Skocz do zawartości

Miadrift

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530xd

Osiągnięcia Miadrift

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Przerabiałem ostatnio temat, jak będzie już temperatura odpowiednia ( dobre termostaty) to najlepiej ogarnij sobie aplikację Btool do diagnozowania DPF. Natomiast jest wielce prawdopodobne, że Twój DPF już stracił swoje właściwości, to że był płukany przy 150 000km to już mówi o nim lub o aucie, że coś się działo. Ja swój ratowałem na wszelkie sposoby przy 240 000 przebiegu - płukanie 2x (wszystko co ma wpływ na DPF wymienione - Wtryski sprawdzone sprawne,nowe termostaty, świece, sterownik świec, odma, egr, czujnik ciśnienia spalin, turbo nie puszcza oleju). Mimo moich starań i dążenia do pozostawienie auta w stanie jak fabryka to wymyśliła niestety nie dało się nic zrobić DPF ma swoją żywotność na 200-250 tys km. Jak będziesz potrzebował pozbyć się problemu na stałe daj znać do mnie na PW
  2. Witam, po wymianie lejącego wtrysku wypalanie się uruchamia, natomiast niestety DPF nie chce się wypalić poniżej 20g sadzy ( posiadam Btool) - zaczynaliśmy od poziomu 40g. Mimo kilku prób poddaliśmy się. DPF został wycięty. Przejechane 1000km, zero problemów, brak kopcenia wszystko gra. Mam radę jeżeli ktoś będzie zmuszony usuwać DPF, jest sposób aby zyskać ,,parę złotych'' na usunięciu. Znalazłem punkt skupu katalizatorów oraz DPF, kupiłem identyczną puszkę z usuniętym DPF ale z katalizatorem. Kosztowało mnie to 600zł. Założyliśmy do auta, a cały swój DPF zawiozłem do skupu i dostałem za niego 1400zł ;) :shock: 8-) :dance: Pozdrawiam
  3. Przy podpiętym kompie i zdjętym DPF na wolnych obrotach spaliny w normie, dopiero jak da się po obrotach zaczyna lekko kopcić na czarno. Pewnie jak jest na biegu i silnik/wtryski dostają pełne obciążenie jest tego więcej i sadza szybko rośnie. Wyjęte zostały wtryski, i na stole wyszło, że jeden leje ;( Wkładamy dzisiaj nowy i mam nadzieję, że będzie po sprawie. Co do DPF, poprzedni właściciel miał papier potwierdzający wymianę 50 000 temu na nowy. Zdjęty został czujnik ciśnienia spalin i z obu stron jest ładny, żadnych pęknięć.
  4. Możesz. Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Jedna rzecz jaka mnie jeszcze zastanawia to miska i osłona rozrządu. Mianowicie będę miał prawdopodobnie słupek z e90. To co ustaliłem to przekładam od swojej e60 miskę olejową oraz osłonę rozrządu i powinno wszystko pasować. Czy to się zgadza? Witam, wracam z tematem, gdyż borykam się z DPF w związku z wymianą. Okazuje się jednak, że silnik pasuje natomiast jest różnica w głowicy, a dokładnie różni się osadzeniem wtrysków ( jest od e46 poliftowej 204km). Mechanik dał podkładki pod wtryski aby pasowały, ale możliwe że jest różnica względem głowicy pod piezoelekrtyki. Zaobserwowaliśmy, że DPF zapycha się przy jeździe na miejscu. Sadza zbiera się już po kilkudziesięciu kilometrach na poziomie kilku a nawet kilkunastu gram. W trasie tak szybko nie przybywa - powiedzmy zbiera się normalnie. Zastanawiamy się czy wtryski nie ,,siedzą minimalnie inaczej'' przez co na zimnym silniku gdzie dłużej się dogrzewa mieszanka nie spala się w całości i ropa trafia do DPF. Sam DPF był wymieniony na oryginalny rok temu. Wtryski na korekcji są w normie, czujnik ciśnienia spalin nowy, świece i sterownik był wymieniany pół roku temu, nowe termostaty, odma nowa i sonda działa poprawnie, turbo nie puszcza na uszczelnieniu więc wyeliminowaliśmy wszystkie czynniki. Pytanie czy jest możliwe, że wtryski są źle osadzone... może ktoś ma jakieś pomysły?
