Skocz do zawartości

Zami

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 335d

Osiągnięcia Zami

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. @mg123 mozesz napisac jakiej chemii uzyles do malowania? Mam ten sam problem.
  2. Zami

    Pomorskie

    podlaczam sie pod pytanie. to chyba ten sam Pan:
  3. Zami

    Pomorskie

    Robilem tam kiedys standard czyli plyny i filtry - tu nie trzeba wielkiej filozofii i bylo ok. Natomiast waz od doladowania (turbo->intercooler) mialem w oleju i Pan zaproponowal od razu wymiane calego elementu. Na moje pytanie czy sa fizyczne slady uszkodzenia albo czy uszczelka byla sprawdzana Pan juz nie mial niestety odpowiedzi.
  4. Czesc, Czy ktos sie orientuje czy jest szansa na live data w iscie ponizszych parametrow: - egr %uchylenie - aktualnie polozenie klapki bypassu na chlodnicy egr I czy jest jakis test na droznosc chlodnicy egr? Cos w stylu intake sooting.
  5. Czesc, dolaczam zrzut. https://ibb.co/L5SYCbz Jak to mozliwe, ze te temperatury chodza 1 do 1? Czy moze byc to spowodowane uszkodzonym temostatem? Ta max temperatura osiagnieta na postoju, auto stalo od okolo 83c.
  6. Czesc, Bede wdzieczny za sprawdzenie: F183980 Z gory dziekuje!
  7. Lekki update z mojej strony. Wymieniem górne/poprzeczne wahacze na te od Mki - trw JTC 1423 i 1424. Ogolnie po pierwszym tescie na pewno jest mega poprawa tj dalej jest odczuwalne jakies bicie ale nie jest to wyrywanie kierownicy z rak. Jutro jade na zbieznosc i bede dalej temat zglebial.
  8. W paru innych wątkach też tuleja górnego wahacza była wskazywana jako przyczyna - po wymianie problem podobno ustal. Szukam jeszcze potwierdzenia czy problem występował w podobnych warunkach jak u mnie bo jak będę wymieniał to zrobię upgrade wezmę prawdopodobnie te wahacze trw z m3
  9. Witam, Tak jak w temacie. Problem dotyczy przedniego prawego koła i występuję przy hamowaniu, które trwa minimum kilka sek z wysokich prędkości np 180-200. Objawia się to BARDZO silnym biciem na kierownicy. Po wyhamowaniu i późniejszej spokojnej jeździe objawy znikają. Przy jeździe miejskiej problem w ogóle nie występuje - brak jakiegokolwiek bicia. Wynika z tego, że problem występuje jedynie w otoczeniu bardzo wysokiej temperatury. 1. Auto świeżo po geometrii - wyniki idealne, lekka korekta. Rozmawiałem z diagnostą o tym problemie ale według niego układ jest w stanie bardzo dobrym. Mówił, ze jakby miał już się do czegoś przyczepić to ewentualnie do jednej tulei wahacza. 2. Auto po przeglądzie układu hamulcowego w warsztacie - brak uwag. 3. Ciśnienie opon fabryczne. 4. Brak dystansów lub jakichkolwiek zmian niefabrycznych Miał ktoś może podobną sytuację? Pozdrawiam
  10. https://ibb.co/MMHF2rL https://ibb.co/YcTyJ90 Dolaczam logi z BToola do poprzedniego postu odnosnie air mass. Oba wykresy reprezentuja te same dane jedynie inaczej zagregowane. Jak widac air mass expected ma wyrazne dwa poziomy 1500 i 2000, na ktorych sie opiera. Max air mass expected zostal osiagniety przy maks rpm i booscie w danym okresie czasu i juz sie nie zmienil, jakby sie zawiesil - silnik juz byl wtedy rozgrzany. Pytanie czy to blad pomiaru tylko u mnie czy jednak to jest powszechny blad. Wersja expert BToola, silnik m57 us. EDIT https://ibb.co/9b5H4qC Log z przejazdu wczesniejszego przed zatrzymaniem (zimny silnik) niz powyzszy. Jak widac nie ma tu zwiechy na air mass expected ale roznice miedzy expected, a actual sa bardzo duze. Co ciekawe widac, ze zaraz pod odpaleniu (zimny silnik) roznice sa najmniejsze (niska amplituda wahan) w tym okresie.
  11. Witam, Prosze o wycene kompletu termostatow (glowny+egr+dodatkowe wymagane elementy w postaci uszczelek/o-ringow). VIN: WBA PN7C50B F183980 (wersja usa) Pzdr
  12. Zrób pomiary podczas przyspieszania i porównaj sobie: https://log.malonetuning.com/chart/240823#H8KLCADClcK8S14CA23CjT0OwoMwDEbDr8OiOcKRQMKqUDlLwpTDgW3CrMOUEmDDpMKYwqrDpcO0JWHDqcOAw7rDnsO3EwIow43DsibCn8OQwrDCkMKBw6vDnBjDnRXCvl%2FDo8Khw6LCp8OMD17DiGfClW0tBz7DoSTDijvDlRRkWkjDkQjCqsOBwpTDvMOXw6PCh0tzw4rDuWVNHMKbfyIMdQjDusKzwrPCmcKUdcOidsOaw59iw7wBw7cqET%2FCvAAAAA%3D%3D pawelgawel juz teraz widac, ze moje logi sie bardzo roznia. Na wykresie od Ciebie actual jest wieksze lub bardzo zbliczone do expected w calym okresie natomiast u mnie actual jest zawsze nizszy od expected - i to bardzo - nie widac pelnego zakresu na 2 zalaczonych screenach ale pamietam jak to testowalem. Dzis jeszcze raz to powtorze i zgram dane zeby wykres zrobic. Z ktorego czujnika pochodza dane? MAF, MAP? Nie czuje zadnego ubytku mocy. Jedyne co mi sie przypomina to jedynie szarpniecie przy zmianie biegu z 2 na 3 (automat) przy wcisnietym gazie (przy odpuszczonym nie pojawia sie) ale to sobie do tej pory tlumacze adaptacja skrzyni. Wieczorem ogarne jeszcze test air mass system w ISTA i zobacze czy wartosci beda zbiezne z BToolem. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1195370
  13. Witam, W koncu zainstalowalem bimmer toola z uwagi na wyzsze spalanie i w czasie testow wyszlo ponizsze: https://ibb.co/ZLRk1r5 https://ibb.co/5GV7Fsb Po pierwsze termostat do wymiany. Druga sprawa to przeplywka? Wywalilo mi SES 4862 (Air system, air to EGR mass flow, plausibility). W opisie bledu jest informacja: "The measured air mass is too high compared with the calculated air mass" - https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADEANgA3ADQANwAwADQANgA1ADAANAA= Tymczasem na screenach z BToola actual < expected, czy to nie stoi ze soba w sprzecznosci? Chyba, ze measured to expected, a calculated to actual - prosba o potwierdzenie. Przy pomiarach wiele razy (przy roznych obrotach silnika) wartosc expected dla air mass osiagala wartosc dokladnie 1500 - czy to normalne?
  14. :lol: :lol: :lol: Od siebie tylko dodam, ze dobrym sposobem jest po prostu wpisywanie w youtubie wszelkich możliwych kombinacji slow kluczowych (oczywiście angielskie kombinacje) "e90, sound, noise, squeeze, interior" itp. i sprawdzanie czy w outpucie dźwięki z filmików pokrywają się z naszymi. Ja tym sposobem po minucie szukania odkryłem, ze u mnie świerszczy dmuchawa nawiewu.
  15. https://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=20339421&postcount=8
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.