Skocz do zawartości

lukaswalker

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 2001
  • Lokalizacja
    Braniewo

Osiągnięcia lukaswalker

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Hmm wracając do tematu :) Czy czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze może przekłamywać (zawyżać) nie dając przy tym żadnych objawów w postaci np. błędów w kompie? Jeżdżąc z podpiętym kompem widzę często przeładowanie (zawyżone wartości w stosunku do oczekiwanych - jednak brak błędów w kompie odnośnie przeładowania lub trybu awaryjnego). Pomierzyłem podciśnienie. Przed i za akumulatorem podciśnienia wynosi ok. 0,88 (po wyłączeniu silnika trzyma i nie spada przynajmniej przez 2 min) Za zaworkiem do EGR (tzn. przy sammy już EGR) podciśnienie wynosi ok. 0,61/0,62 zaś za zaworkiem do turbo 0,65 (tzn. przy samym już turbo). Przy dodawaniu gazu na postoju lekko opada, po zgaszeniu samochodu schodzą na 0,00 Zrobiłem jeszcze logi z aplikacji btool: https://drive.google.com/drive/folders/1kpyacIq5p6TJUVTvhufCIim8vR6J-qJz?fbclid=IwAR3qF0aFgDvrL-nveJG_M-jyLE7sAjXbczKwzRZsKFb_7KMXJBYr76NLbqM Te doładowanie dziwnie się zachowuje (szczególnie na początku po depnięciu gazu czyli tu gdzie mam problem - z dołu). Wszystkie parametry idą praktycznie od razu za zadanymi wartościami. A w doładowaniu jest np. taki moment, że wymaga około 2100 doładowania a jest 1370 ( i tak przez 2 sekundy) potem nagle przebija na 2480
  2. Z góry dzięki Panie Fuser za zaangażowanie w temat! :cool2: No to chyba tak idzie u mnie połącznie. Jak oglądam elektrozaworki (do mojego modelu), które można kupić to VAC to górny króciec, a dolny OUT. Mam tak podłączone. No chyba, że są różne zaworki i mogą mieć to inaczej. Musiałbym swój zdementować, żeby zobaczyć oznaczenia. Jak już pisałem swego czasu tak odciąłem EGR zaślepiając wężyk do niego. Przejeździłem tak jakieś 5k km. Jak na moje żadnej różnicy nie było ani na dole ani na górze ani nigdzie z zaślepionym EGR. Wróciłem więc po jakimś czasie do ustawień fabrycznych. No ok.. dmucha ale coś jest nie tak :mrgreen: W takim razie czemu jeśli nawet jest lekka nadwyżka ciśnienia doładowania to samochód z dołu nie jedzie jak trzeba? :mad2: coś go zamula a ja już zgłupiałem od ilości informacji. Jak przetwornik nie zmniejszy podciśnienia to nie powinno być przypadkiem przeładowania (znaczonego)?
  3. Stało się tak, że w końcu doprowadziłem samochód do dobrego stanu technicznego więc przyszła czas na moc :twisted: Stąd wizyta na hamowni no i wyszedł problem słabego dołu. Ja nim jeżdżę tak od początku. Czasami miałem wrażenie, że słabo idzie na niskim biegu i na dole - ale maszyna duża i prędkość inaczej się odczuwa więc myślałem, że wszystko ok tylko takie wrażenie :duh: :mrgreen: Samochód ogólnie idzie jak trzeba, jest dynamiczny, płynie. Pali jak trzeba nawet te 6l/100 przy ekspresowej jeździe ok. 120km/h. Podłączenie elektrozaworu: https://drive.google.com/file/d/10KWUNMrdxRMh0Q7FTKlASINwnhznukqZ/view?usp=sharing Wężyki mam tak założone przy turbo. Nie wiem jak są założone przy EGR ale powinny być tak samo bo są takie same te elektrozaworki? Schemat na realoem pokazuje inaczej (na odwrót) sprawdzę dziś jak się uda podłączenie zaworu EGR może ktoś się kiedyś zasugerował złym schematem i tak podłączył. Pytanie tylko czy ewnetualnie pomylenie przewodów podciśnienia przy EGR robiło by taki problem z działaniem sterowaniem turbiny? Ruch sztangi: https://drive.google.com/file/d/1bAdXcmDfBLnNjwxlbWKIUET4-UJmBYi8/view?usp=sharing Czy mimo ruchu sztangi zmienna geometria może nie działać prawidłowo? Jakby była zapieczona to ruchu by nie było żadnego przy podaniu podciśnienia lub byłby znikomy? Co do momentu to wydaje mi się, że brakuje dołu. Fabrycznie powinien doskoczyć do 410nm no powiedzmy przy ponad 2k rpm (chociaż autocentrum pokazuje już max moment przy 1750). Im więszke obroty to moment spada więc może tak być, że te 390nm u mnie przy ponad 3k rpm to już jest tak jak powinno być. Jakby turbo spało na dole :) A co do przeładowania to z tego co doczytałem to tak jest przy bucie w podłogę? Że ta turbina chwilowo dmuchnie do ponad 2,4mbar. Potem się przecież stabilizuje zadane-oczekiwane. Ciekawe czy nie mam turbo po regenracji i po prostu nie dmucha tak jak trzeba. Ostatnie się naoglądałem i nasłuchałem trochę złego odnośnie tego (objawy podobne jak u mnie, turbo nie wstaje jak trzeba)
  4. Hm. Podczas przeładowania jest wtedy taki efekt jakby turbodziury? Z logów chyba to nie wynika (przeładowanie jest ale tylko chwilowe do 2,4mbar)? Kurde do tego od egr to cieżki dostęp. Chyba szybciej będzie kupić nowy :duh: :mrgreen: Bardziej stawiam na to drugie. Sztanga niby chodzi ale może nie tak jak powinna? Czy ręka powinno dać się nią poruszyć góra-dół(na samochodzie)?
