Skocz do zawartości

Osmiornica88

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 LCI 320d 2011

Osiągnięcia Osmiornica88

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. To ja może dodam coś od siebie z dzisiejszego doświadczenia. Wymieniłem kolektor dolotowy bo było w nim około 600g samej smoły i bałem się również o klapy wirowe więc zrobiłem to profilaktycznie. Oczywiście na samym końcu roboty musiał się ułamać jeden z dwóch kołnierzy wężyków podciśnienia na czujniku i próbowałem to naprawić ale raczej z marnym skutkiem. Przez przypadek naleciało mi kleju błyskawicznego do jednego z otworów w czujniku i prawdopodobnie coś się za kleiło. Wracając teraz do tematu-nigdy wcześniej nie miałem takiego błędu jak teraz pomimo że auto ma przejechane 350k. Stało się to zaraz po wymianie kolektora dolotowego i problemu z tym czujnikiem. Teraz zamówiłem nowy i będę go zakładał jak tylko przyjdzie i wtedy dam znać czy błąd zniknął. Próbowałem go usuwać przez bimmer Tools ale nie da się go usunąć. Powraca po każdym usunięciu. Jak dostanę czujnik od razu będę go zakładał i jeżeli błąd zniknie to mam nadzieję że pomoże to komuś aby nie musiał więcej szukać. Tutaj link do czujnika o którym mowa https://m.motointegrator.de/artikel/751309-ventil-agr-abgassteuerung-pierburg-702318010?gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuVAwArJwKmgXp0PgVI8SU7ox9mqlLLZ3Dz-0y073tlIkhC9ZCZ_odgaAmzDEALw_wcB
  2. Hej. Ja właśnie teraz to zrobiłem. Jeżeli chcesz to tylko oryginał z BMW. Inaczej będzie po jakimś czasie piszczał. Ja zmieniałem 2 razy w ciągu roku bo ciągle piszczał. Stwierdziłem że nie ma sensu znowu kupować zamiennika i kupiłem oryginał. Po założeniu jak ręka odjął. Zero pisku, wszystko pracuje jak powinno. PS. Jeżeli porównasz oryginał i zamiennik to są pewne różnice i własnie dlatego paski piszczą. Bynajmniej tak jest u mnie. Pozdrawiam
  3. Cześć wszystkim. Podepnę się pod temat jeżeli można. Ostatnio miałem pecha i uderzyłem sarnę. Nie jechałem szybko ale wystarczyło żeby połamać uchwyty od trzymania reflektora i wyrwało spryskiwacz ksenona. Po tym uderzeniu nie działa jak w tytule prawy, skrajny ring(z pozycji kierowcy) Co mogło się stać? Wszystkie inne działają a ten jeden wygląda jakby chciał świecić ale nie mógł i najciekawsze jest to, że słychać piszczenie z tego reflektora. Sprawdzałem drugi dla porównania ale tam nie piszczy. Bardzo proszę o pomoc może to piszczenie to konkretny powód przez który ring nie świeci. Z góry dziękuję
  4. Ok gotowe. 40 minut z piwkiem. Jako że wyjąłem elementy chce się podzielić doświadczeniem. Ogólnie wszystko jest łatwo trochę odwagi ale z głową i wszystko wychodzi jak malina. Opiszę jak to idzie. Ja zacząłem od listwy na tunelu środkowym. Musimy palcami mocno pociągnąć u podstawy mieszka skrzyni biegów wtedy wyskoczy i podciągamy go do samej góry. Zaraz po tym zostaje nam ramka. Wsadzamy dłoń do środka i podciągamy ją do góry. Wychodzi w miarę dobrze. Musimy uważać ponieważ do niej wpiete są dwie wtyczkie. Musimy je wyciągnąć najlepiej małymi szczypcami. Teraz teoretycznie najtrudniejsza rzecz. Listwa ozdobna. Ją łapiemy tak samo jak ramkę skrzyni biegów ale do tego musimy już użyć więcej siły i z wyczuciem. Jak już wyskoczy od strony iDrive to potem idzie już ok. Oczywiście uwaga również na kable bo są wtyczki od iDrive, zapalniczki i jeszcze jedna jakąś ale łatwo je wymontować. Po tym wszystkim mamy naszą listę ozdobną w ręku. Po tym wziąłem się za listę ozdobną przed pasażerem. Tu jest też fajna robota. Wsadzamy dobry śrubokręt delikatnie od strony przycisku zapłonu, listwa wyskoczy i wtedy delikatnie z wyczuciem wyciągamy zacisk za zacisk za zaciskiem aż do drzwi pasażera i tam musimy uważać bo jak szarpniemy za mocno złamie się mocowanie takiego kołka. Delikatnie trzeba listwe ruszać aż wyskoczy. Wtedy zaczynamy odpinać wtyczki. Pierwsze od guzika start stop i później na środku gdzie mamy te dwa nawiewy, jest jeszcze jedna ale ciężko się ją wyciąga więc wymyśliłem żeby zamiast wyciągać wtyczkę odkręcić dwie nakrętki 8 i wyjąć cały nawiew i tak też zrobiłem. Po odkreceniu nakrętek musimy uważać bo nawiew trzyma się na zatrzaskach. A więc delikatnie i z czuciem. I to by było na tyle resztę roboty zostawiam wam na deser bo nie ma nic skomplikowanego. Pozdrawiam PS. Jeżeli kogoś by interesowało w jaki sposób odświeżałem listwy to proszę: Maszyna polerska RUPES LK900E Pasta Menzerna 400 CUT PLUS zielony pad Pasta Menzerna 3800 finish PLUS biały pad
