Skocz do zawartości

danor

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 118i 143KM 2007

Osiągnięcia danor

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Parę dni temu auto zgasło mi dojeżdżając do świateł (trasa około 60-70km, zjechałem z autostrady i minąłem jedne światła, na drugich auto się zatrzymało). Z początku myślałem że zadziałał start-stop, ale był wtedy wyłączony. Od razu spróbowałem odpalić ponownie, ale pokręcił do około 400 obr/min i zgasł; drugi raz to samo. Odpuściłem i zepchałem auto na pobocze - tam podpiąłem komputer (akurat miałem przy sobie) i w sumie były dwa nowe błędy z EGR, które wystąpiły 10 km wcześniej. Usunąłem błędy, odczekałem chwilę i znowu spróbowałem odpalić samochód - pokręcił jak wcześniej ale załapał i wrócił na prawidłowe obroty. Samochód chodzi równo, nie szarpie, jednak pod domem zajrzałem pod maskę i mam wrażenie że wydaje więcej dziwnych dźwięków.. Błędy EGR, które wystąpiły: - 2A0E - zawór recyrkulacji spalin, kontrola położenia odchylenia sterowania - 2A0F - zawór recyrkulacji spalin, adaptacja Później w domu na wyłączonym silniku wykonałem test w INPA zaworu EGR: - dla zamkniętego EGR powinno być napięcie 0.5V, a było 0.8V - dla otwartego EGR powinno być 4.5V i tyle też było Zakładam więc, że EGR się nie domyka i wymaga czyszczenia - ale czy to może powodować unieruchomienie pojazdu?
  2. Cześć, Czy jesteście mi w stanie powiedzieć, czy poniższe wartości działania są prawidłowe? Status Öldruckventil - w zakresie 25.5 - 42 % (postój / jazda) Sollwert Öldruckregelung - 2850 hPa (postój) Istwert Öldruckregelung - 1837 hPa (postój) Wg bimmerprofs.com Status Öldruckventil powinno być minimum 40%. Pacjent N43, 118i 143KM z 2007 roku.
  3. Dzięki za odpowiedź. Czyli najlepiej takie, jakie są aktualnie tj. 205/50R17? Myślałem jeszcze nad całorocznymi Run-Flat, ale widzę że nie ma dostępnych w tym rozmiarze :-(
  4. Cześć, Aktualnie posiadam opony 205/50R17 na felgach widocznych na zdjęciu https://imgur.com/KDmmGEs. Niestety nie znam dokładnych parametrów danych felg, wg internetu to powinny być 7x17 ET47. Czy mogę założyć na nie opony 205/50R17 przód i 225/45R17 tył? Opony chciałbym zamówić z Oponeo, nie chciałbym mieć problemów podczas montażu. Dokładniej myślę o założeniu: Przód - Bridgestone Turanza T005 DriveGuard 205/50 R17 W 93 RUN ON FLAT XL, FR Tył - Bridgestone Turanza T005 DriveGuard 225/45 R17 Y 94 RUN ON FLAT XL, FR
  5. Cześć, Szukam sprawdzonego warsztatu w okolicy Tilburg, Holandia.
  6. Przed chwilą sprawdziłem kilka rzeczy i trochę boję się, co odkryje dalej.. Po odkręceniu wlewu pojemniczka wyrównawczego zobaczyłem coś takiego W dotyku jest to delikatne, rozpływa się praktycznie, więc nie jest zbyt gęste. Płynu w zbiorniczku jest (na oko) mało, spławik po okręceniu korka nie wystawał za wysokość wlewu. Dodatkowo sprawdziłem kabel zasilania, który jest wpięty do akumulatora - okazało się, że wtyczka nie była wpięta do końca i przez to pompa prawdopodobnie nie działała (próbowałem przed jak i po tym uruchomić "bleeding" pompy), dopiero po poprawieniu wtyczki pompa zadziałała, jednak jej praca nie jest jednostajna, https://youtu.be/bVTNEkJUVMU . Porównując te nagranie z innymi znalezionymi w internecie mam dziwne wrażenie, że raczej nie jest to wina pompy tylko niskiego poziomu płynu (praktycznie jego braku). Okazało się, że uszczelka pod głowicą nie była wymieniana po zakupie auta, a tylko uszczelka miski olejowej oraz pokrywy zaworów. Jak bardzo jestem w d*pie? :?
