Skocz do zawartości

rastuszek

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F20 116i 2011

Osiągnięcia rastuszek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Jakos udalo mi sie zdjac ta plastikowa oslone na pokrywie zaworow. Okazalo sie, ze z odma jest wszystko w porzadku. Membrana jest cala. Jedynie byla troche zanieczyszczona. Zatem uzyje plukanki Tec2000, zmienie olej na 5w40 i uzyje Ceramizera. To nastepne najprostsze metody, aby ograniczyc spalanie oleju. Niby bierze mi tyle ile podaje producent, ale dla mnie to zbyt wiele. Do 15 letniego Forda nie lalem ani kropli od wymiany do wymiany. A tutaj po przejechaniu 500 kilometrow musze sprawdzac jego stan. Jak tylko skonczy mi sie na dolewki 5w30 wykonam te czynnosci.
  2. Probowalem zdjac ta plastikowa pokrywke lecz bez skutku. Udalo mi sie podwazyc jedynie jeden zatrzask. Nie mam nic z tworzywa sztucznego, a samym srubokretem mam ogromna obawe, ze cos polamie. Jutro sprobuje jeszcze raz. To jest znacznie trudniejsze niz na tych zdjeciach i opisie. Rurke udalo mi sie odpiac. Byla w srodku mokra od oleju. Nie wiem w jakim stopniu jest dopuszczalna ilosc w niej oleju. Moze rzeczywiscie jest cos nie tak z ta odma. Jesli sie tam dostane to sie okaze.
  3. rastuszek

    Klekotanie

    Najlepiej jakbys nagral ten dzwiek. Wtedy bede mogl porownac go ze swoim. U mnie nie wystepuje zadne klekotanie, a praca silnika wcale nie przypomina diesla. Jedynie na zimnym starcie wystepuje ta glosniejsza praca wstryskiwaczy. No i to dziwne brzeczenie zaworu westgate turbiny, ktore niby jest normalne, ale dla mnie jednak nie do konca. Cale szczescie to rowniez ustepuje po kilku sekundach.
  4. Kurce, teraz czytam, ze to podcisnienie jest jednak normalnym objawem. Musze sie dostac do tej odmy i zrobic cos z tym spalaniem oleju bo pozera go masakryczne ilosci.
  5. rastuszek

    Klekotanie

    Jesli chodzi Tobie o to, ze na poczatku sam silnik glosniej pracuje to jest to normalne. Tak dziala wtrysk bezposredni.
  6. Właśnie wróciłem z samochodu. Okazuje się, że przy włączonym silniku po odkręceniu zasysa korek wlewu oleju. W dodatku słychać syczenie, czyli wytwarza się podciśnienie. Wskazuje to na to, że coś jest z odmą, prawda? Nie byłem w stanie sam dojść do tej odmy. Osłona silnika bez problemowo się zdejmuje. Natomiast problem jest z odpięciem tego wężyka i zatrzasków. Nie wiem jak się do tego zabrać, aby nic nie uszkodzić. Chyba zlecę to jakiemuś mechanikowi. Zmieniam warsztat, tak jak kolega radził już powyżej. Uszczelnili wał korbowy, wymienili uszczelki pokrywy zaworów, miski olejowej... A nie sprawdzili takiej prostej rzeczy. Kiedy od początku problemem było znikanie oleju.
  7. rastuszek

