Skocz do zawartości

Sledziu330i

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 330ix LCI M-Shadow/Individual
    Mini Cooper JCW FL
  • Lokalizacja
    Dolny Śląsk

Osiągnięcia Sledziu330i

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. To nieźle, z tego co na szybko googlałem to skrzynia porażka :evil: i pakują to do auta z dużą mocą...... Brawo BMW.....
  2. Z tego co mi wiadomo to jest to ZF Podaj proszę Vin 7 ostatnich znaków. TF02693
  3. Przecież ten przebieg do wymiany jest wyliczany nie tylko z przebiegu. Przede wszystkim wpływ na to ma, jak to nazwałeś, "jazda dynamiczna" :) Tak wiem, tylko w moje f31 przy takim samym trybie jazdy wymiana co 20 tysiecy, silnik bliźniaczy......
  4. Producent (ZF) właśnie zaleca wymianę oleju. Tak jak piszesz wiem :wink: chodziło mi, że Aso pomimo, że producent całego auta nie nakazuje samo zachęca, ot ciekawostka. Nie doprecyzowałem o jakiego producenta chodzi... Z tego co mi wiadomo to jest to ZF
  5. Ciekawostka w sprawie wymiany. W Inchcape Wrocław przy stanowiskach serwisowych w zeszłym roku na wiosnę jak byłem stały fiolki oleju ze skrzyń od nowego do przebiegu jak pamiętam 60 tysięcy, ewidentnie było widać zużycie :D czyli nic nowego, olej jak w silniku po prostu się zużywa i się go wymienia, niby nie trzeba wymieniać według zapisów w książce obsługi i opinii producenta a Inchcape Wrocław wręcz zachęca. Ciekawe :lol: Koszt zmiany około 2600 plnów jak pytałem ( przy serwisie Żony Mini JCW ). Planowałem zmianę przy 50-60 tys. a skończyło się w styczniu wymianą całej skrzyni przy przebiegu 32 tys. w naszym Miniaczu..... wcześniej sygnalizowałem, że skrzynia pracuje dziwnie, przy redukcji z 3 na 2 przy małej prędkości auto strzelało do przodu... w trybie miejskim nie było to zbyt fajne w dużym ruchu aczkolwiek nie zdarzał się często, aso zmieniało soft itp. pomagało na chwile, pod salonem w grudniu przy wizycie na serwisie olejowym na wstecznym auto bez dodania gazu stało w miejscu..... Przejechali się i od razu diagnoza wymiana skrzyni.... Dobrze, że mamy pakiet gwarancji 5 letniej......... auto ma 2,5 roku, jest jazda dynamiczna tym autem bo po to jest ale bez zażynania tylko eksploatacja z głową, nie pierwszy automat w domu. Skrzynia sportowa 8 stopniowa...... jak widać nie bezawaryjna mimo niskiego przebiegu.... Druga ciekawostka , interwały olejowe w silniku tego Miniacza :D auto ma obecnie 34 tysiące i 2,5 roku, model poliftowy ale jeszcze bez gpf :D wydech ładnie pracuje :twisted: olej był zmieniany 4 razy: przy przebiegu 2500 moja decyzja i potem wskazania komputera i przebiegi: 11 tysięcy, 22 tysiące i 32 tysiące...... czyli czujnik skraca interwały o ponad połowe sam z siebie...... co w przypadku modeli BMW jest raczej ewenementem......
  6. Tyaa i kupi Matadora w roznym rozmiarze i bedzie mial 3,5-4cm roznicy w obwodzie.. Przy roznym obwodzie wazne jest: - gdzie kupi i czy moze zwrocic jesli obwody beda powyzej 1cm roznicy - czy opony maja homologacje BMW,czy nie (malo istotne) - czy sa do SUV lub 4x4 - czy producent premium czy nie.. Nie mowie,ze ma kupowac opony w ASO, bo tam nie maja zielonego pojecia jakie opony sie nadaja, tylko jaka marze lyknie klient.. Reklmacji nie uwzglednia sie u nich - wymienia xDrive na nowy - bo sie zepsul i przyszedl na niego czas. Jesli chcesz miec pewnosc,ze polatasz 5-6lat na oponach i nie zatluczesz nimi napedu xDrive, to kup 4 jednakowe opony, SUV/4x4 od producenta Fulda, Nokian, Continental, Goodyea, michelin etc.. Pod zadnym pozorem nie kupuj marek chinskich lub "nalewajek".. np. Matador A jak chodzi o linki to masz : http://www.oponeo.pl lub http://www.allegro.pl mozesz tez na olx.pl :P papik, a czy te będą ok? https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-eurowinter-hs01-235-50-r18-101-v-xl-mfs#262089107 biorąc pod uwagę, tak jak pisałem, że obecnie mam włożone letnie Michelin Pilot Sport 235/50 ZR 18 97Y z gwiazdką jak z tym obwodem w sumie, te michelin i te z linku powyżej są podobne? oraz dodatkowe pytanie, czy po wymianie, tak jak np w zwykłych sedanach wsiadam i jade, to tutaj trzeba jakieś dodatkowe czynności wykonywać, czy też wsiadam i po prostu jade? btw jesli robie rocznie 5-7k km warto jest rozważać opony całoroczne, czy lepiej sobie odpuścić? Trochę sztuczny problem robisz. Kup opony zgodnie z tabliczką czyli z szerokością i wysokością jak pisze producent i z nośnością i indeksem prędkości jak na tabliczce, jak masz tym problem to jedź do wulkanizatora i Ci dobierze opony. Po wymianie po za resetem czujników ciśnienia nic nie robisz. BMW to nie statek kosmiczny,zmiana opon nie różni się od tej w dacii.
