Skocz do zawartości

agentjanusz

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83 3.0SD

Osiągnięcia agentjanusz

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Tak, to wlasnie to - kalibracja. Gaśnie komunikat o jakosci oleju i jest git. Ja wlewam do xdrive juz 4 raz Ravenol, do silnika takze. Ale do skrzyni automatycznej nie zaryzykuje.
  2. O to mnie chodziło! Dzięki. Pocieszające, że miałem jednak bardzo ładny olej w kolorze bliskim żółtego i pachniał...jak olej. Pierw spuszczam trochę w butle, żeby sprawdzić opiłki i inne niespodzianki.
  3. Jak masz olej mega szłam to na 100% masz tak zabity tym szlamem filtr że skrzynia nie ma prawa poprawnie działać. Tym szlamem masz wtedy również pozapychane kanaliki i zaworki w mechatronice. Niestety smutna prawda jest taka że BMW sprzedawało te auta wciskając kit przyszłym użytkownikom że olej w tych przekładniach jest wieczny i niewymienny. Producenci tych skrzyń niezależnie czy była to firma ZF czy GM jak najbardziej zalecali wymianę oleju i filtrów w tych skrzyniach. Oczywiście te przekładnie były montowane w innych markach aut i o dziwo tamci producenci przewidywali wymianę oleju i filtra co 60-80kkm. Zasada jest taka że jak kupujesz taki samochód i nie masz żadnych informacji na temat ewentualnych wcześniejszych wymian oleju i filtra to robisz to bezwarunkowo. Kolejną ważną kwestią jest przynajmniej raz w tygodniu powachlować sobie steptronic-iem ręcznie zmieniając biegi w górę i w dół żeby w całej mechatronice ruszyć olej. Jazda wyłącznie na pozycji "D" wykorzystuje tylko część mechatroniki i powoduje że w nie używanych kanałach odkłada się syf co skutkuje zapchaniem się płyty sterującej. No i na koniec - ostre starty zawsze na ręcznym sterowaniu od pierwszego biegu w górę....zwlaszcza w dieslach gdzie moment obrotowy jest tak duży że zmieli cały kosz biegu forward. Ruszanie z miejsca na "D" lub biegu 1 to całkowicie dwie różne kwestie. Mam pytanie czy ktoś tu, świadomie sam zmieniał olej i może opisać jego kolor w dajmy na to butelce 250ml (zawsze spuszczam etapami, bo sprawdzam jego stan i ciała stałe). Interesuje mnie na ile ten olej ma być po zużyciu czorny jak z motora diesla, a na ile zachowuje kolor/klarowność.
  4. Nie wiem na ile masz wyciek a na ile zapocenie, ale także takie mam. Mimo to na 10000km nie spaliła więcej niż 300ml oleju. Ewidentnie jest jakiś problem z motorem. Porównywałeś prace silnika? Jakieś niepokojące efekty? Jakieś błędy? auto po chipie? Daj znać o ile już nie ogarnąłeś auta.
  5. Witam. Wczoraj ogarnąłem temat. Wymieniłem elektrozawór podcisnieniowy AGR i uspokoiła się praca przepustnicy, która wcześniej wariowala jakby ktoś zdejmowal i zakładał wężyk podciśnieniowy na EGR w bardzo szybkim tempie. Teraz odpalam i ok 1 - 3 s. słychać/ widać chwilowa pracę przepustnicy, ale widać że jakoś się ustala całość i jest OK. Zadowolony jestem że udało mnie się wytargac ten elektrozawory bez zdejmowania kolektora. Wyjmowalem tylko rurę bangetu. Choć ręce zdarlem i obilem...
  6. Już ogarniam temat. Na 90% elektrozawow AGR (Egr) powoduje świrowanie przepustnicy i dziwne brzmienie motoru.
  7. Podłącze się bo mam identyczne objawy w e83 3.0sd i mnie już to denerwuje - ten dźwięk. Co kolega wymienił? Ten przetwornik ciśnienia czy sam EGR przy przepustnicy gaszącej?
  8. Witam. Szukam od dłuższego czasu wyjaśnienia dlaczego albo lepiej, przez co po odpaleniu auta na jałowych obrotach dokucza mu basowe tłuczenie, pufanie z okolic zdaje się filtra powietrza? Filtr u mnie jest z przodu, wersja biturbo M57n2 286KM. Zauważyłem że gdy zostawiłem autko na chodzie na około 5min następuje "cyk" i uf dolegliwość trapiące me uszy znika do jakiegoś następnego X zdarzenia/momentu. Zauważyć można że basowe tłuczenie jest do momentu wstępnego nagrzania motoru, co ewidentnie wskazuje na prace EGR, i to chyba poprawną. Każde przegazowanie jest w moment pozbawiane tego "podbicia" dźwiękowego. Zauważyłem że przepustnica przeg EGR szaleje... Ciągle otwiera i zamyka na przemian. Tak chyba nie powinno być? Czy mogę coś zrobić, żeby ten motor ładniej pracował? Nie ukrywam że wkurza mnie ten stan rzeczy... Drugie BMW, co prawda E53 z M57n 3.0d pracuje idealnie... Drugie pytanko, czy ktoś ma podobną dolegliwość?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.