Skocz do zawartości

zebulion

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    I 3

Osiągnięcia zebulion

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Można i tak: Spalinowe z zasięgiem 1000km w trasę, elektryczne dookoła komina. Ta I3 na zdjęciu ma 200 km zasięgu i właścicielce wystarczy prawie na tydzień w zimie. Jak spadnie więcej śniegu przesiada się na benzyniaka z stałym napędem na 4 koła (niewidoczny na zdjęciu, ale zacne V8). To nie zestaw dla przeciętnego Kowalskiego ale często ludzie pytają jakie auto do 40 km dziennie, więc dla mieszkających na przedmieściach elektryk jest idealnym rozwiązaniem. Oczywiście nie dla wszystkich, ktoś woli manuala żeby mieć kontrolę, innemu pierdzieć z wydechu musi, bo się udusi. Na to nie ma rady. Mnie się użytkowanie ENV200 z zasięgiem 120 km jakoś od dwóch lat spina. Ładuję w II taryfie i w weekendy, a czasami u klienta. Jeszcze tak nie było żeby się nie dogadać, bo doładowanie np. 50 km nie przekroczy 10 zł. W razie "W" mam przedpłacone w jednej z sieci ładowarek w mieście, po 20 minutach ładowania do domu dojadę.
  2. Dostępność od samego porządku powoduje jeszcze jedno zjawisko, przy wciśnięciu "gazu" z postoju jest podobny efekt jak strzał ze sprzęgła rozpędzonym silnikiem spalinowym. Przetestowane na E-NV200 pali gumę na dwa koła dopóki nie wyrówna prędkości. W BMW jest więcej elektroniki kontrolującej moment na kołach więc się tak nie da. Podejrzewam że 250 Nm na oponie 155 bez kagańca kończyło by się permanentnym bokiem nawet na suchym asfalcie.
  3. zebulion

    Wrażenia

    Teraz po czterech latach od poprzedniego wpisu cena używanych I3 już jest bardziej przystępna. Koszt bezwypadkowego auta to około 80 tyś zł. Biorąc pod uwagę stan baterii w tych 5 -6 letnich autach można im wróżyć jeszcze kolejne parę lat użytkowania. Oglądałem 3 szt e-NV200 Nissana i w każdym system określa pojemność baterii na 100% nominału. Największy przebieg Tesli S jaka widziałem miał przejechane ponad 300kkm a to przebieg jakich nie dożywają niektóre spalinowce.
  4. Xsherlock, myślałem ze to Twoją przygodę z zakupem opisano na Elektrowozie, ale bohater opowieści dojechał z Frankfurtu do Warszawy. Najwięcej zapytań jest z granicy zasięgu, ale elektryk nie jest dla każdego. Jak ktoś ma do pracy 80 km to ekonomiczniej wyjdzie kupić małą benzynę niż elektryka. Są tysiące kierowców dojeżdżających po kilkanaście km i to jest grupa docelowa dla aut elektrycznych. Do tej pory miałem doświadczenia z Nissanem więc przesiadka do BMW robi wrażenie. I takie spostrzeżenie, 250 Nm przy masie 1,2t robi większe wrażenie niż 500Nm przy 2,2t nie mówiąc już o hałasie jaki robi spalinowiec żeby te 500 Nm wyprodukować.
  5. zebulion

    BMW i3 kamera cofania OEM

    Podpinam się pod temat. Chociaż czujniki i ich wizualizacja działa bardzo fajnie.
  6. Witam i pozdrawiam Wszystkich. Nie wiem czy mogę się utożsamiać z fanem marki,bo I3 to podobno nie BMW.
  7. zebulion

    Czym jest i3?

    Ciekaw jestem jak to wygląda teraz w stanach bo w europie jest sporo elektryków i można je także spotkać na autostradach. BMW i Nissany jeżdżą do 120 km/h tesle trochę szybciej :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.