  5. No niestety jak bym wiedział, że wtryski padnięte to bym wziął kompletny. Przed obróceniem się panewki chodziły bez zarzutów. Natomiast koszt części to eksploatacyjne elementy takie jak: - 2x termostaty - - koćówki drążków - pompa wody ( jak już było na wierzchu to wolałem dać nową) - kpl rozrząd - olej silnikowy z filtrami - dolewka 1l oleju do skrzyni - płyn chłodniczy - uszczelka pod klapę - tutaj zastanawiam się dlaczego mechanik wymieniał - skoro miałem cały słupek (z e90) z klapą przykręconą oryginalnie. Tutaj nie trzeba chyba przekładać klapy z e60? - nowe świece ( stare już słabo grzały) Jakoś to przełknąłem - mam zamiar pare lat pojeździć.
  6. Witam, wracam z informacją zwrotną. Przekladka udana. Troche to trwalo bo po drodze wyszlo kilka czesci do wymiany w tym nowe wtryski. Podsumowanie:: Słupek 4000k Części 3000k Robocizna 3000k Troche bolalo ale silnik w swietnej kondycji po przebiegu 160 000. Stare wtryski wyjeciu i wlozeniu okazaly sie smietnikiem (4szt padnjete). Mechanik pojechal sie przejechac i okazalo sie ze leja na potege. Wyminilismy tez, termostaty. Mam teraz tylko problem z dpf, zapalilia sie kontrolka po kilku dniach z mozliwoscia jazdy. Czy jezeli wszystko sprawne temp. Ok to po przejechaniu 20km ze stala predkoscia jest szansa ze sie dopali?
  7. Możesz. yyy.... Tak naprawdę loteria a w zasadzie jak kto dbał tak miał ;) Nie ma podstaw by jednoznacznie twierdzić że piezo obciążają silnik bardziej niż wtryskiwacze elektromagnetyczne. Jedyne logiczne tłumaczenie to takie że mniejsza moc seryjna mniej obciążała podzespoły (panewki np). Oczywiście zdaje sobie sprawę, że też sposób użytkowania przez poprzedniego właściciela ma znaczenie na stan silnika. Natomiast koleś który ma na sprzedaż silniki mówi, że przeszło przez jego ręce kilkaset takich silników, które również rozbierał i ewidentnie widać dużo większe zużycie po piezoelektrykach. Oczywiście pisze tak informacyjnie, może ktoś będzie miał podobny dylemat i skorzysta z takiej sugestii.
  8. Możesz. Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Jedna rzecz jaka mnie jeszcze zastanawia to miska i osłona rozrządu. Mianowicie będę miał prawdopodobnie słupek z e90. To co ustaliłem to przekładam od swojej e60 miskę olejową oraz osłonę rozrządu i powinno wszystko pasować. Czy to się zgadza?
  9. Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem bmw e60 530xd 2008 rok. Szczęśliwym do niedawna, ponieważ miesiąc temu silnik uległ awarii i nadaje się tylko do wymiany. Borykam się z decyzją jaki słupek kupic. Wiadomo, że najprościej od tej samej wersjii mocy 231/235km.Natomiast rozmawiałem kilka dni temu z osobą rozbierającą/sprzedającą wiele takich motorw. Doradził abym kupił słupek od wersji 525d lub 325d gdzie moc to 197km. Konstrukcja identyczna ale nie była wyposażona we wtryski piezoelektryczne dzięki czemu elementy silnika takie jak tłoki,panewki są w dużo lepszej kondycji. Ta osoba ma na sprzedaż slupek 231/235km ale twierdzi jeżeli chcem zrobic silnik dla siebie na długi okres to jest lepsze rozwiązanie. Teraz pytanie: Czy modę założyc słupek z silnika M57n2 z mocą 197km pod osprzęt 235km ? Będę wdzięczny za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.