Skocz do zawartości

MPawel

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520d 2010

Osiągnięcia MPawel

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. MPawel

    Pomorskie

    Witam ! BM MOTOR Service z Roszkowa Również jako klient tego serwisu mogę polecić z czystym sumieniem. Obsługa i wiedza na najwyższym poziomie, ceny usług bardzo przystępne. :cool2: Pozdrawiam !
  2. Witam, Odczuwałem podobny dyskomfort przy załączaniu na P z D, w moim przypadku pomogła wymiana poduszek silnik/skrzynia oraz tuleja gumowa tylni most 33316797238. Dodatkowo praktykuje wbijanie P w takiej kolejności w celu oszczędzania samej blokady skrzyni, 1. z D lub R na N 2. Hamulec ręczny. 3. Noga z pedału hamulca, autko lekko się bujnie wybierając luz. 4. P - Parking. Pozdrawiam
  3. Witam, Bardzo proszę o sprawdzenie akcji dla C646369. Z góry dziękuje ! :D
  4. Dzięki ! Wszystko jasne, :cool2:
  5. Witam, Czy orientuje się ktoś w różnicach ślizgów rozrządu silnika N47D20C w serii F. ? z początku produkcji i po ostatnich modyfikacjach. Mianowicie zastanawiam się czy po zdjęciu pokrywy gdzie widzimy kawałek górnego ślizgu jesteśmy wstanie oszacować czy to zestaw z pierwszego montażu . 2010 r, czy jak wykazuje dokumentacja 2018 r. Z tego co mówi powszechna opinia ostatnie zmiany były zrobione w 2015 r, gdzie wprowadzono zmiany w ślizgach. Może ktoś dysponuje zdjęciem ? Dzięki i pozdrawiam. !
  6. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Witam, Jak z kondycją starych klapek, na zdjęciu wyglądają dobrze :) Czy same klapki mają luz na ośce ? Zastanawia mnie ich sposób montażu, plastikowe klapki po prostu nasunięte są na metalowe wzmocnienie na ośce. Wygląda to tandetnie, szczególnie że mają duży luz. Co prawda po zmontowaniu z kolektorem centrują się ale nie ma się czemu dziwić że nie wytrzymują zbyt długo. :mad2: pzdr.
  7. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Witam, Udało mi się zamówić uszczelkę z klapkami, oczywiście wraz z kompletnym kolektorem po tzw. "regeneracji". :roll: Paczka jest już u mnie ! Kolektor wyczyszczony i wsadzona nowa uszczelka z klapkami. (duży plus - odpada czyszczenie tego syfu :D ) Również nastawnik jest zamontowany. Zweryfikuje towar i dam znać, wiem że dużo ludzi czeka na tą uszczelkę. :D Być może ktoś będzie chciał skorzystać z tej opcji tak jak ja. Pozdrawiam
  8. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    :cool2: Dzięki Pozdrawiam :cool2:
  9. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    ISTA D posiada możliwość zmiany/ograniczenia ilości gazów oddawanych do ponownego przepalenia (wartość wyrażana w jednostce mg/stroke). Ograniczenie z poziomu ISTA jest w wąskim zakresie i zakres ten zależy od sterownika używanego do danego silnika i modelu BMW. (DDE 5, DDE 7 itp..) ISTA sama nas informuje jeśli przekroczymy wartość maksymalną/minimalną dla danego pojazdu. Na końcu można podejrzeć parametry live data z EGR którego wartość otwarcia wyrażana jest w procentach. (tutaj będą widoczne nasze zmiany) Dla własnego przypomnienia muszę pogrzebać w ISTA i postaram się podesłać bardziej szczegółowe informacje. Kompletne wyłączenie zaworu EGR nie jest możliwe w ISTA-D Każda modyfikacja w układzie recyrkulacji spalin ma wpływ na DPF szczególnie w warunkach miejskich, ale jak dogniatamy dużo poza miastem lub nie posiadamy DPF... :twisted: Pozdrawiam
  10. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    A co należy ustawić/zablokować/adaptować w przypadku bezklapkowej uszczelki ? Jedyne co bym sprawdził czy przy montażu uszczelki z 318d lub 518d ramie nastawnika może pracować swobodnie i nie blokuje się o elementy obudowy samej uszczelki. Ewentualna adaptacja w tym wypadku może wywołać błąd, ale nie dam sobie ręki uciąć :). W przypadku wywalania klapek darowałbym sobie adaptacje, bo w tym momencie są one potrzebne jak świni siodło. Pozostałe adaptacje (np, wymiana przepływomierza) robimy osobno także w przyszłym użytkowaniu nie będzie problemu. Sam zastanawiam się które rozwiązanie wybrać ze względu na