  5. Witam! Jak w temacie. Szukam przyczyny braku odpowiedniego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Moc max. trzyma Oto wykres z hamowni: https://drive.google.com/file/d/1ek2Dcema2v0KRUKmpEk4t2lDs3Z8SS0N/view?usp=sharing Oto logi (obrobione, zrobione dziś i to na każdym biegu): https://drive.google.com/file/d/1SwAahe411DECaNGOjZQaTSthwdGegJmS/view?usp=sharing Samochód nie ma dobrego dołu. Skrada się, nie jedzie :mad2: Szczególnie odnoszenie wrażenie, że ma muła na 1,2 biegu. Później już tak tego nie czuć :) Co robiłem/diagnozowałem: 1. Przewody podciśnieniowe w większości wymienione na nowe bo już swego czasu puszczały lewe powietrze. Dwóch mechaników z okazji innej akcji serwisowej sprawdzało przy okazji podciśnienie i twierdzą, że układ jest szczelny. Pozostaje wiara, że tak jest - narzędzi pomiarowych nie mam :) 2. Pomijałem elektrozawór turbo. Podłączenie bezpośrednio z akumulatora podciśnienia do gruchy. Krótki test na 1 i 2 biegu do max 2,5k obrotów ale nie zauważyłem, żeby był żwawszy. A przy sprawnym podciśnieniu po ominięciu zaworka turbo powinno ustawić się w tryb: dmuchaj na maxa? - więc chyba się powinno to odczuć na dole? Nie wiem czy taki test jest wiarygodny do wykluczenia sprawności elektrozaworu? 3. Pomijałem akumulator podciśnienia - bez zmian. 4. Sprawdzałem ruch sztangi gruszki - po odpaleniu silnika wciąga się i to dobre 1,5cm-2cm. Nie wiem czy chodzi płynnie bo nie miałem jak tego jeszcze sprawdzić. Czy ręką można to poruszyć? Czy EGR może mieć coś do takiego zachowania? Jeśli tak to dlaczego (czysta ciekawość jak to działa/współdziała). Kiedyś zaślepiłem wężyk od podciśnienia EGR (testowo) ale różnicy raczej nie czułem (bo niby jest lepszy dół jak jest odłączony). Może jeszcze jakiś inny prosty element układu może mieć wpływ? Co można podiagnozować/pomierzyć? Nie znam historii turbosprężarki (czy było regenerowane czy też nie).
  6. Zaciskałem wczoraj wężyk ręka ale odczyty na INPA bez zmian (zaciskałem przed tym trójnikiem jak i za tym trójnikiem). Może za lekko? Chociaż starałem się w miarę mocno ale nic nie drgnęło. Obecnie na jałowym pokazuje 3.65 (w baku w tym momencie około 10l) Kilka dni temu robiłem małe testy tj. live data. Przy maksymalnym bucie ciśnienie wstępne spada do 3 mbar (przy obrotach około 4,3k-4,5k na 4 biegu) Pozostałe ciekawe parametry: powietrze (tj. air mass) przy bucie mierzy do około 1180 (oczekuję 890) doładowanie (tj. boost preasure) przy bucie mierzy do około 2400 (oczekuję 2247) ciśnienie paliwa (tj. rail preassure) przy bucie mierzy do 1340-1361 (oczekuję 1340) Wnioskuję z tego, że silnik/podzespoły działają tak jak trzeba. Jedynie zagwozdka z tym ciśnieniem na pompie progowej. Czy może jednak wszystko jest w porządku?
  7. Wracam do tematu po dłuższej przerwie. Jestem po wymianie pompki progowej (zamiennik magneti marelli). Samochód odpalił na strzała. Pompka chodzi o wiele ciszej niż poprzednia (nie wiem jakiej była marki bo na obudowie są tylko wybite cyferki bez żadnej innej nazwy). Jedyne co mnie zastanawia to ciśnienie, które po wymianie wynosi 3.7 na jałowym. Tamta stara parę dni przed zepsuciem się pokazywała około 3.8-3.9 Nie weryfikowałem jeszcze jak to wygląda przy obciążeniu. Może jutro się uda przetestować. Czy przy okazji mógł też się uszkodzić zawór zwrotny paliwa? Czy pompa słabej jakości?
