Skocz do zawartości

czyczy

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia czyczy

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. czyczy

    wymiana zamka w e83

    Mam zaklejony zamek w e83 - jakimś klejem czy czymś. Czy w takim stanie, da się go wykręcić by spróbować rozkleić? Czy trzeba przy demontażu wsadzić kluczyk do niego ? btw - może jest inny sposób na otwarcie samochodu w razie awarii prądu w nim ? Niekoncizenie przez drzwi kierowcy?
  2. Rozdzielacz? Nie mam wiedzy motoryzacyjnej, zatem zapytam ocb, bo z moich obserwacji: kiedy samochód troche postoi, spadnie mu napięcie troche - nie wiem do ilu, ale dzieje sie to wyraźnie, gdy napięcie szacuję na ok 11v chyba (nie mierzylem, ale zdarzylo mi sie to kilkadziesiat razy, zawsze w podobnych okolicznosciach) Po uruchomieniu i w trakcie jazdy przez kilka(nascie) minut swieca sie kontrolki: poduszka, reczny 4x4 rzadziej abs nie swieci sie Moze to pomoze, ale, troche mnie kol. @Ryba30 zaniepokoił... Ja łączyłem to wyłacznie ze spadkiem napięcia po dłuższym - 7, 14 dni postoju. Mam tez duzo zabawek ktore drenowaly akumulator na postoju.
  3. Dzięki za odpowiedź. Dobra, to chyba mnie interesuje najbardziej, czy spalanie jednak nie wzrośnie. Możesz może polecić jakieś kumate serwisy ?
  4. Kumpel mnie na to namawia ciągle, ale wolę jednak opinię szerszej społeczność 2010 rok, przebieg ok 170 k, rozrzad robiony przy 140k Jezdzi dobrze, podobno rok temu kupiłem go w dobrym stanie. Pytanie, czy taki chip tuning faktycznie wpłynie pozytywnie (zmniejszy) spalanie, przy względnie spokojnej jeździe. Głównie po mieście, ale czasem i chętnie zrobię jakąś dłuższą trasę po tym co unas nazywają autostradą. Ma to sens? chip tuning za 2k z jakimś doborem parametrów indywidualnie do silnika itp ? pozdrawiam C
  5. Hello, Po wielu przejściach z akumulatorem tej zimy mam przećwiczoną procedurę otwierania alternatywnego - bez pilota. Nigdy nie przyszłoby mi do głowy, ale... jakiś łoś wpuścił mi jakiś klej do zamka. I co teraz? No niby fajnie, póki co nie ma problemu, bo jest prąd... Ale jeśli będę musiał dostać się z kluczyka? Co wtedy ? Co robić? Jak żyć? Jest jakaś opcja obejścia tego otwierania ? Jkaiś ukryty mechanizm, cokolwiek? Czytałem coś o metodzie z brzeszczotem, ale to jakaś kombinacja mi się wydaje, bez wgarancji powodzenia. Ew - czy ja sam jestem w stanie wydłubać ten klej? Ew2 - jaki to może być koszt gdzieś, gdzie robiłby to ktoś kumaty ? Pozdrawiam Cz.
  6. Dzięki za pomoc. Założyłem 530/500 i działa :) Wydaje mi się, że jest na styk
  7. Chcialem wymienić wycieraczki, a że na szybko znalazłem na allegro jakąś pdróbę aerotwin boscha to niewiele myśląc zamówiłem. Po wymianie okazało się że zaczepiają o siebie - w dolnym położeniu podczas ruchu do góry. Czy ktoś tak jeszcze miał ? Czy moje e83 jakieś dziwne jest? (2.0d, xdrive, 2010r)
  8. Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Dla mnie sprawa jest jasna. Udało mi się pożyczyć 72ah Centrę (720A) - mam nadzieję że mogę tego używać przez chwilę, gdy powyłączam wszystkie inne funkcje poza silnikiem ? Centra ma już kilka lat, ale trzyma względnie, więc myślałem żeby ewentualnie, na mrozie, wesprzeć ją boosterem, ale mimo to jeździć. (Jak pisałem, z ograniczeniem poboru innych urządzeń.)
  9. Coś na pewno podbiera, ale bardziej mnie martwi to chlupanie w nim, no i te 8v
