Skocz do zawartości

lehuu

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lehuu

  • Urodziny 02.04.1960

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 Automat 318d/2013 100kw silnik N47D20C
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Budowlaniec

Osiągnięcia lehuu

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam kolegów, od pewnego czasu przymierzam się do zlecenia zabezpieczenia antykorozyjnego epoksydem spodu, BMW 3 f30, chcę to zrobić z demontażem zawieszenia oraz wszystkich flaków. Może polecicie kogoś w okolicach wawy i Mazowieckiego. chcę to zrobić profesjonalnie w warsztacie. Podoba mi się to co robi i co pokazuje na YTB warsztat Drim Car z Dębicy. Tyle że mam do nich 360km w jedną, z wawy. Czy znacie podobne warsztaty wokół Wawy,? Czy ktoś, coś może podpowiedzieć? Nie interesują a mnie techniki cudownych mazideł, olei i fluidoli. Chcę prymitywny podkład a potem powierzchnia epoksydowa. Podobno kosztuje to ok 5-6k. Mnie to pasuje. Ale nie chcę trafić na tynkarzy. Może jakieś koło ratunkowe koledzy podeślą? Dzięki.
  2. Już kilka miesięcy staram się, doczytać, czy iść za radami BMW czy różnych znawców tematu wymiany. I o co tak naprawdę chodzi z wymianą? Ot tak dla zaspokojenia własnej ciekawości w ZF HP8. Dużo wątpliwości wyjaśnił mi filmik zrobiony przez Krisa z YTB, gdzie odwiedził warsztat pod Białymstokiem zajmujący się remontami skrzyń. Warto uważnie posłuchać kogoś kto to robi długo i profesjonalnie. O adaptacji skrzyni też tam jest. Po resecie zaworów oleju wszystko jest OK. Wystarcza. Adaptację skrzyni można zrobić w specjalnej maszynie w warunkach warsztatowych, trwa kilka godzin. Pokazują to na filmiku. Zegary ciśnienia, wykresy, korekty, naprawa mechatroniki. Cuda dla Teamu Kubicy, nie dla mnie - przeciętnego użytkownika. Co do metody wymiany: dynamiczną robią tam w skrzyniach, w których filtr oleju jest nie dostępny przy wymianie, lub dostępny jest po rozpołowieniu skrzyni, czyli nie ma możliwości wymiany - w tych skrzyniach robi się dynamiczne płukanki. Statyczną wszędzie tam gdzie wymienia się filtr z zanieczyszczeniami. To usłyszałem. Czy można inne oleje stosować? Nie zaleca tego producent skrzyni, ale można. Największym ryzykiem jest zważenie się wymieszanych olejów, mała oszczędność na cenie w stosunku do kosztów - nieznanych efektów stosowania zamiennika, zawarte związki wypłukujące w zamiennikach olejów, mogą być niszczące dla nieznanego typu skrzyni. (uszczelniacze, gumki, mechatronika itp...) Ktoś pytał czy Valvoline olej jest dobry? Ja znalazłem tylko jeden olej zamienny do ZF HP8 którego producent przysięga w opisie i wymienia tę normę, że jest zgodna z konkretną BMW 83220142516. Ale nie zalałem tego oleju u siebie i nie wiem jakie są konsekwencje. LIQUIMOLY OLEJ PRZEKŁADNIOWY TOP TEC ATF 1800 a filmik który może coś więcej wyjaśni to : Tak jak pisałem, po 90tys km wymieniłem olej w ZF8hp, działa płynniej i bez szarpnięć po zapięciu D, lub wciśnięciu P. Zmiany 1-8 też znacznie łagodniejsze i bardziej intuicyjnie podciąga na niższych biegach przed zmianą. Po wymianie B-tool przywróciłem fabryczne skrzyni, ale nie miało to wpływu na pracę.
  3. Witam forum, szukam zdolnych sprawców wymiany przednich lamp ksenon na full led adaptiv, czy to jest do zrobienia w F30 2013? czy po nm Vin da się to sprawdzić? Może ktoś z Was ma więcej informacji? nie mogę znaleźć żadnego opisu podobnej sztuki. Dziekuję za podpowiedzi.
