn chlodniczy może powodować "zapach" spalin podczas wypalania dpf na postoju? auto e90 184km 2011 rok przebieg 230k, egr od nowosci i wizualnie w dobrej kondycji. czekam na sugestię i dzięki za pomoc! pozdrawiam edit: jednak zaobserwowałem, ze temperatura silnika nie ma wpływu, gdyż po nocy nie wyskoczył błąd a podczas jazdy na rozgrzanym silniku i nie można było od razu skasować tylko po jakimś czasie, a egr chodził, pokazywało różny % wysterowania.
  4. pimer

    błąd 471c IBS

    Ok problem rozwiązany, mimo błedu 471c IBS problemem był bezpiecznik który jest w czerwonym rozdzielaczu prądu podpięty do plusa. Wymieniony na inny używany i błędu już nie wywala. Pozdrawiam ps. klema minusowa z czujnikiem ibs była sprawna, także bez konieczności wymiany.
  5. Witam, od jakiegoś czasu, ok. 3 miesiące dzięki aplikacji bimmer-tool zauważyłem, że pojawia się w aplikacji błąd 471c- IBS. Chciałbym zaznaczyć, ze na desce, w navi nic się nie pojawia, tylko po sczytaniu błędów. Kasowanie nic nie daje, błąd powraca. Samochód zachowuje się normalnie, problemów z aku nie zauważyłem (wymieniony 2 lata temu) więc postanowiłem sprawdzić co tam w trawie piszczy... zajrzałem do aku, odpiąłem kleme, podłączyłem z powrotem. Błąd nie zniknął... mało tego, padł moduł frm... szyby, centralne zamykanie, kierunki nie działają... ok, znalazłem kogos kto ma mi to zrobić, ale błąd 471c dalej będzie wyskakiwał, wymiana czujnika? czy jakiś inny sposób na rozwiązanie problemu błędu 471c? może jest dobry? jeśli jest do wymiany to chyba powinna jakaś informacja na desce wyskoczyć albo coś... samochód odpala normalnie i bez programu bym nawet nie wiedział, że jakis błąd widnieje...no i pytanie czy znów moduł frm nie padnie jak będę wymieniał... przeszukałem forum i żadnej informacji na temat kodu 471c nie znalazłem, natomiast o ibsie już trochę się naczytałem i nie zamierzam jeździć bez niego :) auto e90, 2.0 184km 2011rok Dzięki za pomoc! pozdrawiam!
  6. O moje okolice, skulsk to nie Gniezno także spokojnie :) Brak ksenonów, automatu no i przede wszystkim słaby silnik (jeśli chodzi o moc), po zdjęciach wygląda na zadbany no i pytanie co mial lakierowane ;) należy pamiętać że auto ma 14 lat i nie ma co wydziwiać ale bez czujnika lakieru bym nie kupował, zawsze to dodatkowy argument na zbicie ceny, no i zczytac błędy polecam.
  7. Zresetują Ci się wszystkie wartość, jak licznik wypalen popiół sadza itp, komputer będzie myslal ze jest nowy dpf :)
  8. hmm... dwa pytanka, po podlaczeniu aplikacji wszystko super chodzi, aczkolwiek wartosc ktora odpowiada za stan zbiornika paliwa zawsze pokazuje -1... podłączałem do f10 i tam pokazuje stan, natomiast w e90 już nie, jakis blad aplikacji czy mojego auta ? :D dodam ze zadnych błędów nie mam i nie wyskakują... korzystajac z okazji zapytam jeszcze czy u Was tez czuć spaliny w aucie podczas wypalania dpf na postoju? czasem tak mam ze wlaczy sie wypalanie i o tym nie mam pojecia, natomiast jak stane na czerwonym to na postoju za chwile czuc zapach spalin, dodam ze auto ma moc, wszystko chodzi jak nalezy, zadnych błędów... w trasie oczywiscie zapachu nie czuc, tylko na postoju. pozdrawiam