  7. Ja mam inna filozofie. Dla mnie opony i felgi to jedna z wazniejszych rzeczy w aucie poza hamulcami etc. X5 to ciezkie auto i wg mnie pakowanie taniego, chinskiego [bAD], od ktorego ma zalezec moje bezpieczenstwo w postaci hankooka to jak isc na strzelanine z nozem, w dodatku tempym :) Co do felg sie nie wypowiem, bo nie znam a na marketingowe frazesy dawno si enie nabieram :) Poszukaj Goodyeara, Continentala, Pirellek, czegos z topowych marek. Ktos powie,ze skoro X5 E53 stare auto, to nie warto pakowac takiego siana w opony - jego wybor. Jak wspomnialem, mam inna filozofie po tym, jak zalozylem stare uzywane opony i zaliczylem gonga ;) Hankooki ida na pierwszy montaż w audi. Używane opony to zupełnie inna historia... W BMW też, w Mini Jcw mam Hankooki z fabryki, w x3 miałem zimówki z homologacją BMW. Są to przyzwoite opony w moim przekonaniu.
  8. Ja mam u siebie fotele sportowe z elektryką, grzaniem plus skóra individual amaro brown. Jest ok, w moim przekonaniu dobry wybór. Skóra z palety individual jest z merynosa, przyjemniejsza w dotyku i wizualnie ładniejsza niż Dakota, ale to kwestia gustu i tego ile chcesz wydać.... Według mnie fotele sport to nie tylko różnica w obiciu i pompowaniu lędźwi, w sporcie są inaczej wyprofilowane, mają większy zakres regulacji, są wygodniejsze w dalsze trasy i wizualnie są ładniejsze :twisted:
  9. Z moją były przeboje, łącznie ze zmianą dealera i po zmianie poszło migiem ale: Zamówienie 31 styczeń Produkcja 13 maj Odebrałem 31 maja
  10. No wlasnie teraz też zaskoczyłem, skoro jest jeden bezpiecznik i „pół” klaksonu działa to nie jego wina. Czyli serwis bo auto na gwarancji :mad2:
  11. Wielkie dzięki, czyli jest jednak druga skrzynka pod schowkiem pasażera :duh: Jeszcze raz dziękuję, jutro sie dokopie do niej.
  12. Przeszukałem forum ale nie do końca znalazłem odpowiedź. Podczas trąbienia na ignoranta drogowego klakson zmienił barwę na piszczącą trąbkę. Z tego co wyszperałem to w F30/31 są dwa klaksony, nisko i wysokotonowy, wychodzi, że u mnie nie działa ten pierwszy. Nie chce jechać z tym do serwisu a do wymiany oleju jeszcze chwila. Chce sprawdzić bezpiecznik ale..... w bagażniku w skrzynce bezpieczników przy klaksonie jest grafika, że mam się udać do ASO... Czy ktoś podpowie, który z bezpieczników odpowiada za klakson? Skoro są dwie trąbki to pewnie i dwa bezpieczniki ale jak je w puszce zlokalizować? Swoją drogą auto ma pół roku, klakson używany rzadko i odmówił współpracy :evil:
  13. Tomek, fajnie to rozpisałeś ale z mojej strony jedno ale, klucz do wyboru do opcji czy najem czy leasing czy nawet kredyt to rabat na nowe BMW. Ja kupowałem swoją F31 w lutym, odbiór koniec maja, rabat uzyskany 31%, schodzący model itp. Za rabat doposażyłem prawie we wszystko Bawarke, wywaliłem wogóle opcje najmu, auto będzie u mnie dwa lata i idzie na sprzedaż. Mimo starej budy po dwóch latach wartość rezydualna będzie na przyzwoitym poziomie a w tle rabat na auto 31%, biorąc pod uwagę odpisy podatkowe minimalizuje się stratę na wartości auta do zera. Do czego zmierzam, obecnie na G20 rabat do uzyskania to 25% przy zakupie na firmę ( sedan, w przypadku kombi jeszcze chwila ). W takiej opcji z takim rabatem opcja 3 lata leasing z maks RV na końcu, bez problemu do uzyskania wykup końcowy 40-50%, nie potrzeba najmu, wykupujesz auto i sprzedajesz bez kombinacji z ceną na fakturze a dwa masz tarcze podatkową, pomiędzy fakturą wykupu a sprzedaży jest niewielka różnica w cenie. Wszelkie CFM fabryczne w Polsce doskonale to wykorzystują i lobbują najem na firmę, tylko w fabrycznym/dealerskim finansowaniu, ten produkt jest korzystny dla Dealera lub jest atrakcyjny dla majętnej osoby co zmienia auta często. Jeśli najem dla „normalnego” Kowalskiego czy na firmę czy jako fizyczna osoba to po za finansowaniem dealerskim.
  14. Mam HK w swojej i potwierdze, szału nie ma..... ale i dramatu też. :8) :8) jeśli ktoś jest audiofilem to będzie czuł niedosyt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.