  7. Dzięki za odpowiedź. W międzyczasie kontaktowałem się z bimmerprofs w poszukiwaniu dodatkowych informacji dot. problemów z autem. Odpisali, że koniecznie powinienem wymienić olej + filtr oleju, pompę wody (związaną z błędem 2E85), czujnik NOX (tutaj najchętniej zastosowałbym NOXem od nich) i wtedy mogę diagnozować problemy dalej. Bez wymiany powyższyych nie powinienem jeździć autem. Odnośnie pompy, znalazłem sklep w niemczech, gdzie nówkę idzie dostać za ~240 euro (z jakąś tam promocją w tym dniu), jednak w głowie mam myśl że mógłbym aktualną jakoś sprawdzić, tj. np. wiązki, zasilanie, test na włączonym zapłonie. Niestety nadal czekam na dostawę kabla k+dcan z ibwm.info oraz drugiego z Grandado... Chciałbym jak najwięcej informacji uzyskać sam, gdyż tutaj w Holandii ciężko o dobrego mechanika, który nie wymieni pół auta szukając przyczyny problemów.
  8. Hej, W aplikacji BTool sprawdziłem ilość "sulphur mass", aktywowałem regenerację katalizatora i na autostradzie starałem się utrzymać prędkośč powyżej 130km/h, w większości jazdą na 5 biegu. W ciągu godziny wypaliło 1000mg siarki, później utrzymanie prędkości nie było możliwe ze względu na ruch i na tym poprzestałem.
  9. Hej, Dzięki za odpowiedź. Trochę rozwinę pierwszy post, gdyż nadal nie udało mi się rozwiązać problemu. Aktualnie samochód stoi w warsztacie. Ale po kolei: Z pierwszych objawów: - auto około 40-50 sekund po uruchomieniu silnika zaczynało falować podczas zmniejszania obrotów, z biegiem czasu wibracje zacząłem odczuwać na całym samochodzie. Nagrałem moment uruchomienia samochodu, do około 48 sekundy praca silnika jest równa, później zaczyna szaleć wskazówka obrotów. Po rozgrzaniu samochód chodził równo, nic się nie działo. https://www.youtube.com/watch?v=xVEQLplON-o - po uruchomieniu silnika czuć mocno czuć *spaliny, benzynę* - biegiem czasu zauważyłem, że drążek zmiany biegów zaczął latać jak szalony, zacząłem zwracać uwagę na bardzo rzadkie problemy z wrzuceniem jedynki; często musiałem wrzucać pierw dwójkę, żeby z niej przejść bieg niżej https://www.youtube.com/watch?v=w7Lihn7F1Zg Napisałem post na forum, zacząłem szukać informacji w internecie, zamówiłem kabel diagnostyczny do tego modelu samochodu. Niestety kabel nadal do mnie nie dotarł, przypomniało mi się że mam stary adapter bluetooth Vgate, którego używałem przy poprzednim samochodzie. Podpiąłem, zczytałem błędy i w sumie nie było tego wiele: - 30EA (DeNox Catalyst, sulphurized) // wg aplikacji BTool było to około 1400mg Sulphur mass, które zbiłem na jeździe po autostradzie do ~200mg. Również po tym "przegonieniu" auta, przestał wydobywać się ten metaliczny dźwięk spod maski, o którym pisałem wcześniej (chyba o tą część chodzi https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=336518&p=2457360&hilit=n43b20#p2457277 ) - 2E85 Electric coolant pump, communication // doczytałem że w tej pompie siada kondensator, który można spróbować wymienić albo trzeba wymienić całą pompę - CDAF Message (Status tag, 2E4) // rozwiązania tego nie udało mi się znaleźć :( Zacząłem instalować różne aplikacje, szukając może jakiś odchyleń w wynikach. Moją uwagę zwrócił komunikat w jednej z aplikacji: Katalizator: Dostępny/Nie ukończono, tak jak by problem był większy niż tylko "sulphurized cata". Wtryski są niby w porządku (maksymalne odchylenia na poziomie 0.03 pkt). W dzień oddania samochodu do warsztatu, w trakcie zjazdu z autostrady wyskoczył mi czerwony błąd oleju. Ponownie na szybko zczytałem błędy, pojawiło się coś nowego: - 30C1 Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, statyczna - 30DE Nitrogen oxide sensor-lambda probe before Kat, correlation - 29E0 Kontrola mieszanki + wszystkie wcześniej wymienione błędy Na szczęście po ponownym uruchomieniu samochodu kontrolka zgasła (wyczytałem już na forum, że jest to prawdopodobnie zawór hydrauliczny bloku silnika nr 11417584990), nie sprawdzałem już dalej błędów. Mechanik, u którego zostawiłem samochód jak na razie nie znalazł przyczyny problemu, zasugerował wymianę świec na nowe i tak też zrobiliśmy. Jutro dowiem się co z samochodem. Dorwałem się do informacji o czujniku NOX, który często psując się daje różne objawy, często nie związane z samym czujnikiem. Tak że szczerze głowa mi już pęka, co możę być nie tak i ile będę musiał włożyć w naprawę samochodu.. :cry: Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, po cichu liczę że jeszcze będzie mnie w stanie ktoś nakierować na rozwiązanie problemu. Pozdrawiam! :) [EDIT] Zapomniałem o dwóch rzeczach: 1) NIE świeci się kontrolka check engine, w sumie nigdy się nie świeciła 2) poziom oleju zaczął maleć ostatnio w dużym tempie, tj.: - w czerwcu był wymieniany, wg wskaźnika na FULL - około 2-3 tygodni temu, miałem połowę wskaźnika - przedwczoraj, podczas wystąpienia kontrolki czerwonej oleju, zostało go nieco trochę ponad MIN Być może za mocno przegoniłem auto, by wypalić Katalizator?