  4. Przydatne instrukcje Ad. B tool. Dzięki. Właśnie się borykam z podobnym efektem. troszkę spadła moc i lekko wzroz=sło spalanie. EGR mnie zastanawia.
  5. Witam, skoro o reflektorach mowa, nie dawno mam f30, z 2014, w lampach przednik xenon a właściwie bi xenon, zawsze zapalają się tylko zewnętrzne lampy, od środka, od grila nigdy, czy one działają i w jakich warunkach? Ringi są LEAD, mijania działają a jak zapalam drogowe to te mijania świecą jedynie Bi xenonon.
  6. W sumie co innego mogliby zrobić, ASO pewnie też tak robi ;) Ja się trochę cykam, że powinno się wykonać tę, nie tyle skomplikowaną, co wymagającą pustego pasa lotniska, procedurę. I jak się tego nie zrobi, to będzie gorzej niż przed. Ja chyba odpuszczę, skoro skrzynia chodzi normalnie. Już kilka miesięcy staram się, doczytać, czy iść za radami BMW czy różnych znawców tematu wymiany. I o co tak naprawdę chodzi z wymianą? Ot tak dla zaspokojenia własnej ciekawości w ZF HP8. Dużo wątpliwości wyjaśnił mi filmik zrobiony przez Krisa z YTB, gdzie odwiedził warsztat pod Białymstokiem zajmujący się remontami skrzyń. Warto uważnie posłuchać kogoś kto to robi długo i profesjonalnie. O adaptacji skrzyni też tam jest. Po resecie zaworów oleju wszystko jest OK. Wystarcza. Adaptację skrzyni można zrobić w specjalnej maszynie w warunkach warsztatowych, trwa kilka godzin. Pokazują to na filmiku. Zegary ciśnienia, wykresy, korekty, naprawa mechatroniki. Cuda dla Teamu Kubicy, nie dla mnie - przeciętnego użytkownika. Co do metody wymiany: dynamiczną robią tam w skrzyniach, w których filtr oleju jest nie dostępny przy wymianie, lub dostępny jest po rozpołowieniu skrzyni, czyli nie ma możliwości wymiany - w tych skrzyniach robi się dynamiczne płukanki. Statyczną wszędzie tam gdzie wymienia się filtr z zanieczyszczeniami. To usłyszałem. Czy można inne oleje stosować? Nie zaleca tego producent skrzyni, ale można. Największym ryzykiem jest zważenie się wymieszanych olejów, mała oszczędność na cenie w stosunku do kosztów - nieznanych efektów stosowania zamiennika, zawarte związki wypłukujące w zamiennikach olejów, mogą być niszczące dla nieznanego typu skrzyni. (uszczelniacze, gumki, mechatronika itp...) Ktoś pytał czy Valvoline olej jest dobry? Ja znalazłem tylko jeden olej zamienny do ZF HP8 którego producent przysięga w opisie i wymienia tę normę, że jest zgodna z konkretną BMW 83220142516. Ale nie zalałem tego oleju u siebie i nie wiem jakie są konsekwencje. LIQUIMOLY OLEJ PRZEKŁADNIOWY TOP TEC ATF 1800 a filmik który może coś więcej wyjaśni to :
  7. Witam, zakupiłem licencję btool expert, i wszystkie wątpliwości rozwiały się. Dokupiłem też OBD Bluetooth, Carista, bo może zmienię samochód albo wzrosną wymagania. Wypalałem 2x dpf podczas obserwacji z Btool. Wszystko bardzo dobrze działa. Żadnej zbędnej grafiki w aplikaci, duże czytelne cyfry i litery, łatwo zerkać podczas jazdy. Miałem przez 10 lat Mazdę 6 2,od tam to dopiero DPF dał mi popalić. Najechałem 170k Mazdą. Więc nie wiele jak na jej możliwości. Ale DPF jest w niej upierdliwy. Co do Btool polecam tę aplikację szczerze bo przy jeździe miejskiej, można uniknąć zbędnych kosztów servisowych. W Oplu Insigni 2, którą mam też DPF, 2,0d. Jest zasobnik