Skocz do zawartości

MaciejBMW78

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E61 LCI 525Da
    ex E36, E46, E91, E61, F31, F25

Osiągnięcia MaciejBMW78

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Mój też skrzypiał-winowajcą był hamulec ręczny a właściwie sprężyny i mocowania linek. Pomogło smarowanie. Pozdrawiam
  2. Witam Też byłem na akcji poprawy odpływu. Dla świętego spokoju... Nie ma innej możliwości aby woda nie spływała do podszybia i po przewodach/wiązce. Sam się przekonałem jak mogą być ugnite przewody do zbiornika spryskiwaczy. Pomogło lutowanie, aczkolwiek wygodne to nie było. Z tego co kojarzę w aso kosztuje to koło 1000 zł ale myślę że ktoś mnie poprawi. pozdrawiam
  3. Witam Sprawdź przewody prądowe idące od podszybia do kostek czujnika i pompek. Bardzo lubią ugnić wewnątrz izolacji, wyglądają jak spuchnięte od środka. Pomoże tylko wymiana. Pozdrawiam
  4. 0Witam Od strony nadkola - najlepiej zdjąć koło i (przynajmniej połową odpiąć nadkole). Wtedy masz piękny dostęp do pompki a w zasadzie trzech. Padła? Upewnij się, bo tam puchną kable pomiędzy grodzią a zbiornikiem. pozdrawiam
  5. Witam Jak przedmówca pisał - sprawdź czy masz pełne napięcie zasilania na pompce. Przechodziłem to samo tylko w F25. Ugniły kable pomiędzy przegrodą a nadkolem gdzie był zbiornik/pompki. "Gieniusze" z BMW położyli tam kabelki z izolacją podobną do papieru. Pozdrawiam
  6. Pisałem o czujnikach temperatury ponieważ znam przypadek z autopsji, że niezależnie od temp zewnętrznej czujnik temp płynu pokazywał powyżej 20 stopni mimo że było dużo zimniej. Do +5 było jako tako z odpalaniem ale poniżej to był koszmar. Silnik odpalał w bólach ale nie można było jechać. Musiał się zagrzać i wtedy było ok. Pozdrawiam
  7. Podepnij rano pod kompa i sprawdź temperatury podawane przez czujniki. Być może któryś przekłamuje. pozdrawiam
  8. Witam Jest możliwość ale nie taka szybka. Podnieść auto, zdjąć koło, odkręcić silniczek hamulca postojowego i kluczem imbusowym wykręcić tłoczek. Są w necie dokładniejsze opisy.
  9. Witam Oryginalnie moduł kamer/y zamontowany jest po stronie kierowcy jakby za gniazdem OBD. W Twoim przypadku, jedynym wyjściem jest metoda "po sznurku do kłębka" - po kablu do modułu. Ori kamera cofania zamontowana jest w klamce klapy.
  10. Witam Miałem kiedyś zbliżony przypadek w F31. System kamer startował na chwilę, lewa strona była niebieska i znikało wszystko z info o uszkodzeniu systemu. Po długich poszukiwaniach okazało się że winny był kabel pomiędzy modułem Side View a lewą kamerą w zderzaku - przewód składa się z 4 żył i jedna nie miała przejścia. Udało mi się zakupić przewód od F10/11 był dłuższy ale to nie przeszkadzało. Trzeba uważać bo wtyczki do kamerek są takie same dla wszystkich ale wtyczki do moduły (jest po lewej stronie nóg kierowcy) sa różnego koloru i kształtu. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Pozostaje kwestia restartu NBT... ja tego nie miałem i nie wiem czy ma związek z kamerami... Pozdrawiam
  11. Witam Znajoma namierzyła taką sztukę https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-ID6CDUCm.html#9b586b31e3 Wiem, że nie zaznaczona opcja "bezwypadkowy". Czy coś jeszcze rzuca się w oczy? Dziękuję za sugestie. Pozdrawiam Maciek
  12. W prawym podszybiu ( od strony pasażera) jest stelaż z pokrywą na filtr kabinowy. Akcja, z tego co zrozumiałem miała ewentualnie poprawić (przez wymianę) szczelność tego elementu. U mnie nie było potrzeby... Cała wnęka w której tej stelaż jest zamontowany, przewidziana jest jako odpływ wody z podszybia - stelaż i filtr kabinowy wisi przymocowany do grodzi szyby czołowej. Na dnie wnęki jest odpływ wody pod auto ale także w jej wnętrzu (wnęki) jest kilka wiązek elektrycznych i właśnie ta felerna. Po odpakowaniu tych wiązek tylko te przewody wyglądały na zgnite. https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/64_1845/0/56424 11- obudowa/stelaż 4-pokrywa filtra Mogę podejrzewać ze chodzi o to że obudowa filtra kabinowego nie jest szczelna i leje się tam woda. Pewnie sprawdzają szczelność i wtedy kwalifikują czy wymienić czy nie. U mnie przebieg 107kkm, 2013rok. To że po wiązce leje się woda to normalne i teoretycznie przewidziano to. Niestety przewody są wykonane z gów...nego materiału i dlatego gniją. Jeśli proces już się rozpoczął to tylko kwestia czasu kiedy coś padnie. Zdjęć nie robiłem, byłem n takim pod...iu że bałem się o telefon... Pozdrawiam
  13. Witam po raz pierwszy, chociaż czytam forum od lat. Dopadła i mnie ta usterka. Na początku spryskiwacz przedniej szyby działał losowo aż padł... Niestety zgniła wiązka idąca z podszybia w nadkole. Zasila 3xpompki spryskiwaczy, czujnik płynu i kierunkowskaz w błotniku. Aby do niej się dostać należy zdemontować kratkę gdzie jest filtr kabinowy i jego stelaż (4 wkręty 8 i spinka) - uwaga na czujnik AUC aby nie urwać kabli. Odwinąć izolację i widać spuchnięte 10 przewodów: 4 "masy" (brązowe), 4 "plusy" (czerwone z paskami) i dwa przewody od czujnika płynu (niebieski i brązowy - najcieńsze) I tu odpowiadając na pytanie z pierwszego postu - tak, prawidłowo działający czujnik ma zwarcie jeśli jest płyn - jeśli on padnie wystarczy mostek na wtyczce... Dalej należy zdjąć koło, odkręcić nadkole i mamy drugą część przewodów na wierzchu. Teraz wycinanie, przeciąganie i lutowanie. Ja aby ułatwić sobie pracę, podciągnąłem osobną masę pod trzy pompki i kierunkowskaz a "plusy pociągnąłem nowe. pozostaje wszystko poizolować. To że woda tam jest to normalne - tam jest odpływ wody, więc wiązka też jest wilgotna. Kpiną i sk... jest to jakich przewodów użyto! Kilka razy miałem przygody że kabel pęknie tam gdzie często pracuje (drzwi, klapa tylna) ale takiego szajsu nie widziałem i to w aucie, które jako nowe kosztowało koło 200 klocków.... Pozdrawiam Maciej PS. Akcje serwisową na "optymalizację odpływu wody" miałem - 1,5h sprawdzali i stwierdzili że jest ok. Nie ma to nic wspólnego z tą wiązką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.