Skocz do zawartości

kamilpodosek

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    bmw e60 530xd

Osiągnięcia kamilpodosek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź wczoraj znalazłem filmik, na którym gość wymienia obie może komuś się przyda https://www.youtube.com/watch?v=l9Dp1bS15po.
  2. Witam, Trochę odnowię temat. Mianowicie potrzebiję wymienić uszczelkę tylenej szyby dolną w moim e60 po lifcie. Z tego co widzę to ta uszczelka https://allegro.pl/oferta/oslona-uszczelka-dolna-tylnej-szyby-bmw-5-e60-10620084828?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Cz%C4%99%C5%9Bci+karoserii&ev_campaign_id=1539874513&gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2j-P-cFByykpRh3j_QTzLFzvP3QAeQX2OX_LwQJ1h6SMyHI6XJphQshoC410QAvD_BwE Czy ktoś podpowie jak to zrobić? szukałem filmiku ale widzę tylko filmik jak zmienić górną.
  3. Masz rację sprawdziłem jeszcze opis na tej niemieckiej stronie i piszą, że to też dotyczy wersji z 235 km. U mnie minusowe ciśnie wsteczne o wartości -1 występuje tylko na postoju przy włączonym zapłonie bez odpalania silnika. Jeśli chodzi o wartość w czasie pracy silnika to jest zawsze na plusie i utrzymuje sie na stalym poziome 3 hPa. Sprawdzalem wąż i raczej wygląda dobrze ale najlepiej by było go wyciągnąc wraz z czujnikiem i sprawdzić i tutaj jest pytanie czy mogę to wyciągnąć od góry silnika ? Czy później po podłączeniu czujnika ewentualniej wymianie trzeba go kalibrować przez kompa?
  4. Zerknąłem dziś dokładniej do linku, który podesłałeś i zastanawia mnie jeden fakt gdyż artykuł dotyczy M47/T2, M57/TU and T2 natomiast z tego co wiem ja mam M57N2, mam 235 KM, możliwe że już w tym silniku problem został jakoś rozwiązany?Chyba M57T2 to wersja 231 KM ? https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M57#M57T2D30
  5. Wczoraj zrobiłem kolejny test i okazało się coś dziwnego. Po przejechaniu 24km w warunkach miejskich poziom sadzy zmienił sie zaledwie o 0,5 g, dla przypomnienia przedwczoraj po przejechaniu 10 km przybyło 9 g sadzy. Nie wiem na jakiej zasadzie BTool Expert mierzy poziom sadzy ale wydaje się on być całkowicie niemiarodajny. obecne dane dpf: Poziom sadzy: 38% Temp. chłod. : 97 C Temp. spalin : 199 C Popiół: 0,5 g Sadza: 23,5 g Reg. zaplanowana: brak Reg. aktywna : brak Dystans od reg. 130 km Sprawdziłem teź ciśnienie wsteczne: Na postoju z włączonym zapłonem bez odpalania silnika : -1 hPa Na postoju z zapalonym silnikiem : 2,9 hPa Czy ktoś wie jak wytłumaczyć ujemną wartość?
  6. tomaszj1990 , Dziękuję za dodatkowe informacje, jakiś rok temu wymieniałem odmę ale na fabryczną więc najprawdopodobniej nie ma filtra, dodam że nie obserwuję znaczącego ubytku oleju - od wymiany do wymiany bez dolewania (wymiana co 10 000 tys). U mnie najczęściej wypala się właśnie w okolicach 30g sadzy (co 300 km) przy moim cyklu jazdy 70 % po autostradzie. Zauważyłem delikatne zapocenie na wyjściu z turbiny do rury prowadzącej do intercoolera. Z tego co widze całość jest montowana na dwie śruby ale do jednej jest bardzo słaby dostęp. Czy ktoś poradzi jak to odkręcić. Chodzi o tą uszczelkę https://allegro.pl/oferta/uszczelka-turbiny-turbo-bmw-m57n-m57n2-2-5d-3-0d-10972459119. Jeśli chodzi o końcówki wydechu to u mnie widać czarną sadzę.
  7. Jack-Strong , Jeśli chodzi o wypalanie w warunkach miejskich to jak to u Ciebie wygląda, co ile się wypala? Korekcje wtryskiwaczy wrzuciłem poglądowo bo według mnie nie są zbyt duże więc raczej z wrtyskami jest wszystko ok. Mam w planie sprawdzić szczelność dolotu i turbinę. Jeśli chodzi o czujnik różnicowy to czy jest jakas metoda na sprawdzenie ? Biorę też pod uwagę sprawdzenie EGR. Dodatkowo jeśli chodzi o diagnostykę to widać, że sadzy przybywa zdecydowanie zbyt szybko więc musi być nieprawidłowe spalanie pytanie tylko gdzie jest problem.