    Klekotanie

    Cześć. Przypuszczam, że masz na myśli ten dźwięk: Według BMW jest to normalne. Twierdzą, że konstrukcja turbiny jest wrażliwa na temperaturę do tego stopnia, iż taki dźwięk jest niczym nadzwyczajnym. Po prostu metal musi się pod wpływem ciepła spasować. Natomiast w dwóch warsztatach powiedziano mi, że to usterka turbiny. Jeden z elementów zużył się i nie trzyma się już sztywno tak jak powinien. Wiem dokładnie co to za element, ale w tej chwili zapomniałem nazwy. Zalecili wymianę turbiny na nową. Koszt nowej to 3,5-4 tysiące złotych. Zregenerowanej i z gwarancją to 1,5-2. Plus sama wymiana około 800 złotych. Póki co ponoć mogę tak jeździć. Dopóki dźwięk nie będzie występował również podczas jazdy nie ma się czym martwić. Gorzej jak się całkowicie rozleci w elementy wpadną do silnika. Dźwięk pojawił się u mnie dopiero stosunkowo niedawno. Zauważyłem również, że nie zawsze występuje. Nie wiem co o tym myśleć. W tej chwili mam inne zmartwienia z tym samochodem, więc zostawiłem to na później.
  8. Jak sie do tego dostac? Musze odkrecic ta czarna oslone silnika? Poszukam jakiegos poradnika...
  9. Zdaje sobie sprawe do czego moze doprowadzic spalanie oleju. To mnie wlasnie martwi, a nie dolewki. Tylko co postapic w takim przypadku? Zezlomowac auto? Wymienic silnik? Wyremontowac silnik? Uzyc tych plukanek? Samochod wyglada prawie jak nowy, jest zadbany. W zyciu nie spodziewalbym sie po nim takich rzeczy. Sprzedac informujac o takiej rzeczy nie bedzie latwo, a nie chce byc kilka tysiecy stratnym.
  10. Skoro mechanik wymienial dopiero co uszczelke pokrywy zaworow to raczej sprawdzil rowniez ta membrane. Chyba nie odwalilby takiej lipy. Czy zmiana oleju na 5w40 jest, aby na pewno dobrym pomyslem? Nie jest to zbyt gesty olej dla tego silnika?
  11. Wezma za to conajmniej 100 zlotych. Kiedy za ta sume moge kupić już ta plukanke i ceratec. Ciagu ostatniego miesiaca wydalem na ten samochod 5 tysiecy zlotych, wiec naprawde mam dosc wydatkow. Nie wiem czy warto placic tylko za taka informacje.
  12. Olej ponoc byl wymieniany nie tylko w tym punkcie gdzie dane sa zapisywane. Tak jak w moim przypadku. Wymienilem dwukrotnie, a w systemie BMW nic ni bedzie. Poza tym jak wspomnialem juz, te dane sa pomieszane.
  13. Jestem ze Szczecina. Dlaczego polecasz zmienic warsztat? Wedlug mnie sa uczciwi i znaja sie na samochodach. Jesli uzyje tego ceramizera bez pomiarow to moze zaszkodzic silnikowi? Wydaje mi sie, ze nie wplynie to niekorzystnie. W cenie tego pomiaru cisnienia na cylindrach kupie ten caly Ceramizer. Skoro nie Motul to na jaki olej zmienic? Przeciez to bardzo dobry jakosciowo olej. Duzo osob go zaleca do BMW. Ponoc znacznie lepszy niz np. Castrol. Teraz jak bede dolewac to tez musze Motula kupic. Najlepiej od razu 5 litrow... :| Jak rozszyfruje co oznaczaja dokladnie te kartki to bede wiedzial co ile... https://zapodaj.net/9455bcaf0d84f.jpg.html Z tym, ze te wszystkie dane sa jakies pomieszane i nieregularne. Nie rozumiem dlaczego. Dzis juz za pozno zebym sie w to zaglebial.
  14. Samochod jest sprowadzony z Niemiec od pierwszego wlasciciela. Mam prawie 40 stron historii serwisowej. Wedlug niej do 150 tysiecy kilometrow byl regularnie wymieniany olej w punkcie gdzie byly te dane zapisywane na serwerze BMW. Odkad ja posiadam samochod serwisuje samochod w jednym z najlepszych warsztatow w moim miescie, ale nie zapisuje tych danych do ogolnego systemu BMW bo nie maja do niego dostepu. Ja wymienilem w ciagu roku olej juz dwukrotnie, ze wzgledu na wymiane rozrzadu w lipcu. Przejechalem na nowym oleju 500 km. Jest to Motul 5w30 z ta norma LL-04. Czyli jednak bez pomocy warsztatu sie nie obejdzie z uzyciem tego ceramizera. Myslalem, ze jest mozliwy ten pomiar w jakis latwy sposob.
  15. rastuszek

    116i bierze olej

    Witam. Czyli zastosowanie Ceramizera znacznie zmniejszyło spalanie oleju? Rowniez mam z tym problem. Spala jakies 400 ml na 1000 kilometrow. W warsztacie wymieniono wiele uszczelek. Teraz proponuja remont silnika, wymiane pierscieni i uszczelki pod glowica... Nie chce wydawac 10 tysiecy zlotych :x Zwlaszcza, ze dopiero wlozylem w niego polowe tej sumy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.