  10. Witam, Potrzebuję zasięgnąć Waszej opinii. Otóż posiadam samochód BMW 118i 143KM z 2007 roku i chyba zaczynają się pierwsze problemy :-) W dniu dzisiejszym zajrzałem pod maskę na pracującym silniku i moją uwagę zwrócił dźwięk wydobywający się spod maski, w głębi (tj. praktycznie pod szybą), po stronie kierowcy. Jest to synchroniczny, metaliczny stukot: https://www.youtube.com/watch?v=LTNsVy2tmo0 . Standardowe pytanie: czym to może być spowodowane? Jak się tego pozbyć? Niedawno też zauważyłem, że chwilę po odpaleniu gdy obroty spadają, również zaczynają falować i utrzymuje się to przez chwilę. Niestety podczas postoju na uruchomionym silniku czuć szarpnięcia np. na drążku biegów, choć wtedy obroty są raczej stałe. Ostatni serwis samochodu był w czerwcu bieżącego roku, a od wymiany części eksploatacyjnych przejechałem niecałe 5 tyś. km. Pozdrawiam!
  11. I oto pojawiła się https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-2-0i-129hp-fabryczny-m-pakiet-fanstastyczny-stan-i-niski-przebieg-ID6BWPB3.html , która zmiotła konkurencję. Co o niej myślicie? Warto, nie warto? W porównaniu z tą od Holendra Na +: - KOLOR! - felgi - kierownica wielofunkcyjna - dwustrefowa klima - silnik lepszy pod gaz (?) - niższy przebieg Na -: - auto z Niemiec, wg faktury dane jakiegoś Turka (?) => mniej pewne pochodzenie - brak 6 biegów - cena :-( (praktycznie 25% drożej) - bardzo niskie zawieszenie - w Holandii może to być problem (dużo progów zwalniających)
  12. Jeszcze nie. W czwartek mam jechać na sprawdzenie auta przed zakupem w warsztacie, a następnie w sobotę gość chce zrobić przegląd APK na kolejny rok (w Holandii to podobno normalne, że nowe APK jest robione tuż przed sprzedażą samochodu). Z rzeczy które wymieniłeś, jest możliwość jakoś zdiagnozować stan bez wiedzy specjalistycznej?
  13. Hmm chciałbym ją zabrać na sprawdzenie przed zakupem, ale nie wiem czy uda mi się tu to zrobić. Przypomniało mi się jeszcze, że wokół wlewu oleju było mokro jak zaglądałem pod maskę, ale wyczytałem że równie dobrze powód może być prozaiczny. Czy się mylę?
  14. Witam wszystkich! Mam okazję zakupić BMW 1-series E81/E87 Hatchback 5D E87 118I 143KM 105KW z 2007 roku w wersji Business-Line. Auto ma przejechane 225k km, od trzeciego właściciela (auto Holenderskie, jestem na miejscu). Szukam opinii nt. tego silnika. Teoretycznie naprawy robione na bieżąco, jednak zastałem auto z zapaloną kontrolką pasa pasażera, która wg internetów nie jest wielkim problemem. Byłem na jeździe testowej, auto spisuje się świetnie, jest zadbane z wyglądu, moc ma. Czego się obawiać? Na co się szykować? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.