Skocz do zawartości

aetern

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F20 116i

Osiągnięcia aetern

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Przyszedł czas na serwis hamulcowy w moim podkręconym 116i. Z racji, że auto teraz ma koło 240KM mocy na tył zamierzam założyć ceramiczne ATE 13.0470-3859.2 Problemem natomiast jest przód. Mocniejsze warianty F20 mają inne - większe o cal tarcze, a co za tym idzie również inne klocki. Zastanawiam się więc, co muszę zrobić, żebym zamiast do przedniego ATE 13.0470-3865.2, które pasowałyby do mojego układu hamulcowego, wcisnąć na przykład ATE 13.0470-4875.2, które jest montowane w jedynkach o większej mocy. Co muszę wymienić poza przednimi klockami i tarczami, żeby mieć hamulce odpowiednie do tej mocy i jaki będzie koszt całkowity takiej zabawy? Z góry dziękuję za odpowiedzi :D
  2. A jak z temperaturą oleju? 116i nie ma tego wymiennika ciepła co 118i. Podpowiedzcie jakie macie temp max po programie w 116i. Ten silnik ma taki urok, że pracuje na wysokiej temperaturze oleju. Wymiennik ciepła oleju jest zbędny, rozmawiałem o tym z kilkoma tunerami. >130 stopni czasem mi się zdarza przy ciężkiej nodze.
  3. Nie każdemu zależy na Mpaku, który jest kwestią tylko i wyłącznie gustu, a na upartego jak komuś bardzo zależy, to może sobie zawsze dołożyć wedle uznania, co też jest jakimś rozwiązaniem. Mi na pakiecie stylistycznym jakoś bardzo nie zależało, nie chciałem też skórzanych foteli, gdyż zwyczajnie wolę materiałowe, grzanie mam. Szukałem tak naprawdę jakiejś mocniejszej jedynki, zerkałem na wszystkie, też na M135i, a finalnie dorwałem za świetne pieniądze 116i w automacie fabrycznie wyposażone w sportowy zawias i navi Pro, lekko pukniętą w przód i od razu zamontowałem sobie większy IC od M135i, dorzuciłem downpipe i mam okolice 250km, które w zupełności mi już wystarczają, a w kieszeni zostało mi dobre 30k. Nikt nie mówił poza tym, żeby hample zmieniac na M-pak, tylko na zwyczajnie większe, np. Brembo. Mi to wyszło naturalnie gdy zobaczyliśmy, że już czas na wymianę więc za jednym zamachem poszły większe tarcze i nowe klocki. Gdyby ktoś zapytał mnie, czy zrobiłbym drugi raz to samo, nie zawahałbym się ani chwili. Mam auto dające mi podobną ilość frajdy co M135i i podobnie wyposażone, tylko że za 60% jego ceny. Zastanawia mnie jedynie, dlaczego nazywasz silnik 1.6 pierdziawką, a swoje 2.0 gloryfikujesz. Przecież to nie jest duża różnica, ten 1.6 na spokojnie można zrobić na mocniejszy od fabrycznego 2.0, a z kolei rzeczowa odpowiedź koledze, któremu brakuje mocy, a ma tak podatny silnik nie jest wypocinami, a zwyczajną pomocą, bo może zamiast bawić się w zmianę samochodu wystarczy mu pojechanie na warsztat i wystrojenie silnika, a otrzymana moc go w pełni zadowoli. Po co od razu patrzeć na wszystkich z góry?
  4. Niektórzy mają zawias M w swoich 116i, wtedy problem sam się rozwiązuje, a wymiana tarcz na takie o cal większe nie jest jakimś niesamowicie skomplikowanym procesem. Zastanawia mnie, dlaczego tak bardzo boli Cię fakt kręcenia silników, że za każdym razem, gdy ktoś poruszy temat musisz zrozpaczony skomentować ze swoim pseudodystansem. Ja to widzę tak: lepiej kupić 116i świetnie wyposażone i zrobić za 3-4k silnik porządnie na okolice 250km, niż kupić za dużo więcej gorzej wyposażone 125i. Nikt Ci nie mówi, co powinieneś, a czego nie powinieneś robić ze swoim samochodem i oczekujemy wzajemności. Daj żyć, Tony.
  5. Downpipe + większy intercooler + sportowy filtr powietrza + świece z M135i to minimum, jeśli chcesz w ogóle myśleć o bezpiecznym zrobieniu stage 2. To tyle ze złych informacji, z dobrych mogę Ci powiedzieć że wtedy realne są okolice nawet 250km :)
  6. 114i, 116i i 118i mają to samo N13, tylko że zdławione software’owo. Jeśli ma 178 w 118i to znaczy, że taką moc spokojnie przyjmie. Okazuje się, że nawet większą, bo 210-220 bez wymiany podzespołów. Pytam, które wymienić, bo czytałem, że bez zakuwania daje radę do 270-280 ten silnik.
  7. Witam Drogich Forumowiczów! Jako, że stałem się szczęśliwym posiadaczem lekko uderzonego F20 (zderzak, chłodnica, intercooler), to szukając części od razu zacząłem się zastanawiać, które części zmienić względem fabrycznych, żeby silnik nie zamęczył się pod obciążeniem. (Myślałem o zrobieniu go na 260-270hp). Na początku przeraziły mnie ceny intercoolera Wagnera (~3000zł), lecz potem wyczytałem że nada się taki od silnika N55 z M135i, którego można dorwać już dużo taniej. Ponadto 116i od 118i różni się podobno wielkością tarcz hamulcowych z przodu oraz wydechem 2,5 vs 3 cale, o ile dobrze pamiętam oraz brakującą chłodniczką oleju. Stąd moje pytania: Czy jest możliwość doinstalowania chłodniczki (i jaki to koszt, gdyż sama chłodniczka to koszt raczej niewielki, lecz co z montażem), czy intercooler z m135i (wyczytałem, że to Valeo, numer 7600531) da radę, czy na pewno pasuje (N13 vs N55) oraz czym konkretnie się różni, czy warto przełożyć również downpipe z m135i oraz finalnie, czy ktoś przechodził przez to, przez co próbuję przejść teraz ja, czyli wyciśnięcie max mocy z N13 bez zakuwania silnika oraz jak silnik się sprawdza po x czasu od modyfikacji, które podzespoły auta zmienialiście. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.