Skocz do zawartości

Quele

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jestem przed zakupem ;)

Osiągnięcia Quele

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poważnie przymierzam się do zakupu pierwszego BMW. Mam kilka wątpliwości do obgadania i mam nadzieje, że pomożecie. Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny! Ale zacznijmy od początku… Przymierzam się do zmiany samochodu. Obecny, zakupiony z początkiem 2015 roku, przestał spełniać moje wymagania. Jego zakup podyktowany był rozsądkiem, budżetem i założeniem, że ma po prostu transportować mnie tanio i wygodnie z punktu A do B. Jednak od pewnego czasu myślę o zmianie i to nie dlatego, że obecny jest zły (Clio 3 FL, 1.2 75 km), ale chęcią posiadania czegoś lepiej wyposażonego, sprawniej poruszającego się po drodze i atrakcyjniejszego dla oka. Od początku rozglądam się za samochodem wielkości kompaktu. Męczę się z tym strasznie bo w zasadzie w większości popularnych modeli coś mnie odrzuca. W jednych osiągi nie są obiecujące, inne są delikatnie mówiąc „nieprzyjemne dla oka” w środku lub na zewnątrz lub po prostu nie mają żadnego charakteru o ile to właściwe określenie. Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że „jedynka” chyba najlepiej spełnia moje oczekiwania, pomimo tego że wstępnie odrzucałem ją ze względu na potencjalne koszty utrzymania (tak jak inne marki premium), które w pewnym stopniu też są dla mnie istotne. Tak o to najmniejsze BMW stało się faworytem, pewnie nie przypadkiem, bo od małego oglądałem się za tymi samochodami na ulicy. Można powiedzieć, że byłem cichym miłośnikiem marki nie mającym nigdy wcześniej z nią styczności. Jestem na etapie robienia głębszego rozeznania… taki charakter, że nie potrafię pochopnie podjąć decyzji. Od trzech tygodni czytam artykuły, porównania i ostatecznie przeleciałem sporo tematów na tym forum. Jestem o niebo mądrzejszy z wieloma rzeczami, niestety dalej ciężko podjąć właściwą decyzję i dlatego powstał ten post. Liczę, że jako bardziej doświadczeni użytkownicy rozwiejecie moje wątpliwość. Myślę o F20 przed liftingiem (2011-2015), najważniejszy silnik – celuję w diesla dlatego, że dziennie do pracy dojeżdżam 35km (Katowice/Mikołów – Gliwice). Zazwyczaj jest to trasa starą drogą nr 44 (ograniczenia 70/90 km/h) , ale średnio 1-2 razy w tygodniu lecę przez centrum Katowic i potem dtś lub A4 (dystans trochę się wydłuża). Na krótkie odcinki to auta rzadko ruszam, jedynie w weekend na zakupy itp. itd. Przy takich trasach myślę, że nie będzie to kłopotliwe dla silnika diesla/dpf-a, a ja będę mógł cieszyć się lepszym spalaniem na co dzień. Ta logika ma sens ekonomiczny tylko przy używanym aucie, bo dla nowego to różnica w cenie diesel/benzyna pewnie nie prędko by się zwróciła. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, nigdy diesla nie posiadałem i wiedza moja nie jest poparta żadnym doświadczeniem ;) Rocznie robię ok 20 tys. Km. Nie mniej parę razy już dieslem jeździłem czy to za kierowcę czy pasażera i jakoś tak bardziej mnie przekonuje niż benzyna. W t.benzynie mocniejsze naciśnięcie powoduje wir w baku, a ja nie zawsze mam ochotę myśleć o eco, tylko chcę jechać ;) Rozważam obecnie 118d i 120d. 116d wydaje mi się trochę za skromny… Mam już świadomość, że różnią się one osprzętem, rodzajem wtrysków i z tego co czytam różnice w spalaniu są niewielkie. Myślę że osiągi 118d byłby dla mnie zadowalające ale 120d kusi mocno… byłbym