  8. Witam, Posiadam BMW 5 e60 530xd 235 hp. przebieg 240 tys. Jakiś czas temu dpf uległ zapchaniu. Okazało się, że termostat główny był uszkodzony (silnik nie uzyskiwał odpowiednej temperatury) oraż była przepalona świeca żarowa. Po usunięciu usterek i wyczyszczeniu dpf wszystko wróciło do normy. Natomiast po tej sytłacji postanowiłem zakupić kable OBD i zainstalowałem aplikację B-Tool Expert do diagnostyki. Auto głownie użytkuje na autostradzie i zaniepokoił mnie fakt, że DPF wypala się co 300 km wydaje mi się, że jest to zbyt często. Dodatkowo zrobiłem test po mieście i okazuje się, że przybyło 9 g sadzy po przejechaniu 14 km. poczatkowe dane z DPF w B-Tool Expert: Poziom sadzy: 23% Temp. chłod. : 29 C Temp. spalin : 69 C Popiół: 0,5 g Sadza: 14,4 g Reg. zaplanowana: brak Reg. aktywna : brak Dystans od reg. 92 km dane po przejechaniu 14 km po mieście: Poziom sadzy: 38% Temp. chłod. : 97 C Temp. spalin : 199 C Popiół: 0,5 g Sadza: 23 g Reg. zaplanowana: brak Reg. aktywna : brak Dystans od reg. 106 km Dodatkowo wyniki korekt wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku: Temp. chłod. : 96,95 C Wtryskiwacz 1: +0,16 mg/stk Wtryskiwacz 2: -0,70 mg/stk Wtryskiwacz 3: +0,05 mg/stk Wtryskiwacz 4: +0,15 mg/stk Wtryskiwacz 5: -0,30 mg/stk Wtryskiwacz 6: +0,65 mg/stk Dodam że regeneracja DPF wskakuje na zaplanowaną przy poziomie ok 30 g sadzy co daje jakies 50 % zapełnienia. Potrzebuję procedury diagnostyki w takiej sytuacji czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć, gdzie może leżeć problem ? Dodam że auto nie ma żadnych błędów w module silnika.
  9. Witam, Czy ktoś poleci jakiegoś dobrego fachowca od skrzyń automatycznych ZF BMW e60 530xd 235HP w okolicach Krakowa? Potrzebna jest najprawdopodobniej naprawa mechetroniki oraz wymiana oleju. Pozdrawiam
  10. Wracając do tematu, który został już jakiś czas temu rozwiązany chciałbym podać kilka informacji, które mogą się przydać osobom z podobnym problemem: - bmw e60 w po lifcie posiada zamki, które nie są skręcane lecz nitowane - po rozebraniu zamka okazjue się, że części z przesłanego powyżej zestawu naprawczego nie pasują ( to już inna konstrukcja) - skończyło się na wymianie całych zamków
  11. @byku0 dziękuję za wyjaśnienie sprawy, sprawdziłem i nie mama tego kodu w wyposażeniu więc mam zwykły system monitorowania.
  12. Czy ktoś wie jak bez INPA lub ściągania opony jestem w stanie sprawdzić jaki typ czujnika/czujników posiadam (RPA czy TPMS). Mam bmw e60 530xd z 2008 roku. Zastanawiam się nad zakupem felg na zimówki i nie wiem czy potrzebuję dodatkowo czujniki.
  13. Czy ktoś jest coś w stanie podpowiedzieć?
  14. Witam, Jakiś czas temu nabyłem bmw e60 530xd z 2008r już przy zakupie nie zamykały się prawe tylne drzwi z centralnego. Słychać coś w drzwiach ale drzwi się nie zamykają. Niedawno to samo stało się z prawymi przednimi drzwiami. Domyślam się, że mogą to być uszkodzone przekładnie w siłownikach centralnych zamków. Na aukcjach widziałem zestawy naprawcze ( koła zębate i jakieś dodatki) https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zamka-centralnego-drzwi-bmw-e60-6683640226?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=Cj0KCQjw1MXpBRDjARIsAHtdN-37vPpK0nZkrJjy95E8Er-XK7Go7jQZdCV8VT_Ufnwf2MtWIY89fhAaAs2xEALw_wcB Moje pytanie jest następujące czy ktoś już wykonywał taką naprawę samodzielnie? Na co trzeba zwrócić uwagę przy takiej naprawie ? Pozdrawiam Serdecznie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.