Wracając do tematu usterki hamulca, (zwalniania hamulca elektrycznego po wyłączeniu zapłonu). Podczas testowania hamulca zauważyłem że zmiana kolejności zaciągania hamulca pomaga czyli w kolejności takiej: 1. park na manetce skrzyni 2. wyłączanie zapłonu 3. zaciąganie elektrycznego hamulca Wtedy wszystko działa prawidłowo. Nie wiem czy dobrze myślę jak nie to poprawcie mnie, ale z autoholdem jest chyba tak, że jeśli jest aktywny to podczas wyłączania zapłonu zaciąga hamulec samoistnie (a jest odwrotnie). Autoholdu z przycisku nie włączę bo od razu wywala ikonki 4x4, abs itp. Zatem problem całej dolegliwości chyba leży w innym sterowniku, sądzę że jest winny DSC. Dzisiaj po całodniowej batalii znalazłem prawdopodobnie walnięty czujnik od DSC (czujnik przemieszczenia wzdłużnego/poprzecznego). Wartości jakie pokazuje podczas postoju: prędkość obrotu wokół osi pionowej prawej strony samochodu wynosi 0,12*/s prędkość obrotu wokół osi pionowej prawej strony samochodu wynosi 0,00*/s przyspieszenie poprzeczne prawej strony samochodu wynosi 0,19m/s2 przyspieszenie poprzeczne prawej strony samochodu wynosi 0,00m/s2 przyspieszenie wzdłużne 0,27m/s2 Wiem, że to już jest inny dział ale to wszystko jest razem powiązane. Jeśli moderator uzna usunięcie tematu lub przeniesienie gdzie indziej to rozumiem. Pytanie odnośnie tegoż czujnika. Czy w moim modelu e70L 3.0xd 245KM 2011r, mieści się on pod fotelem kierowcy i najważniejsze czy ktoś może po vinie rozkodować czy mam aktywny układ kierowniczy czy też nie, bo to są dwa różne czujniki. VIN WBAZW41060L444507. Dzięki