Skocz do zawartości

RalfPi

Zarejestrowani
  • Postów

    108
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 528i '16, Giulietta 120PS '12, F40 118i '20

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia RalfPi

  1. Serwus, czy ktoś wie co oznacza następujący symbol ? W instrukcji nic, a w necia jedyna co znalazłem to następujace dyskusje i sugestie, że chodzi o ładowanie akumulatora. Jeżeli tak, to znaczy, że komputer pokładowy woli doładowywać akumulator silnikiem spalninowym i jednocześnie woli prioretytezować wyłączanie silnika na postoju. Odnoszę wrażenie, że w 5'tce F10 528i, , jak akumulator jest słabo naładowany, to silnik nie wyłączy się na postoju. https://www.motor-talk.de/forum/blaues-batteriesymbol-in-der-cockpitanzeige-t7468258.html https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1988881
  2. Olej wymieniony - jedyna różnica, między filmem, a moim autem (Produkcja Marzec 2020) to, że plastikowy element w obudowie filtra dokręcany jest torxsem, a nie na kluczem nasadowym.. Warto moim zdaniem odkęcić całą obudowę pod maską - raz, że człowiek zobaczy czy nie ma ognisk rdzy, a dwa robota łatwiejsza. Zleciało ok. 4l oleju.
  3. Serwus, przy przebiegu 60kkm i po 7 latach (F10 528i / 2016) wypłukałem olej i wymieniłem w serwisie w DE - cena 580€. Cała operacja zajęła jakąś 1h dla dwóch mechaników. Olej nie był zbyt ciemny (mechanik twierdził, że jak jest czarny, to już nie ma co wymieniać.. ) i na kolejną wymianę mogę przyjachać za 100kkm (lub za 15 lat przy obecnych przebiegach 😄 ). Co do zapachu spalenizny.. u mnie też nic nie widać - wszędzie sucho, ale po dynamicznej jeździe (pierwsze 10km normanie, potem kilka przyspieszeń powiedzmy 30-120km/h, 1km wychładzania silnika, parkowanie w garażu i ...) po kilku minutach czuć dość mocny zapach z wlotów powietrza / nerek. Dlatego też postawnowiłem wymienić olej i zobaczyć jak on wygląda, jak wygląda miska i czy po wymienie będzie poprawa - zobaczymy 🙂 Co do zapachu po wymianie, to zapewne jakieś resztki oleju tu i ówdzie - nim wszystko odparuje, to może minać kilka ładnych tygodni. PS Kumpel opowiadał mi, że zapach oleju może być z odpowietrznika - jest tam też rzekomo jakiś filter, żeby właśnie niwelował ten zapach - informacaja do sprawdzenia. Tutaj co prawda inny model (nowsza generacja 8HP), ale pokazane jest gdzie jest odpowietrznik / Entlueftung / Entlüftung. https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=795678
  4. Fajnie wyszło. Wąska opona nie rzuca się w oczy, a jak autka toczy się po drodze, to nowe felgi wyglądają znakomicie 🙂
  5. Dzięki za podpowiwedzi. Nie jest to tak przypadkiem, że mniejsze ET (Einpresstiefe ) spowodóje większe odsadzenie felgi od piasty, co spowoduje, że felga o mniejszym ET wystaje w kierunku zewnętrznym tj. węższa felga potrzebuje mniejsze ET (co w tym przypadku ma mniejse - felge 6.5cala i ET41mm.
  6. Dziękuję ze rzeczową odpowiedź. Wzór felgi wybrałem ze względów estetycznych i nie sądziłem, że będzie jakiś problem (w aukcji było napisane, że pasują do F40 - następnym razem lepiej 2 razy przeczytać aukcję, zastanowic się, podpytać i dopiero kupować). Poderzwam, że dystanse spowodują, że zarówno felga, jak i opona będą wystawały - de facto nie ma to sensu, bo opona będzie wąska.. i pewnie będzie to wyglądać nieco śmieśnie z oponą o szerokości 205mm. Pozostaje chyba sprzedać kupione felgi i szukać innych.. Niestety nie udało mi się w tym wzorze znaleźć o innej szerokości felgi.
  7. Serwus, nabyłem wczoraj felgi E6,5 18 cali M Y-Speiche 711 i chciałem dobrać opony - zastanawiam się czy opona o szerokości 215/40-45/R18 będzie.. ok? https://intercars.pl/blog/kola/dobor-opon-do-felg-czyli-szerokosc-opony-a-szerokosc-felgi/#:~:text=Im szersze ogumienie zastosuje w,i 175%2F70 R 14. Zasadniczo, według powyższego źródła powinno być ok. Za BMW Group Polska: Możliwe kombinacje kół i opon w zależności od modelu: https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/common/topics/fascination-bmw/bmw-efficientdynamics-2020/tyre-energy-labels/pdf/F40_Reifenliste.pdf.asset.1620658651735.pdf All-round 18" 205/45 R 18 90 H ... All-round 18" 225/40 R 18 92 Y XL... Ale brakuje 215/45 oraz 215/40 ? Poradzicie? Dobrej niedzieli.