ad blue, dolawasz płynu i wypłukiwanie nieco łatwiej przebiega. W BMW 3, zauważyłem, że przybywanie oleju silnikowego może być spowodowane właśnie przerwanymi procesami wypalania, niedokończonymi. W mazda6 był ten problem, co ok. 7k wysysałem 2l oleju przez bagnet, dolewałem nowego 1l. Inaczej dochodziło do rozrzedzenia oleju i klepania panewek i wtryskiwaczy. Makabra się skończyła kiedy ją sprzedałem. Nie prawdą jest że Mzda ma słabe silniki. Problemem jest jazda na oleju rozrzedzonym olejem napędowym. Chyba podobnie jest w BMW, warto o tym pamiętać żeby przy miejskiej jeździe nie doprowadzać do zbyt dużego rozwodnienia oleju silnikowego. Wypalanie DPF przy dużej prędkości powyżej 120/h sprawia że ze spalanej sadzy pozostaje mniej popiołu. Może się mylę.
  8. win dobry ale nie cały WBA3D11090F39
  9. Witam, dzięki za te posty od 2013r. Idę zapalić bo 6 godzin czytam Wasze poglądy. Faktycznie nie ma jednej odpowiedzi dla każdego przypadku. Przeczytałem też swoją kartę pojazdu BMW3, 318d 2,0. Nie ma tam info o typie i nazwie skrzyni. Mam prośbę czy podpowiecie mi z numeru VIN? WBA3D11090F Bardzo dziękuję.
  10. Witam użytkowników, Zbieram się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej w Trójce, 318d, z 2014, przejrzałem różne informacje, na You Tube też, i zdecydowany jestem na klasyczną wymianę, bez "zbędnych" bajerów. Skrzynia działa dobrze. Przejechane 74K. Mało! Przekonał mnie film na YTBe. Czy ktoś z Was użył do wymiany oleju Mannol ATF AG60. Niby ma rekomendacje ZF, i pozostałych producentów skrzyń, ale wiem że warto tutaj zapytać. Drugie moje pytanie dotyczy zamiennika misy oleju z filtrem. Jest o połowę tańszy. https://allegro.pl/oferta/filtr-skrzyni-biegow-bmw-f20-f30-f31-f10-f07-f11-8674448309 Warto kupić tańszą? Wydaje mi się, że lepszy będzie świeży filtr, choćby zamiennik niż stary oryginał zalepiony pyłami z elementów niemetalowych i resztkami wody? Skrzynia jest obiegiem otwartym, gdzie wnika wilgoć, olej też traci właściwości smarujące, tym bardziej swoją gęstość z powodu starzenia,... chyba nie warto czekać aż się pojawią zmiany awaryjne? W jakieś tam opiłki nie bardzo wierzę przy moim przebiegu, ale ścieranie w mechanizmach to naturalny proces i pewnie wymiana nie powinna zaszkodzić. Czy ktoś z was może podzielić się ze mną opinią co do w/w materiałów? Ktoś je stosował?
  11. Witam Panów właścicieli, pierwszy raz tutaj zalogowałem się, na forum BMW. Zainteresował mnie temat tuningu F30 318d 100kw 2013 model silnika N47D20C. Czytam wasze posty od 21-00. Jest 23.30 i nie wiele wiem. Chciałbym dowiedzieć się od poturbowanych, chipowanych, co i na lepsze czy gorsze się zmieniło po tuningu. Wiele sprzecznych informacji. Interesuje mnie, czy ktoś wzmocnił swój silnik ze 100kw do 125kw, jak to wpłynęło na trwałość mechaniczną, (klocki, tarcze, opony, zużycie paliwa, luzy w zawieszeniu. Nic takiego nie znalazłem. Fakt zbyt bystry nie jestem. Jedynie masa pytań typu: mam XY co możecie z tego zrobić i za ile? i dalej nic. Zrobił? nie zrobił? Zadowolony? zły? Mam wrażenie, że czytam tablicę ogłoszeń, a nie forum wymiany doświadczeń. Czego znowu nie rozumiem? Możecie to dla mnie zrobić i powiedzieć, co się zmieniło w Waszych kochanych zabawkach po tuningu, oprócz palenia gumy? Bardzo proszę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.