brak dostępności części. :mad2: Najpewniej byłoby wywalić funkcję nastawnika programowo z sterownika, wypiąć wtyczkę, nastawnik w kibel, ładnie zaizolować i zapomnieć. Nie mam doświadczenia z usuwaniem funkcji DDE lub ich modyfikacji i myślę że Esys czy ISTA P tego nie ogarnie. Raczej trzeba pogrzebać głębiej w sterowniku. Podejrzewam że bez wizyty sterownika "na stole" się nie obędzie ale mogę się mylić. Dlatego podpytuje forumowicza Corso który miał problemy po wywaleniu klapek jak ogarnęli mu to w DDE. Bo być może efekt wyjścia z trybu awaryjnego przyniosło skasowanie błędu i pytanie do Corso jaki numer błędu wywaliło, wtedy będzie wiadomo czy nastawnik się zbiesił czy po prostu odczytał złą wartość Pozdrawiam
  11. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Na liczniku nic - tylko obroty wzrastały a auto nie przyspieszało - dopiero po podłączeniu zczytywał błąd Pamiętasz numer błędu ?
  12. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Adaptacja według procedur BMW jest wymagana tylko wtedy gdy wymienia się nastawnik. Nastawnik działa "powiedzmy" jak enkoder absolutny i po pierwszej adaptacji sterownik w pamięci trzyma wartości nastaw położenia klapek. W teorii wypadałoby skasować adaptacje również przy wymianie samych klapek, ale jeśli podczas montażu nie będziemy bawili się ramieniem nastawnika i założymy klapki w pozycji wyjściowej powinno być ok. Sterownik analizuje pomiar z uwzględnieniem błędu, także w 99% przypadkach nie mamy żadnych błędów po wymianie. Co innego jeśli ktoś kasował adaptacje silnika (MAF, Klapki itp..) w między czasie gdy klapki były już zalepione sadzą. To częsta praktyka na zasadzie "a może będzie lepiej jeździł" :D . Sterownik zapamiętał pozycję zamkniętą w innym położeniu gdy zabrudzone klapki nie pracowały już w pełnym zakresie, i po wymianie wywala błąd. Adaptacje kasujemy przed wymianą nastawnika, tzn. przed pierwszym przekręceniem "kluczyka" Adaptacje - > Aku. minus odpinamy -> wyminiamy nastawnik -> podpinamy aku i zapłon. ISTA D - Open ISTA -> service function------->power train----->digital diesel electronics----->adaptations------>swirl flaps Poniżej opis dla DDE7 EN. An adaptation value is saved in the DDE control module for the electrical swirl-flap actuator. This adaptation value describes the position of the end stop of the swirl-flap actuator. Application The service function (swirl-flap controller adaptation) must be run if the swirl-flap controller is replaced. The service function must be run before replacing the swirl-flap actuator. Execution of the service function deletes the adaptation value. After installation of the new swirl-flap actuator, the new value is learned and saved in the DDE. Temat z EGR jest trochę bardziej skomplikowany tu napewno musimy wywalić go programowo ze sterownika, oraz zaślepić poprawnie układ chłodzenia (gotowe zestawy). Efekt na pewno korzystny dla silnika :D ale niekoniecznie dla DPF jeśli dużo jeździmy w mieście. Wywalenie EGR i DPF przynosi najlepsze efekty, gorzej z przeglądami okresowymi które są coraz bardziej restrykcyjne. EGR można ograniczyć za pomocą ISTA-D. Pozdrawiam
  13. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Kolego Corso, podczas trybu awaryjnego wchodziły jakieś błędy ?? Wywalili programowo sterowanie nastawnikiem ?? Czy skasowali tylko adaptacje ? Teoretycznie nie powinno być kłopotów jeśli nastawnik był sprawny. Pozdrawiam
  14. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Kolektory są te same, powinno wszystko pasować bez przeróbek. Sam zastanawiam się czy nie skorzystać z tego rozwiązania. Daj znać jak wyszło. Pozdrawiam
  15. MPawel

    BMW F10 n47 klapy wirowe

    Dzwoniłem do niemieckiego ASO z nadzieją że tam z terminami będzie coś lepiej. Niestety pierwszy termin wrzesień. :mad2: Wersja z 318d dostępna od ręki, tak samo komplet uszczelek wszystkiego dookoła. BMW odstawione bo strach jeździć :D Czy ktoś korzystał z usług firm które oferują kompletne "zregenerowane" kolektory ? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.