Witam. Posiadam Bmw e39, jest to wersja przedliftowa, jednak poprzedni właściciel wymienił lampy na polift. Na początek pytanie, czy w poliftowych lampach, światło stopu jest również światłem pozycyjnym? (u mnie na wł. pozycyjnych żarówka stopu świeci, ale słabo, gdy wciśne hamulec napięcie wzrasta, żarówka świeci mocniej jako stop)
Wczoraj podczas wymiany żarówki stopu w prawej lampie urwałem kabel (światło stopu w prawej lampie 5 lat temu nie stykało, mechanik zrobił mi podłączenie bezpośrednio kablami z wiązki do mocowania tej jednej żarówki od światła stop). Po przylutowaniu kabla na miejsce żarówka działa tylko jako stop (wcześniej świeciła jako pozycja słabiej - i jako stop mocniej poprzez zwiekszenie napiecia). W drugiej lampie żarówka stopu świeci cały czas jako pozycja, gdy hamuje świeci po prostu mocniej jako światlo stop. W innym temacie przeczytałem że modul lcm gdy widzi brak działających żarowek pozycyjnych, używa tych od stopu własnie jako pozycji, ze względów bezpieczeństwa. Co sądzicie Panowie jest tu problemem, jak powinno być poprawnie? Przypuszczam że swiatło stop wgl nie powinno świecić jako pozycja, w związku z tym czy można tą funkcje wyłaczyć w NCSIE, modyfikując moduł LCM?
Dodam jeszcze że kiedyś miałem wpiętą, wlutowana małą dodatkową żaróweczke zasilaną z linii zasilającej lampę tylną (jeszcze zrobione przez poprzedniego właściciela), i tak teraz sobie myślę czy nie miała ona właśnie zadania oszukiwania komputera, aby stop nie świecił jako pozycja? (mechanik który lutował mi 5 lat temu kabelki do żarówki od stopu odpiął wtedy tą dodatkowa żarówkę w bagażniku).
Sorka za tak zagmatwaną historie i liczne szczegóły... 😄