Witam wszystkich, Rok temu przesiadłem się z e91 na e60 530xd LCI, auto przez ten czas nie sprawiało problemów oprócz jednego. "Raz na kwartał" wyskakiwał przy odpaleniu auta błąd napędu, ale po zgaszeniu auta i zamknięciu błąd się resetował (zbiorczy 4x4, DSC, ABS, EBV). Napęd działał bez zarzutów więc zrzuciłem to na kaprysy elektroniki zwłaszcza, że znikał. W ostatnim czasie błąd się zapalił i nie zgasł. Błąd powoduje odłączenie 4x4, kontroli trakcji i ABS więc poruszanie się jest mało komfortowe. Auto wziąłem na kanał, wymieniliśmy olej w reduktorze, sprawdziliśmy nastawnik reduktora wyglądał mechanicznie bez zarzutów. Błędy na kompie 5F3A i 5F39 oraz uwaga błąd kąta skrętu 5EBA. Po pierwszym odpaleniu błąd się nie pojawił, przy drugim już niestety tak. Ostatnio auto stało 3 dni i zdziwiłem się, że wyzerowało zegary oraz pojawił się przy odpaleniu zupełnie inny błąd na idrive pojedynczy błąd 4x4, ale zgasł po kilku sekundach i już nie wrócił. Od tamtej pory znowu zdarza się, że błąd zbiorczy wyskakuje raz na powiedzmy 20 odpaleń silnika i znika po zgaszeniu i zamknięciu auta. Ze względu na sytuację z wyzerowanymi zegarami sprawdziłem ładowanie i oscyluje po odpaleniu w okolicach 14 a 15v. Przy samym odpaleniu spada na ok 10.8 Na fejsbukowych forach pojawiały się różne sugestie od nastawnika reduktora, luzów w zawieszeniu i rozjechanej geometrii, regulatora napięcia po reduktor. Akumulator ma rok, zawieszenie nie ma najmniejszych luzów (nowe amorki, wahacze, sworznie). Pojawił się też inny trop mianowicie czujnik kąta skrętu, jeden z kolegów forumowych na fb napisał, że przy tym błędzie czujnika skrętu miał identyczny problem z błędem zbiorczym 4x4, abs, ebc, dsc. Uważam, że problem jest raczej natury elektroniki/elektryki - nie mechaniki, ale oczywiście mogę się mylić. Kupiłem dzisiaj przewód masowy, żeby odpiąć klemę podmienić i sprawdzić ewentualne problemy z masą. Pewnie to niczego nie rozwiąże tematu, więc już rozważam zakup czujnika kąta skrętu z uwagi na ten błąd. Czy może ktoś borykał się z podobnym problemem, albo macie jakieś podejrzenia/podpowiedzi co jeszcze sprawdzić? Aha.. błąd napędu jeśli się zapala to tylko przy odpaleniu od razu. Wczoraj podłączyłem komputer i były dwa błędy 5F39 i 5EBA, ładowanie jak wcześniej. Od razu zapytam - czy kupić nowy czujnik (o ile jest dostępny) czy używany? Czytałem, że konieczne jest zakodowanie jak i kalibracja. Kodowanie musi się odbyć bez znaczenia czy nowy/używany? Przy używanym trzeba zmienić VIN? czy elektronik od BMW to ogarnie czy trzeba do ASO? Może ktoś sprzedaje części/ma dojście do nowego i byłby w stanie sprawdzić jaki jest orientacyjny koszt - byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, MR