  10. Od maja mam używaną x3 - wg relacji serwisu - z wymienionym akumulatorem w grudniu 2018 roku - akumulatorem Bosch 90ah. Aku wygląda dokładnie tak: ( ciekawią mnei Wasze opinie...) Optycznie - jest ładny, żadnych uszkodzeń, nawet jest czysty, praktycznie zero zadrapań. We wrześniu, kiedy temp na zewnątrz - była około 10stopni po 3 dniach stania pod chmurką moja x3 rozładowala się. Objaw - na pilota zero reakcji, po wejściu z klucza -- po przekręceniu stacyjki bez zmian - zero reakcji. Zadzwoniłem po assistance, mówię OK, zdrza się, może za dużo zostało wpięte do zapalniczek (wszystkie działają niezależnie od stacyjki). Odpalony z boostera, pojeździłem, nie było jakiś niespodziewanych zdarzeń. W ostatni weekend, w sobotę zostawiłem samochód pod blokiem, w poniedzialek wsiadam, jeszcze miał siłę by jakieś przekaźniki rozrusznika się odezwały, nie zakręcił, ale za chwilę caly prąd padl. Dzisiaj nie bez trudności wydobyłem akumulator, Okazało się po przyniesieniu że coś w nim chlupie. I to wydaje się rzadsze niż woda. Próba pomiaru jakimś chińskim tetsterem w samochodzie - ~10.8v. Pierwsza próba pomiaru napięcia - nieudana, multimetr nie wykazywal żadnej reakcji, po kilku minutach pokazuje ~11,5. Podłączyłem prostownik (mały, chiński, 1,5A, automatyczny) - napięcie skoczyło do około 12,5v. Przechyliłem (jakieś 15 stopni , w zasadzie tak, jakby podnosić) by zobaczyć czy dalej coś chlupie - napięcie przy podłączonym prostowniku - SPADLO do 8V No tak to chyba nie powinno wyglądać? Czy to jest w ogóle akceptowalny stan akumulatora? Wg relacji serwisu - który nie miał powodu by mówić nieprawdę - ten aku nie ma jeszcze roku - czy to nie dziwne? Przez te ponad 10kkm przejechanych przez wakacje nie zauważyłem niczego niepokojącego w elektryce. Wszystko działało, jeździło się super. Przez cały ten okres zdarzyło mi się tylko 2 razy - podczas jazdy zapala sie na żółto ikona ręcznego i jakaś ikona poduszki powietrznej. Włączenie/wyłączenie silnika nic nie daje. Po kilkunastu minutach gasło i pojawiło się tylko 2gi raz. Nie było to połączone z jakimiś zanikami zasilania, etc. Nie było żadnych komunikatow na wyśiwetlaczu pod zegarami.
  11. Byłbyś w stanie napisać w jaki sposób rozbierałeś listwę? Chciałem zdjąć całą blendę po zdjęciu plastikowej osłony klapy (od wewn.) ale wydawało mi się, że oprócz 2-4 spinek coś jeszcze ją blokuje. Może wzorowałeś się na jakimś tutorialu ?
  12. To traktuje jako ostateczność - bo ona jest troche 'wcięta' względem płasczcyzny klapy i zderzaka. Poza tym mocno widoczna w tym miejscu. :/
  13. Oo, właśnie naczytałem się tematów o wymianie przycisku / płytki z przyciskiem otwierania klapy i liczyłem że będę miał tam łatwy dostęp. Sugerujecie więc szukać innego miejsca na montaż kamerki ?
  14. heh, a juz sie uceszylem. Dobra, Pany, to jakie opony byscie mogli polecic... :>
  15. Troche optymistyczniej to brzmi, niż moje wyobrażenia... Czyli zakładając, że moje są z 2017 roku, powinienem szukać opon tego samego rocznika + prtoducenta , modelu, ale jeśli bieżnik będzie podobny do tych starych to mogę je wymieniać po 2 sztuki ? Wow... to by mnie ratowało, ale jednak xDrive to duży atut, i ni ehciałbym mu przeszkadzać w działaniu gdyby taka kombinacja była jakkolwiek wątpliwa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.