Skocz do zawartości

BMWXFBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X5 E70 XDRIVE 30D 2011
    BMW 3 F30 318D 2013

Osiągnięcia BMWXFBMW

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Wracając do tematu usterki hamulca, (zwalniania hamulca elektrycznego po wyłączeniu zapłonu). Podczas testowania hamulca zauważyłem że zmiana kolejności zaciągania hamulca pomaga czyli w kolejności takiej: 1. park na manetce skrzyni 2. wyłączanie zapłonu 3. zaciąganie elektrycznego hamulca Wtedy wszystko działa prawidłowo. Nie wiem czy dobrze myślę jak nie to poprawcie mnie, ale z autoholdem jest chyba tak, że jeśli jest aktywny to podczas wyłączania zapłonu zaciąga hamulec samoistnie (a jest odwrotnie). Autoholdu z przycisku nie włączę bo od razu wywala ikonki 4x4, abs itp. Zatem problem całej dolegliwości chyba leży w innym sterowniku, sądzę że jest winny DSC. Dzisiaj po całodniowej batalii znalazłem prawdopodobnie walnięty czujnik od DSC (czujnik przemieszczenia wzdłużnego/poprzecznego). Wartości jakie pokazuje podczas postoju: prędkość obrotu wokół osi pionowej prawej strony samochodu wynosi 0,12*/s prędkość obrotu wokół osi pionowej prawej strony samochodu wynosi 0,00*/s przyspieszenie poprzeczne prawej strony samochodu wynosi 0,19m/s2 przyspieszenie poprzeczne prawej strony samochodu wynosi 0,00m/s2 przyspieszenie wzdłużne 0,27m/s2 Wiem, że to już jest inny dział ale to wszystko jest razem powiązane. Jeśli moderator uzna usunięcie tematu lub przeniesienie gdzie indziej to rozumiem. Pytanie odnośnie tegoż czujnika. Czy w moim modelu e70L 3.0xd 245KM 2011r, mieści się on pod fotelem kierowcy i najważniejsze czy ktoś może po vinie rozkodować czy mam aktywny układ kierowniczy czy też nie, bo to są dwa różne czujniki. VIN WBAZW41060L444507. Dzięki
  2. Miałem ten sam problem, już go poruszałem na forum. Sądzę, że podczas otwierania samochodu z pilota, aktywują się sterowniki (między innymi EMF czyli hamulec elektryczny). Komputer pomimo iż jest zaciągnięty hamulec czyta z opornika, który jest na płycie w sterownika hamulca elektrycznego, że może jeszcze go docisnąć. Problem występuje sporadycznie. Przyczyny mogą być różne. W moim przypadku okazał się nadgryziony kabel przez gryzonia. Stąd stukot i odgłos łamanego plastiku (szpilka do które doczepiona jest linka hamulcowa przeskakuje na gwincie plastikowej obudowy). Miałem też opinię mechanika, który twierdził że może wariować autohold. Każdy przypadek jest inny i do każdego takie przypadku trzeba podchodzić indywidualnie.
  3. PerłowyRumak1985 sądzę, że musisz podłączyć pod komputer i skasować błędy. SilverRanger niestety wymiana silniczka nic nie pomogła, dalej są takie same objawy. Myśl laika spada napięcie poniżej 12V i hamulec zwalnia, musi mieć to jakieś powiązanie. Teraz bywa czasami tak, że w chwili otwierania samochodu z pilota słychać stukot w kole, ale hamulec działa.
  4. Ponawiam zapytanie, może jednak ktoś miał taką przypadłość hamulca ręcznego?
  5. Sam naprawiałem z pomocą towarzyszy z Rosji. Hamulec jak pisałem wcześniej działa prawidłowo. Tylko dezaktywuję się przy wyłączaniu silnika. Problem ten występowałem jeszcze przed moją ingerencją w sterownik.
  6. W moim przypadku wyglądało to następująco. Podczas otwierania auta z kluczyka z tyłu samochodu (okolice lewego tylnego koła) wydobywał się dziwny głośny dźwięk. Po około 4-5 sekundach ustał. Przy odpaleniu auta miałem komunikaty o błędzie hamulca i nie mogłem ruszyć. Wtedy okazały się pomocne Wasze porady o lince awaryjnego odblokowywania hamulca. Sterownik został naprawiano i hamulec działa jak należy oprócz chwili kiedy gaszę silnik. Wtedy najprawdopodobniej sterownik dostaje sygnał aby zwolnić hamulec. Natomiast przy otwieraniu samochodu hamulec się automatycznie zaciąga. Komputer pokazuje błędy 4 sterowników: VTG, DDE, DSC, EMF Wskaźnik napięcia przycisku hamulca parkingowego: Napięcie przewodu 1: 0.59V Napięcie przewodu 2: 1.99V Napięcie przewodu 3: 3.91V Napięcie przewodu 4: 3.93V Błędy: 00601D EMF: Złącze DSC: Sygnał nieprawidłowy 00601E EMF: Złącze DSC: Sygnał nieprawidłowy Błędy są stałe.
  7. Standardowa awaria hamulca, czyli zblokowany hamulec i odblokowywanie jego za pomocą linki awaryjnego rozczepiania hamulca. Piszę, że standardowa gdyż dużo aut z serii X na tą dolegliwość cierpi.
  8. Witam serdecznie. Zakładam nowy wątek bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. Hamulec elektryczny po wyłączeniu zapłonu sam zwalnia (wraca do pozycji odblokowania), czy ktoś może spotkał się z taką sytuacją. Hamulec podczas pracy samochodu normalnie już działa. Miałem wcześniej awarie standardową hamulca ale się z tym już uporałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.