  8. 1) zgoda 2) w DE można oddać np. w markecie budowlanym lub na stacji benzynowej 3) lewarek + kobyłki, a najlepiej rampki - fakt, że z 2h zejdą ze wszystkim 4) za 100zł, to nie warto to fakt Dzięki.
  9. Dzięki Kuba za szybka odpowiedź. Są dwa otwory techniczne jak w Mini, czy odkęca się całą osłonę?
  10. Serwus, jakieś pół roku temu stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW F40 118i i po prawie 3.5 latach i ok. 26kkm przebiegu chciałem samemu wymienić olej (ostatnia wymiana przy przebiegu ok. 15kkm, półtora rou temu). Czy ktoś wrzuci zdjęcie gdzie znajduje się korek zlewowy oleju? I drugie pytanie - za pół roku będę miałe regularny serwis po 4 latach i zastanawiam się czy może zamiast robić teraz porządną wymianę czy nie lepiej tylko wyssać olej strzykawką z miski i zalać nowy (bez wymiany filtra).
  11. Hej, moje auto to BMW F10 528i 245KM z 2016 r., na chwilę obecną przejechane ca. 56kkm i nadszedł czas zrobić dolewkę płynu chłodzniczego. Wiecie jaki był wlany płyn w fabryce? Pozdrowienia.
  12. Oczywiście, że ma, ale mam też porównanie z innymi 20-30 autami, różnych marek, gabarytów, o różnej liczbie cylindrów, dużo koni, mało koni, różnego rodzaje automatyczne przekładnie i manualne i.... zwyczajnie w BMW występuje powyższy efekt w obu zestawach kół, czego w innych autach nie zauważyłem (jeździłem też BMW218i z napędem na przód i też było ok). Alfa prowadzi się dobrze, Lancer przez hydrauliczne wspomagania dawał świetne wyczucie tego co się dzieje z samochodem/kołami, ASX był nieco sztuczne, ale ok. Passat z różnych roczników prowadził się zawsze dobrze, BMW i3 - również dobrze. Stare BMW (np. Z3) - marzenie. itp, itd. Opony w BMW mają może ze 30kkm przebiegu (każdy zestaw), i około 5.5mm bieżnika, i nie odznaczają się niczym szczególnym. Przy tym ja nie latam 250km/h po autostradzie, tylko 60km/h - 70km/h po krajówce i czasami auto zarzuci lewo/prawo. Mimo to, zrobię lada dzień geometrię. Czy wspomaganie elektryczne jest mniej wrażliwe na "niepoprawne" ustawienie zbieżności od hydraulicznego?
  13. Cześć Koledzy, moje auto to F10 z 2016 r. z 2.0 245KM, napęd na tył, automat, bez EDC, bez X-Drive, przebieg około 53kkm jeźdżone przeze mnie raczej bardzo delikatnie (od 25kkm) i niestety też muszę bardzo pilnować toru jazdy i w koleinach lub przy delikatnych nawet nierównościach podlużnych auto zwyczajnie cieżko się prowadzi. Po wjechaniu w koleine kierownica / koła chcą jakby same jechać nieco w prawo lub lewo i muszę użyć pewnej siły, aby ten opór poknować i skręścić kierownicę o parę stopnie w drugą stroną. Auto jakby samo chciało skręcić. Najlepiej czuć ten efekt przy delikatnym wejściu w zakręt - kierownica ewidentnie ciągnie w jednąc stronę. Planuję zrobić geometrię i ew. kupić nowe koła na lato. Obecnie na zimę i lato mam 245/45/R18 z RF, ale jest jedna rzecz, którą chciałem spróbować: Kumpel mówił mi, że od wielu lat BMW stosuje wspomaganie kierownicy, które nie daje już tego feedbacku co 20 lat temu. Mówił też, że za ciągnięcia kierownicy w jedną stronę odpowiedzialny jest układ wspomagania i zaprogramowana charakterysytka siła_wspomagania = f(kąt położenia kierownicy, prędkość, inne zmienne). Czy ktoś może coś w tym temacie powiedzieć i ew. zasugerować czy osłabienie tej charakterysyki (np. 2 razy słabsze wspomaganie) mogłoby pozytywnie wpłynąć na prowadzenie. Czy jest możliwość zmiany tej charakterystyki przez osobę z odpowiednim interfejsem diagnostyczynym i programem? Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.