Skocz do zawartości

Rylu

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    EX
    E91 320d
    E60 530xd lci
    --
    F31 320d

Osiągnięcia Rylu

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Świetna :twisted: tylko ta końcówka wydechu mnie razi osobiście.
  2. No to spoko, chłopaki z Częstochowy mówili żeby z szacunkiem bo do mega trwałych nie należą zwłaszcza w nowszych modelach. 380/800 z miejsca musi być niezła katapulta :D ja mam głupie pomysły żeby wrócić do serii 3 335d jakoś lepiej czułem się jako kierowca.
  3. A co by mu miało być ? Reduktor, półośki, przeguby. Sama skrzynia w poliftach znosi dobrze NM z tego co kojarzę. Ps Miałem na myśli przesunięcie max NM nieco wyżej :wink:
  4. Auto dostało soft lajtowy bez spiny z zachowaniem rozwagi na xdrive i dpf. Niedawno wskoczył nowy Akumulator, wahacz niestety ten droższy, końcówka plus zbieżność. Przebieg dużo się nie zmienił aktualnie 138 kkm. Przy okazji dokodowane zamykanie lusterek z pilota (było tylko na guzik od środka) i prędkościomierz elektroniczny. PS waga we dwóch z połową baku.
  5. Cześć, Półtora roku temu pomyślałem o zmianie e91 2.0d+ rozpocząłem długie poszukiwania e91 330xd . Po obejrzeniu kilku egzemplarzy i sprawdzeniu kilkunastu zacząłem myśleć o 5er i tak czwarta oglądana sztuka trafiła w moje ręce. 2007 r. 3.0d 235 KM w dniu zakupu przebieg 120 xxx kkm potwierdzone w aso i w autodna. VIN CT70188 Aktualnie 136kkm Wyposażenie średnie, ale po e91 z panoramą cieszę się, że ma szyberdach. Brakuje mi lepszych foteli i myślę o zmianie. Uwielbiam elektryczna kolumnę keirownicy umożliwiającą wygodne wsiadanie no i pamięć foteli itd. Przyjemny dla oka jest też pakiet oświetlenia wnętrza oraz kiera mpak. Auto po zakupie dostało pełny serwis olejowo filtrowy, usunięte klapki, nowy wahacz , akumulator i ori czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej (był sprawny, ale uszkodziła się komuś wtyczka lekko i wolałem uniknąć niespodzianek). Ponadto sprężarka klimy dokonywała żywota więc wymieniłem na nową z odgrzybienien i czyszczeniem układu. Po ogarnięciu mechaniki wyczyściłem i zaimpregnowałem wnętrze. W styczniu postanowiłem po zaliczeniu kilku dziur sprawdzić amorki i pomimo 3 weryfikacji na stacjach kontrolii braku luzów i swietnym wyniku postanowiłem wyjąć i prawy już delikatnie puszczał. Wpadły nowe amorki sachsa. Na wiosnę przegląd klimy i tym razem wpadła nowa chłodncia. Auto czasami miało problem z napędem wyskakiwał zbiorczy błąd zbiorczy 4x4, DSC, ABS, EBV opisany tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=357774. Wymieniłem początkowo czujnik kąta skrętu jednak to nie pomogło i stanęło na wymianie nastawnika reduktora i wszystkie problemy ustąpiły o dziwo nie był uszkodzony mechanicznie tylko elektrycznie. Oczywiście wlecial nowy olej. Auto seryjnie kupiłem na 17tkach z 2 kompletami opon więc postanowiłem na lato wrzucić 18'. Wybór padł na ori 135 z et20 opony conti (głośne i dość twarde) Przód minimalnie wystaje, ale nie ma tragedii. Kilka fotek: Cały czas myślę o chipie, ogarnieciu lakieru ( rysy i jakieś wgniotki), wgraniu PL menu i nowych map ale brak czasu ostatnimi czasy
  6. Zostawiam info dla potomnych. Winny był nastawnik reduktora i nie był uszkodzony mechanicznie tylko elektrycznie. Wszystko wróciło do normy...polecam przy okazji chłopaków z ATS Częstochowa- opłaciła się wycieczka z Łodzi.
