Skocz do zawartości

Catz

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118i 2007

Osiągnięcia Catz

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Też miałem takie wyłączanie radia ze znaczkiem akumulatora (ale nie mierzyłem napięć) na starym akumulatorze. Po wymianie i zakodowaniu nowego jest OK. Wątpię żeby coś innego to mogło powodować.
  2. Dzięki Darek, mega pożyteczne informacje. U mnie spalanie 8,3 w cyklu mieszanym na 98. Zalałem teraz 95 żeby sprawdzić czy zobaczę różnicę w pracy silnika i kosztach.
  3. U mnie w n43 143 km wypadał zapłon na jednym cylindrze (nie wiem którym), obroty falowały, a po podłączeniu do kompa wyszło że problem zgłasza EGR (niem. AGR). Poza tym czasem samochód gasł na luzie (obroty zjeżdżały do zera, zwłaszcza jak wcześniej postał chwilę na nierównym terenie, po przejechaniu dłuższego kawałka problem gaśnięcia znikał - pewnie zawór EGR się blokował w jednej pozycji do kolejnego nagłego ruszenia/hamowania - tak sobie to wytłumaczyłem, możecie mnie poprawić). Po wymianie EGR jest znacznie lepiej (950 zł nowy), chociaż po 2 miesiącach zaczęło się rzadko pojawiać check engine (świeci ciągle) na zimnym silniku i lekkie terkotanie. Po zgaszeniu i nowym odpaleniu jest OK. Dalej będę działał wiosną - INPA pokazuje błędy NOx, zobaczę co wyjdzie w warsztacie. Nie zdziwię się jak to będą wtryski. Z tego co czytałem na bimmerprofs.com to z grubsza cykl zamknięty w tym silniku - nie działające poprawnie wtryski powodują że katalizator się przepala i odczyty z NOxa szaleją, co powoduje dalsze problemy.
  4. Pozytywnymi opiniami na oponeo bym się aż tak nie sugerował, bo przy chińskich produktach są dziesiątki jak nie setki ultrapozytywnych opinii na jedno kopyto ("zaskakująco dobrze się sprawują jak na swoją cenę") - nie sądzę żeby były wpisywane przez prawdziwych użytkowników. Ja polecam poprzeglądać testy opon (idealnie by było w Twoim rozmiarze, ale takie akurat są rzadko testowane), np: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-NAF-Summer-Tyre-Test.htm http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Navigator-Summer-Tyre-Test.htm https://www.opontest.pl/195-55-R16/letnie/ i kupić coś co wypada dobrze w testach i mieści się w budżecie. Zależy też jak będziesz jeździł, jak spokojnie, to bym patrzył przede wszystkim na zachowanie na mokrej nawierzchni i aquaplaning, jak dynamicznie (skoro chipujesz) - to wszystkie parametry są ważne, chyba że hałas ci nie przeszkadza. Ja kupiłem Firestone Roadhawk 205/55 R16 i na razie (2 miesiące) jestem zadowolony, ale nie mam dużego porównania do innych, na pewno cichsza od chińskich Delinte które miała moja jedynka w momencie kupna. Możesz też sprawdzić czy na twój rozmiar felgi wejdą szersze opony - o wadach i zaletach takiego rozwiązania można sobie poczytać.
  5. Żeby zamknąć wątek - podsumowanie z warsztatu: Oleje+filtry 650 zł. Na teraz nie trzeba robić w aucie nic więcej rozrząd, cewki, wtryskiwacze OK, nox będzie za jakiś czas do wymiany, zresetowano błąd związany z katalizatorem, półosie też za jakiś czas będą musiały być wymienione (korodują). amortyzatory z tyłu do niedługiej wymiany (jeden wylał) czujniki parkowania nie działają. Z dodatkowych wydatków doszły lub dojdą: tylna półka - brakuje jej w samochodzie, 65 zł trójkąt, gaśnica, apteczka, kamizelka, pomysł na zapas (pewnie kupię dojazdówkę, lewarek i klucz), zobaczymy co z niskimi obrotami zimnego silnika już u innego mechanika jeśli problem się znowu pojawi (czasem w ogóle nie falują, czasem spadają tylko jeśli wszystko jest powyłączane poza silnikiem - wystarczy włączyć klimę albo światła+radio żeby było ok, jest o tym parę wątków na forum, muszę doczytać). Dzięki za komentarze i pomoc.
  6. Pojechałem, zobaczylem, podpisałem. Auto wyglądało nieźle, zadbane (aż kumpel pytał "czy to nie jest zbyt czyste?"). Przebieg faktycznie udokumentowany (183k w grudniu 2018, faktura na tego samego właściciela z maja 2019, obecnie 187k). Możliwe, że auto sprzedane bo wymaga jakiejś naprawy, we wtorek staje na warsztacie, zobaczę co wyjdzie. Liczę się z wydatkami na start, ale też udało się minimalnie obiżyć cenę. Plusy: - dokumentacja z przeglądów - 2 właścicielki w Niemczech wg faktur i przeglądów - karoseria bez śladów napraw - zużycie wnętrza normalne (praktycznie tylko kierownica i progi, rozsądnie jak na 12 lat) - elektryka, klima działają - rozrządu nie słychać, wszystkie biegi chodzą ok, nie było jakichś niepłynności Pomiędzy: - opony Delinte DH2 - wymiana to chyba konieczny wydatek w ciągu roku Minusy: - nie czuć 143 KM podczas jazdy, może brakuje regulacji, może paliwo słabe, a może to coś więcej - lekkie falowanie na wolnych obrotach po włączeniu zimnego silnika - poprzednia właścicielka lała olej Longlife Napiszę co wyjdzie z przeglądu u mechanika.
  7. :D Dla mnie w sumie najlepszy, bo lepszy od 116i, diesla nie chcę a 120i/130i trudno dostać i kosztują więcej. Z tego co czytałem, to mogę się chyba spodziewać, że przy takim przebiegu (170-200k) rozrząd też będzie do wymiany. Dzięki za info o wtryskiwaczach, jutro jadę auto obejrzeć.
  8. Z góry dziękuję za pomoc! Przymierzam się do: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-2-0-benzyna-143-km-bogate-wyposazenie-bezwypadkowa-ID6C9F2n.html#d12cdf86db VIN wbaue51050pz20256 Na co byście najbardziej zwrócili uwagę przy jeździe próbnej? O co pytać? Jakieś czerwone flagi? Rozkodowany VIN WBAUE51050PZ20256 Type UE51 Model 118i Market Europe Development Code E87 (MUE) Chassis Sports Hatch Steering left Doors 5 Engine N43 Displacement 2.00 l Power 105 kW Drivetrain Rear-Wheel Drive Transmission manuell Color Titansilber Metallic - 354 Upholstery Stoff Elektra/anthrazit - EAAT Production Plant Regensburg Production Date 2007-03-05 Exterieur Interieur 360° Standard Equipment 1CB Co2 Content Co2 Umfang 411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten 4AK Interior Trim Finishers Silver Interieurleisten Silber 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 851 Language Version German Sprachversion Deutsch Options 1CC Automatic Start/stop Function Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration 2KN Alloy Wheels V-spoke 255 Lm Raeder V-speiche 255 321 Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 441 Smokers Package Raucherpaket 473 Armrest, Front Armauflage Vorn 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 507 Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten 520 Foglights Nebelscheinwerfer 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 5DC Folding Rear-seat Headrests Fondkopfstuetzen Klappbar 7RP Advantage Package Advantage Paket 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 8SP Cop Control Cop Steuerung 999 Order Control First Dealer Cars Auftragssteuerung Hea
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.