w pełni spełniony w temacie przyjemności z jazdy. To już bardziej zależy na jaki egzemplarz trafię. Uprzedzam, że nie rozważam w przyszłości żadnych boxów, wirusów, tuningów itd. Itp. Nie moja bajka raczej. Kwestia cudownego rozrządu w N47. Przyznam szczerzę, że czytając to forum i jedno z zagranicznych już mocno zgłupiałem. Wiele wypowiedzi jest po prostu sprzecznych, no ale „uśredniając” to: o ile N47 jest w wielu sprawach znacznie lepszy od poprzednika to z początku miał ogromne problemu z trwałością łańcucha, a w miarę lat wprowadzano poprawki. W teorii w 2011 roku wprowadzono takie poprawki konstrukcyjne (ślizgi itp.), że już nie jest to problem nagminny, a jedynie sporadyczne przypadki. Łącząc fakt, że F20 produkowane było jakoś od połowy 2011 to zakładam, że pod maskę trafiały już tylko poprawione wersje (jak się nie mylę o oznaczeniu N47T). Przy właściwej eksploatacji, w tym normalnych wymianach oleju (15 tys.) silnik nie powinien sprawiać problemów. Co do skrzyni to automat. Poprzednim autem było A4 b6 2.0 benzyna z jakże „wyjątkową” skrzynią multitronic. Bezstopniowe skrzynie to naprawdę coś wyróżniającego się, i uwierzcie lub nie można się do nich przyzwyczaić i je polubić. Do kosza mogę wrzucić opinie o ich awaryjności, regularna wymiana oleju i fura lata do dziś w rodzinie bez żadnych sensacji. Myślę, że mit powstał bo 90% samochodów był sprowadzonych na zasadzie „perła z raichu z przebiegiem 99 tys. km”. Tak czy siak, znając już komfort jazdy automatem to 8 biegowy ZF brzmi jak miód … tym bardziej, że wydaje się być bezproblematyczną konstrukcją. Xdrive jak dla mnie zbędny, moc to nie jest jeszcze taka żeby napęd na 4 miał sens, takie przynajmniej mam wrażenie, a o zimy jakoś się specjalnie nie martwię, bo też na tym forum były przesłanki, że zimą problemy są spore. Obecny klimat i te parę wyjazdów na narty jakoś ostrożniej się dojedzie ;) Co do wyposażenia nie będę specjalnie wybrzydzał przy kupnie używanego samochodu. Poza jakimiś oczywistymi rzeczami to automatyczna klimatyzacja, tempomat. Później wszelkie czujniki też mile widziane ;) Miłym dodatkiem była by deska o rozszerzonym zakresie, standardowa wydaje mi się być na tle konkurencji trochę uboga. Podsumowując: 1. Czy diesel ma sens przy moich przebiegach, czy może lepiej szukać benzyny (o nich na razie za dużo nie wiem). 2. Ile prawdy z tym N47T? Czy jak to kupię to najlepiej od razu na wymianę rozrządu i mieć spokój przez te dajmy 150 tys. km czy wystarczy słuchać i w razie szmerów coś działać. 3. Jeżeli nie będzie w oryginale to czy jest możliwość dołożenia haka z gniazdem ? Przydałoby się na bagażnik rowerowy. 4. Jak z możliwością założenia boxa dachowego ? W tym temacie jestem laikiem, ale jeżeli rodzina się powiększy to dodatkowa przestrzeń może być potrzebna na dalsze wyjazdy. 5. Ewentualnie jaka wersja silnikowa w zamian? Nie mam większych problemów z większymi kosztami wynikającymi z marki/moc/konstrukcji itp. Coś za coś. Bardziej będę wkurzony, gdy co chwilę będę musiał umawiać się do mechanika… P.S. Wiem, że okropnie się rozpisałem, ale tylko tak byłem w stanie podsumować moją wiedzę po przeczytaniu kilku wątków i opisać Wam moje potrzeby/obawy. Czekam na odpowiedzi co by szybko kupić jedyneczkę ;) P.S. 2 Być może miałem założyć nowy wątek, bo ten tutaj to już trochę opuszczony ? Nie czułem się jednak godzien jako nowy użytkownik ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.