  7. Zamówiłem dzisiaj nowy czujnik zobaczymy czy rozwiąże problem.
  8. Wiem, ale przewód 2 dyszki, a nie miałem zwykłego kabla "pod ręką". Klemy są dokręcone. Baterie przy okazji tego też sprawdzę, ale ma równy rok... Robiłem też kalibrację kąta skrętu jak już miałem kompa podpiętego. Ten czujnik też mi nie daje spokoju, a fakt, że przy jego uszkodzeniu odpina napęd tym bardziej.
  9. Sprawdzałem zarówno w ukrytym menu jak i miernikiem. Aku mam zwykły - nie AGM. ale parametrami zgodny z tym co być fabrycznie. Wczoraj ładowanie było na poziomie 14.2, poprzednim razem było ok 14.8 ale przy obciązeniu klima/wysokie obroty trzyma równo.
  10. Witam wszystkich, Rok temu przesiadłem się z e91 na e60 530xd LCI, auto przez ten czas nie sprawiało problemów oprócz jednego. "Raz na kwartał" wyskakiwał przy odpaleniu auta błąd napędu, ale po zgaszeniu auta i zamknięciu błąd się resetował (zbiorczy 4x4, DSC, ABS, EBV). Napęd działał bez zarzutów więc zrzuciłem to na kaprysy elektroniki zwłaszcza, że znikał. W ostatnim czasie błąd się zapalił i nie zgasł. Błąd powoduje odłączenie 4x4, kontroli trakcji i ABS więc poruszanie się jest mało komfortowe. Auto wziąłem na kanał, wymieniliśmy olej w reduktorze, sprawdziliśmy nastawnik reduktora wyglądał mechanicznie bez zarzutów. Błędy na kompie 5F3A i 5F39 oraz uwaga błąd kąta skrętu 5EBA. Po pierwszym odpaleniu błąd się nie pojawił, przy drugim już niestety tak. Ostatnio auto stało 3 dni i zdziwiłem się, że wyzerowało zegary oraz pojawił się przy odpaleniu zupełnie inny błąd na idrive pojedynczy błąd 4x4, ale zgasł po kilku sekundach i już nie wrócił. Od tamtej pory znowu zdarza się, że błąd zbiorczy wyskakuje raz na powiedzmy 20 odpaleń silnika i znika po zgaszeniu i zamknięciu auta. Ze względu na sytuację z wyzerowanymi zegarami sprawdziłem ładowanie i oscyluje po odpaleniu w okolicach 14 a 15v. Przy samym odpaleniu spada na ok 10.8 Na fejsbukowych forach pojawiały się różne sugestie od nastawnika reduktora, luzów w zawieszeniu i rozjechanej geometrii, regulatora napięcia po reduktor. Akumulator ma rok, zawieszenie nie ma najmniejszych luzów (nowe amorki, wahacze, sworznie). Pojawił się też inny trop mianowicie czujnik kąta skrętu, jeden z kolegów forumowych na fb napisał, że przy tym błędzie czujnika skrętu miał identyczny problem z błędem zbiorczym 4x4, abs, ebc, dsc. Uważam, że problem jest raczej natury elektroniki/elektryki - nie mechaniki, ale oczywiście mogę się mylić. Kupiłem dzisiaj przewód masowy, żeby odpiąć klemę podmienić i sprawdzić ewentualne problemy z masą. Pewnie to niczego nie rozwiąże tematu, więc już rozważam zakup czujnika kąta skrętu z uwagi na ten błąd. Czy może ktoś borykał się z podobnym problemem, albo macie jakieś podejrzenia/podpowiedzi co jeszcze sprawdzić? Aha.. błąd napędu jeśli się zapala to tylko przy odpaleniu od razu. Wczoraj podłączyłem komputer i były dwa błędy 5F39 i 5EBA, ładowanie jak wcześniej. Od razu zapytam - czy kupić nowy czujnik (o ile jest dostępny) czy używany? Czytałem, że konieczne jest zakodowanie jak i kalibracja. Kodowanie musi się odbyć bez znaczenia czy nowy/używany? Przy używanym trzeba zmienić VIN? czy elektronik od BMW to ogarnie czy trzeba do ASO? Może ktoś sprzedaje części/ma dojście do nowego i byłby w stanie sprawdzić jaki jest orientacyjny koszt - byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, MR
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.