  9. Tak, w przypadku pełnej wersji masz do tego dostęp.
  10. u mnie to samo jak spadnie mniej więcej o połowę to wywala błąd przy rsc
  11. Jeśli chodzi o opony zimowe to jak Ponta wspomniał, producent podaje tylko jedną opcję, z której osobiście skorzystałem montując na feldze styling 236. Kwestia gustu ale jak na krótki okres zimowy ok. 3miesięcy to mi się podobało :) w wlkp też raczej zimy się nie uświadczy aczkolwiek wybrałem się na tej szerokości (225) do zakopanego zimą- śniegu dużo, ale główne drogi czarne, problem pojawił się jeżdżąc po okolicach zakopanego, np do gliczarowa górnego była taka górka, że po zatrzymaniu ciężko ruszyć, aczkolwiek miałem nówki opony to dałem radę (tył rzucało ale poszedł) niektóre auta stały na poboczu z napędem na przód bo widocznie nie chciały ciągnąć... jeśli zimy będą tak wyglądać, to zimówki jedynie będą służyły na wyjazdy w góry, więc nie rozkminiałbym za dużo tylko wrzucił to co zaleca producent. oczywiście to tylko moje zdanie :)
  12. Widać, że komuś podobają się nowe bmw i zarówno nerki jak i lampy nie mają charakterystycznych okrągłych ringów tylko takie...hmmm... ścięte na dole. i tak przerobił swoje e90 :) mogą to być przeliftówki przerobione bo są tańsze niż polift lub chinole jak kolega wyżej napisał. wątpię, żeby niemiec tak sie bawił w przerabianie więc pewnie jakaś kolizja była, ale raczej bym obstawiał, że maska źle siedzi a nie błotniki, a może jedno i drugie :) Po zdjęciach ciężko stwierdzić... Trzeba jechać i zobaczyć, przede wszystkim jak chodzi, pod względem mechanicznym. Cena też nie jest jakaś wygórowana, więc jak mechanicznie wszystko ok to 18 można dać ;) + dodatkowe koszty to w 20k się zmieścisz. pytanie czy chcesz mieć takie "przerobione" bmw, ja raczej bym szukał czegoś innego.
  13. Komfort i wydaję mi się że koszty są dużo mniejsze w skrzyni automatycznej, nie interesuje Cie dwumasa, sprzęgło
  14. do 17 chyba standardowo 225/45/17 na słupku chyba znajdziesz podobne wartosci.
  15. Rozumiem, aczkolwiek polecam chociaż się przejechać ;) to błędów polecam aplikacje na smartfona, szczegóły znajdziesz w tym temacie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379 jest bardzo pomocna, pokazuje Ci dystans od ostatniej regeneracji, ile razy sie wypalał dpf itp. pokazuje też ile zostało ci km do wymiany (teoretycznie) dpfa, który jest zaprogramowany na 250tkm. jeśli tam będzie inna różnica między przebiegiem auta to albo ktoś majstrował już przy dpfie albo przy liczniku. No w korku to raczej kiepsko będzie się wypalał, nawet się nie zacznie procedura, aczkolwiek zdarza się, że jadę po mieście i się załączy wypalanie, a światła czerwonego nie da się uniknąć, także temperatura schodzi z 600 do 500-400+ ale zaraz gaz i rośnie. Ogólnie często mi się w mieście włącza i nie ma z tym żadnego problemu, wiadomo- nie wyłączam auta jak dojadę do celu tylko robię jakąś rundkę, z reguły 10-15km wystarczy do wypalenia jak się regularnie wypala. To że jest na polskich nie znaczy że nie jest z zagranicy- mógł sprowadzić uszkodzone, zrobić, pojeździć i sprzedać, a przy tym przebiegu to nawet może nie pojeździł :) Z głównych usterek które ludzie piszą bo na szczęście ja nie doświadczyłem to rozrząd, który tutaj rzekomo był już robiony. Ja mam 211tkm, sprowadzony przy 150tkm i rozrządu nie dotykałem, a czy ktoś wcześniej się bawił nie mam pojęcia. Narazie nie ruszam, chociaż wiem, że zgubne jest ocenianie "na słuch"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.