Skocz do zawartości

aiver3

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X1 xDrive25d F48

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia aiver3

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Czy najnowsza wersja BMW Standard Tools to 2.12 a Ediabas 7.3.0?
  2. Dzięki! Tylko tak myślę: skoro to silniczek elektryczny to może zamiast demontażu wystarczy podać mu napięcie 12V?
  3. Cześć! Mam do przewiezienia na lawecie G01 z elektrycznym hamulcem ręcznym w aucie które nie odpala, a komputer nie pozwala na odpuszczenie hamulca na samym zapłonie. Zna ktoś sposób na rozblokowanie tylnych kół w takiej sytuacji?
  4. Ja po wymianie EGR zrobiłem sobie ISTĄ wymuszone wypalanie DPF podczas jazdy, ale w serwisie wiadomo że łatwiej im wymienić.
  5. Ja tak miałem gdy Vehicle Interface był ustawiony na EDIABAS, zmień na ICOM/ENET local network.
  6. aiver3

    Kamera cofania - X1 F48

    Wyślij na PW swój e-mail.
  7. Cześć, Wymieniłem NOX i standardowo jako ostatni punkt instrukcji mam: "...following service function must be carried out: Delete adaptations, exhaust emission system." Normalnie robiłem to przez: Vehicle management -> Service function -> Power train -> Engine electronics -> ... Niedawno zmieniłem kompa, ściągnąłem i zainstalowałem nową wersję ISTA + i ku mojemu zdziwieniu po wejściu w Power train mam tylko takie opcje do wyboru: Co może być przyczyną? Jak inaczej wejść w Engine Electronics? Jeśli nie da się, to jak zrobić reset adaptacji NOX i EGR inaczej?
  8. Podsumowując wyszło na to, że usterka była złożona: pęknięcie na zwrotnicy + zacinający się zawór EGR. Swoją drogą auto nie ma jeszcze 100k przebiegu a zawór dwa razy zmieniany, z czego może to wynikać?
  9. Już dawno sprawdziłem, mój VIN nie podlega akcji serwisowej. Tak czy siak EGR nowy już mam, jutro będę zmieniał. Ktoś jeszcze mi powiedział, że jeśli grzebałem w zawieszeniu to powinienem zrobić adaptację skrzyni biegów. Jak zresetować wartości wiem, pytanie czy przyuczenie robi się też w ISTA czy podczas jazdy?
  10. aiver3

    Kamera cofania - X1 F48

    Gdyby ktoś szukał to mogę się podzielić instrukcją montażu wyciągniętą z serwisu.
  11. Swoją drogą kiedyś bardzo popularne w Exx było elektroniczne przymykanie EGR. Ktoś tego próbował przez ISTA na serii F? Da się? Warto?
  12. EGR był wymieniany ok. 10k km temu. Wtedy odbyło się bezobjawowo (lub ja tych objawów nie zauważyłem), nagle się zaciął w pozycji otwartej i auto stanęło. Stało się tak w weekend i na szybko ogarnąłem od znajomego jakiś używany EGR, a że było OK to go zostawiłem. Wydaje się, że długo nie pojeździł bo faktycznie znów daje błędy. Jest tego długa lista ale tylko EGR wydaje się być związany z tematem. Swoją drogą ciekawi mnie reszta bo wszystkie systemy z błędami w pamięci działają z perspektywy jazdy bez zarzutów.
  13. No właśnie wczoraj jak wracałem do domu to podczas jednego takiego szarpnięcia pojawił mi się komunikat "Napęd, możesz jechać dalej.." Po wyłączeniu i włączeniu silnika nie ma tego komunikatu w info o pojeździe. Właśnie ściągam ISTA żeby zajrzeć czy coś się zapisało głębiej.
  14. Problem nadal żywy. Po wymianie zwrotnicy pojechałem jeszcze raz na szarpaki i ani diagnosta ani ja nie dopatrzyliśmy się więcej luzów w zawieszeniu. Dla pewności zrobiłem też pełną geometrię i sprawdzenie kół (felgi + ważenie z oponami). Wszystko wygląda OK a auto nie jeździ jak należy. Najbardziej uciążliwe jest teraz szarpanie. Gdy podczas jazdy odpuszczę gaz żeby zwolnić a potem lekko wcisnę to samochód zdaje się nie reagować lub raczej chciałby przyspieszyć ale nie ma siły, tak jakby się dławił. Gdy trzymam dalej delikatnie gaz zaczyna szarpać tak jakby miał zapięty za wysoki bieg. Jak odpuszczę i wcisnę jeszcze raz to idzie dobrze. Gdy po zwolnieniu dodam mocno gazu to też wydaje się być w porządku, podejrzewam że wtedy redukuje bieg żeby przyspieszyć. Wydaje mi się, że podczas skręcania występuje to częściej i mocniej. Dzisiaj też sprawdziłem tempomat. Kiedyś bardzo płynnie jechał i trzymał prędkość. Teraz prosta ekspresówka po horyzont, ustawiam 130 i co jakiś czas prędkość spada do 125-127, czuć że auto sobie nie radzi i delikatnie szarpie a potem wraca na 130 i znów jakiś czas jedzie ładnie. Te problemy nie występują zawsze, gdybym cały czas jeździł ostro na wysokich obrotach to mógłbym nawet nie zauważyć że coś jest nie tak. Co jeszcze mogę sprawdzić, zmierzyć z poziomu domowego warsztatu? Może polecacie jakiegoś specjalistę od xDrive na Mazowszu?
  15. Przebieg 66 000 km, to jednak na pewno nie jest usterka po normalnym zużyciu. Po dokładnych oględzinach zauważyłem pęknięcie na zwrotnicy w miejscu mocowania sworznia wahacza. Nie było to jednak widoczne podczas wymiany samego wahacza, musiało propagować od wewnątrz i teraz jest widoczne równie z zewnątrz. Dam znać czy pomogło jak kupię i wymienię zwrotnicę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.