  8. Ok. Bardzo cenna wskazówka bo się zastanawiałem nad tym wskazaniem ~1 bar co dokładnie oznacza. Bo nie byłem pewien czy pompa progowa działa (tzn. ma prąd) ale jest uszkodzona i podaje za niskie ciśnienie (wspomniane 1 bar) czy w ogóle nie działa. To pozostało zdiagnozować czy pompka nie ma prądu czy ma ale padła sama w sobie całkowicie i po prostu nie działa :)
  9. Sprawdziłem z licznika wskazania paliwa w baku: lewa komora: ~19l, prawka komora: ~22l Dodatkowo co zauważyłem za filtrem paliwa w przewodach na pewno jest paliwo (pęcherzyk powietrza przy filtrze). Po przekręceniu stacyjki bez zmian za filtrem - brak ruchu w przewodach tzn. że te nie problem tego ogranicznika? Pompy własnie nie słychać tak jak wcześniej (mogę wręcz powiedzieć, że w ogóle nie słychać). Pytanie czy mogła się przytkać czy po prostu padła. Nie wskazywało nic na to, że nie domaga (pełna moc była do końca obrotów, ciśnienie - 'livedata' w normie na jałowym i obciążeniu jeszcze parę dni temu). Przebieg to tak :cool2: aby do 500k potem będzie z górki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  10. Witam. Pacjent: 530d prod. 11.2000r. Czy ten błąd wskazuję jednoznacznie na pompę progową? Dane odczytane z inpy: 4704 Pre-supply pressure monitoring Engine speed: 0.00 Air-temp: 11.54 Einspringtzmenge: 39.43 fuel pre-supply pressure: 1.02 fahler aufgetreten bei: 471900 error present: pre-supply press.below min.value for eng.start Zgasł nagle podczas jazdy na szczęście 200m od domu :lol: :lol: :lol: . Paliwa było ok. 10 litrów. Dolałem 28 litrów z kanistra. Ponieważ kiedyś miałem problem taki, że pompka w baku padła. Aktualnie jest na pewno ponad 30l w baku. Więc chyba problem pompy w baku wykluczony. Czy może dolać jeszcze z 15-20l dla pewności? Bezpieczniki wyglądają ok. Nie wiem jak przekaźniki bo wiem, że też mogą być przyczyną (mam 2 takie kostki zielone w bagażniku) Progówki nie słychać (może lekko, ale nie tak jak wcześniej). Przed dolaniem ropy kontrolka świec paliła się cały czas (nie gasła). Po dolaniu ropy jakby załapało coś jeśli chodzi o kontrolkę grzania bo gaśnie po paru sekundach. Inpa pokazuje ciśnienie na przekręconej stacyjce od 0.94 do 1.06mbar czyli z prądem chyba ok (pompka pracuje tylko słabo?) Akurat sprawdzając live data parę dni wcześniej pompa progowa pracowała dość dobrze (dawała około 3.9bar) na jałowym. Niestety nie zdążyłem sprawdzić jak spada ciśnienie przy obciążeniu :) Moc była do odcinki. A poza tematem: czy coś w 2021r z zamiennikami się poprawiło czy nadal tylko oryginał pompki progowej polecany? Bo różnie to z nimi było(jednak to tematy/posty nawet z przed 10 lat).
  11. Linki wklejone w inny sposób (tamte po jakimś czasie wygasały/zmieniały się). Może teraz będzie ok. Przy okazji pytanie. Żeby zrobić oryginalny system spryskiwaczy wymagany jest jakiś specjalny zderzak? Czy warto oryginał wstawiać czy uniwersalny będzie wystarczający?
  12. Witam, sporo się naczytałem jednak o tym rozmiarze nie ma za dużo dyskusji - wybór opon 225/45/r18 nie będzie zły? silnik 30d Wszystkie felgi mam w tym samym rozmiarze tj. 7,5J. Zmiana na 235/40 będzie się wiązała z wymianą wszystkich 4szt. (na przodzie są w tej chwili prawie nowe 225/45, z tyłu zaś 245/40 obecnie już prawie bez bieżnika) i stoję przed dylematem czy kupić 2 nowe 225/45 na tył czy 4szt. 235/40. Kalkulatory kalkulatorami ale ciut wyższy profil to jednak trochę lepszy do codziennej jazdy? :)
  13. Zaktualizowałem linki bo coś przestały działać :)
  14. Udało mi się takie fotki zrobić reflektora "od środka" :) Linki do fotek: https://drive.google.com/open?id=1TF5m30cvs7-Qo8cw63OJARzZXMotjHge https://drive.google.com/open?id=1TLtQDVhn_dtG54uW69SOzXQIedveFEgD
  15. Ok. Zrobię fotki i wrzucę niebawem :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.