Skocz do zawartości

lukaszz111

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G20 M340i

Osiągnięcia lukaszz111

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nowe informacje z ASO, gdzie wymieniałem olej metodą dynamiczną. W skrzyniach ZF filtr jest częścią miski olejowej. Nie wymienia się filtra w trakcie dynamicznej wymiany oleju ponieważ nie trzeba wymieniać miski. Sama procedura wymiany oleju powoduje czyszczenie również filtra. Można wymienić filtr, przy wymianie dynamicznej, ale wymienia się go razem z miską olejową. Przy wymianie statycznej ASO wymienia filtr z miską ponieważ nie jest czyszczony (tak jak w wymianie dynamicznej). gdyby to była prawda to za wymianę oleju płaciłbyś pewnie z 10 tys zł (koszt miski olejowej w ASO) =) edit: ale może coś w tym jest skoro sprzedają w pakietach olej do skrzyń wraz z miską xD https://allegro.pl/oferta/filtr-olej-do-wymiany-w-skrzyni-bmw-3-f30-f34-g20-13195797934 Wymiana oleju razem z miską i filtrem zwiększa cenę o ok 1.500 zł. Sama wymiana dynamiczna 2.500 zł. Z miską i filtrem ok 4.000 zł. Informacje z ASO.
  2. Nowe informacje z ASO, gdzie wymieniałem olej metodą dynamiczną. W skrzyniach ZF filtr jest częścią miski olejowej. Nie wymienia się filtra w trakcie dynamicznej wymiany oleju ponieważ nie trzeba wymieniać miski. Sama procedura wymiany oleju powoduje czyszczenie również filtra. Można wymienić filtr, przy wymianie dynamicznej, ale wymienia się go razem z miską olejową. Przy wymianie statycznej ASO wymienia filtr z miską ponieważ nie jest czyszczony (tak jak w wymianie dynamicznej).
  3. Wymiana statyczna i dynamiczna oleju w skrzyni Jak wiadomo BMW nie wymaga wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Dealerzy jednak takie usługi oferują i zalecają wymianę co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Są dwie metody wymiany: statyczna i dynamiczna. Przyjeżdżając na wymiany oleju w silniku, przeglądy itp. cały czas słyszałem, żeby wymienić olej metodą dynamiczną bo jest lepsza (niemal cały olej jest wymieniony itp.). Wybrałem metodę dynamiczną. Wspólnik niedawno miał wymieniać olej w skrzyni. Też chciał metodą dynamiczną, ale ASO powiedziało mu, że w jego modelu się nie da (ostatecznie okazało się, że się da tylko to ASO nie miało odpowiedniej listwy do podpięcia maszyny, która wymieniała olej). Olej został wymieniony metodą dynamiczną w innym ASO. Tam wspólnik dowiedział, się że metoda dynamiczna niekoniecznie jest lepsza - ma jedną wadę w porównaniu z metodą statyczną (nie jest wymieniany filtr oleju w skrzyni). Zalecono mu żeby wymieniać na przemian – raz metodą dynamiczną a następnie statyczną. ASO przy metodzie dynamicznej oczywiście nic nie mówiło o filtrze. Zachwalało metodę dynamiczną, która jest lepsza dla skrzyni i tańsza. Czy ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
  4. Jeżeli masz pakiet M Technology to przednie tarcze hamulcowe są większe o standardowych hamulców M. Jeżeli nie zamówiłeś ich przy konfiguracji to trzeba zapytać delaera czy można je teraz oficjalnie zamontować. Inna opcja to hamulce M Performance. Link na stronie BMW https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow._18-calowy-uk%C5%82ad-hamulcowy-m-performance3.html
  5. System rozpoznaje pamięć do 128 GB. Nie wiem czy rozpozna dysk SSD, ale co do pendriva maksimum to 128 GB.
  6. Cześć Czy ktoś miał podobny problem. Ewentualnie czy ktoś zna przyczynę. Od ok półtora roku użytkuję M340i. Do tej pory nie było problemów z samochodem. Wczoraj przejechałem ok 600 km bez żadnych problemów. Po ponownym włączeniu silnika pojawiły się komunikaty: Można jechać dalej. Ochrona pieszych (z ikonką klucza) Systemy bezpieczeństwa biernego (z ikonką Klucza). Ograniczenie działania wspomagania kierowcy Blokada tylnego dyferencjału. Można jechać dalej. Napęd wszystkie koła. Kilkakrotnie wyłączałem i włączałem silnik, ale nic to nie dało. Samochodem dało się jechać, ale nie działało wspomaganie kierownicy, systemy asystujące - czujniki parkowania nie działały, ale kamery działały, nie działał czujnik martwego pola. Innych nie sprawdzałem. Nawigacja nie była w stanie wyznaczyć trasy. Auto zawiozłem do ASO i dostałem auto zastępcze.
  7. Wolne zawody. Rabat podstawowy 13%. Wszystko powyżej to indywidualne negocjacje.
  8. Nie. Nic takiego się nie dzieje.
  9. Dealer ma dostęp do tzw. kwot produkcyjnych. Wie kiedy może zostać wyprodukowane auto. Kiedy zamawiałem samochód (listopad 2019) była kwota produkcyjna na koniec grudnia i auto przyjechałoby do salonu w pierwszej połowie stycznia 2020. Niestety inny dealer ją zarezerwował i pierwsza wolna kwota produkcyjna była na 5 tydzień 2020. Auto przyjechało pod koniec lutego 2020. Z tego co wiem to w fabrykach mają tzw. cykle tygodniowe (w jednym tygodniu produkują 320i, w następnym 330i itd.). Jeżeli będzie wolne miejsce to od zamówienia do odbioru może być dość krótki okres czasu, ale jeśli nie ma wolnej kwoty produkcyjnej to musisz czekać na następny cykl w fabryce. Gdybym zamówił auto o tydzień wcześniej to od zamówienia do odbioru upłynęłoby ok 8 - 9 tygodni, a czekałem 14 tygodni.