  5. Hej. Podepne się pod temat. Czy tak samo łatwo da się zdjąć tą listę z tunelu środkowego? Chcę odnowić sobie listwy ozdobne dlatego najlepiej będzie jeżeli je wyciągnę
  6. Chciałbym zapytać czy w wersji 184KM 2011r jest łatwo wymienić ten pasek i napinacz. Ja mam tylko jeden pasek bo wspomaganie jest hydrauliczne. Napinacz ma dwie rolki. Bardzo proszę napisać jeżeli ktoś już to robił czy da się to zrobić w garażu czy lepiej jechac do mechanika bo nie chce tego dziś rozebierać ponieważ jutro muszę jechać do pracy a chciałbym mieć czym :)
  7. Witam ponownie. Wiem, trochę trwało zanim założyłem szybe ale nie mogłem prowadzić pojazdów i dlatego tak to wygląda. Wiem także że,obiecałem pełny reportaż z wymiany szyby ale nie mam żadnych zdjęć ponieważ nie zdążyłem zrobić:) Szczerze to nawet nie było czego robić bo jest to na prawdę przyjemna praca pomimo moich obaw. Każdy, który będzie chciał wymienić tą szybę nie będzie się już musiał martwić a więc opisuje teraz jak to mniej więcej wygląda. Otwieramy naszą szybę,wyciągamy gumowe zaślepki(najlepiej płaskim dużym śrubokrętem) pod nimi znajdują się:jedna nakrętka(10 chyba) a po lewej i prawej stronie jakieś zatrzaski, nie pamiętam dokładnie ale idzie łatwo. Jeżeli się z tym uporamy to właśnie poluzowaliśmy spojler. Następnie trzeba go trochę rozruszać i sam wypadnie z mocowań. Kolejnym krokiem(najlepiej zrobić to we dwóch) jest otwarcie modułu pod spojlerem. Jedna osoba trzyma spojler, żeby nie porysował dachu a druga odkręca śrubki z modułu antenowego. Kiedy mamy już odkręcone odczepiamy wtyczkę co idzie do spojlera i wężyk od spryskiwacza. Tym sposobem macie spojler w rękach. Potem już wszystko idzie automatycznie. Odczepiamy wszystkie kable z modułu(możecie go wykręcić jeżeli chcecie) i te kable przeciągamy przez otwory w klapie po wcześniejszym poluzowaniu gum. Jeżeli nie zrobiliście tego wcześniej to nic się nie stanie. W tym momencie klapa jest wolna od wszelkiego okablowania. Potem już tylko fun z pracy przy autku. Podsumowując, jest to naprawdę fajna robota i we dwójkę uporaliśmy się z kolegą w 30 min na spokojnie wliczając w to czas kumpla, który chciał wpierw dojść, jak wyjąć te kable i szukał ich wpierw w bagażniku:) Mam nadzieję, że rozwiałem wszystkie wątpliwości i wymiana klapy nie będzie już budziła obaw. Pozdrawiam wszystkich.
  8. To super. Dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że będzie tak jak mówisz i wystarczy to wszystko poodpinać i założyć nową szybę. Jak będę wymieniał to porobię zdjęcia i wrzucę do tematu żeby na przyszłość się przydało. Pozdrawiam. Jak ktoś ma jeszcze jakieś info to proszę pisać. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
  9. Żadna kryptoreklama ;) przecież tylko chciałem pomóc jeżeli ktoś potrzebuję części. Zaznaczam z góry że nie otrzymuję od osób trzecich środków finansowych ani żadnych innych dochodów :8) A wracając do klapy... Ktoś z Panów ogarnia coś w temacie tej przeklętej szyby?
  10. Cześć wszystkim. Jestem Łukasz i od niedawna posiadam swoje pierwsze BMW. Jako że nie znalazłem konkretnego tematu w związku z moim samochodem pozwoliłem sobie założyć nowy. A wiec krótko i na temat. Rozbiła mi się tylna szyba i muszę chcę ją w najbliższym czasie wymienić. Szybe kupiłem na OLX. Chciałbym zapytać, czy jest dużo zabawy z wymianą tej klaposzyby? Miałem to już porozbierane i wszystko wygląda pięknie. Po odpinać kable, do nowej klapy przełożyć elementy układu elektroniki i wszystko pięknie ale... No właśne. I tu chciałbym prosić o pomoc. Czy muszę rozcinać gumowe osłony i ucinać kable żeby wyjąć klapę ponieważ na przeszkodzie stoją właśnie one. Przechodzą one przez ten element, który chciałbym wymienić i teoretycznie muszę to rozcinać. Dalej się nie zagłębiałem, czy są może jakieś wtyczki gdzieś w podsufitce albo na boczkach, żeby można było odpiąć i przeciągnąć przez nową klaposzybę. Wiem, że żyje z nadzieją, że są tam wtyczki i pójdzie łatwo ale obawiam się, że tak niestety nie jest. Proszę o pomoc jeżeli ktoś robił to już w tym modelu. Dzięki z góry i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.