  10. Od jakiegoś czasu dostępne są 19 zimowe https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html Odświeżę trochę temat. Zamówiłem samochód M340i, pewnie około lutego/marca 2021 będzie do odbioru. Sprzedający od razu mnie zapytał co z zimówkami. Lekko stwierdziłem, że jakieś tam 19' kupię we własnym zakresie - i tutaj od razu riposta, że nie znajdę takich na rynku 19' z gwiazdką, co za tym idzie jak coś się stanie z xdrive to gwarant może odrzucić wadę bo były stosowane nie homologowane opony. lukaszz111 Piszę, że zablokował mu się kamień w 18 a tylko takie mają dostępne zimowe koła z homologacją i teraz pytanie co wybrać?
  11. Od 9 miesięcy użytkuje M340i. Samochód w standardzie ma felgi 18 calowe. Zamówiłem auto z felgami 19 cali. Kiedy odebrałem samochód (koniec lutego 2020) auto było na felgach letnich. Później dokupiłem felgi zimowe (kwiecień 2020). Wówczas nie było w zasadzie opcji wyboru ponieważ dostępna była jedynie jedna felga (18 cali). Co prawda w konfiguratorze dostępne były dwie felgi 17 cali, to jednak nie można było ich zamontować do M34Oi z uwagi na rozmiar tarcz hamulcowych i zacisków). Jakiś czas temu pojawiła się opcja z felgami 19 cali. Kilka dni temu w trakcie jazdy auto zaczęło wydawać dziwne odgłosy z okolic prawego przedniego koła. Na początku ciche, ale po kilku kilometrach było już bardzo głośno. Sam dźwięk przypominał odgłos pociągu hamującego przy wjeżdżaniu na stację (był też równie głośny). Dźwięk pojawiał się tylko w trakcie jazdy. Ostatecznie auto na lawecie pojechało do ASO, gdzie okazało się, że pomiędzy zaciskiem a felgą zaklinował się mały kamień. Odległość między zaciskiem a felgą (przy feldze 18 cali) jest bardzo mała. Przy feldze 19 cali nie byłoby problemu, ale felga 18 cali dla M340i jest na styk. Przy konfigurowaniu samochodu (niezależnie od modelu) warto więc sprawdzić ile jest miejsca między zaciskami a felgą.
  12. Nie polecam ładowarki indukcyjnej Problemy z nią są dwa. Po pierwsze wielkość. Np. z najnowszych Samsungów zmieści się tylko najmniejszy Galaxy S20 (S20+ i S20 Ultra są za duże). Wybierając nowy telefon będziesz musiał najpierw sprawdzić czy się zmieści. Jeśli wymiary telefonów będą dalej rosnąć to za kilka lat może nie być na rynku telefonów, które zmieszczą się do ładowarki. Po drugie przegrzewanie się telefonu. Galaxy S20 po naładowaniu kilku max kilkunastu procent baterii tak się rozgrzewa, że ładowarka przerywa ładowanie. Co ciekawe problem ten nie dotyczy starszych telefonów (Glaxy S7 edge łąduje się bez problemu).
  13. Galaxy S20 bardzo się grzeje, Nigdy nie udało mi się go ładować dłużej niż 30 min. Galaxy S7 edge nie nagrzewa się w ogóle.
  14. Wszystko zależy od tego jak długo chcesz auto użytkować. Jeżeli masz comfort lease i po trzech latach oddasz auto to możesz wymieniać olej wg wskazać producenta. Problemy będzie miał następny użytkownik. Jeżeli chcesz jeździć dłużej niż okres leasingu (nawet operacyjnego) to wymieniaj częściej. Ja akurat zamierzam jeździć dłużej nić 5 lat leasingu. Nie jest żądną tajemnicą, że wymiany oleju co 25.000 - 30.000 km nie wymyślili inżynierowie, tylko księgowi. Samochód, z którym musisz jeździć do ASO na serwis rzadziej jest bardziej atrakcyjny dla klienta. Posłuchałem wskazań producenta przy poprzednim samochodzie (wymieniałem w czasie gwarancji olej co 25.000 km, później już co 15.000 km) i skończyło się tym ,że przy 190.000 km musiałem go sprzedać (a wcześniej samochód zaliczył kilka napraw - oczywiście już po gwarancji). Zamierzałem jeździć nim dłużej. W przypadku nowych aut warto o nie zadbać. Zobaczcie co się dzieje z silnikami w samym BMW. 760i wycofany, silniki 50D wycofane. W serii 5 po liftingu wszystkie silniki poza M550 i M5 to miękkie hybrydy (nowość w BMW, a jak to zwykle bywa nowości nie są zbyt niezawodne). M340i już jest dostępny w wersji miękkiej hybrydy. O tym, że jest to rozwiązanie wprowadzone na siłę niech świadczy to, że po niespełna roku produkcji zmienili silnik ze zwykłego turbo na miękką hybrydę. Dlaczego? Bo w 2021 wchodzą nowe normy emisji spalin i oszczędzenie każdego grama CO2 na km jest na wagę złota. Jaka będzie żywotność tych silników (zwłaszcza, że podobno system start i stop można wyłączyć tylko w trybie sport) przekonamy się, ale coś co jest bardziej skompilowane raczej nie będzie bardziej niezawodne.
  15. To jest cena z aso ? Tak. 880 zł za jedną wymianę. Trzecia przy 20.000 km będzie też płatna. Czwarta po 30.000 km będzie darmowa przez Service Inclusive.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.