Skocz do zawartości

defaa

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 118d

Osiągnięcia defaa

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam pewien problem ze swoją JEDYNKĄ, a mechanik, który serwisuje ją od dawna jest na urlopie, a w okolicy same grzebki, więc wolałbym im nie oddawać autka :lol: Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd sondy lambda, sterownika świec żarowych oraz błąd DPF. Objawy podczas jazdy to jedynie lekkie, delikatne szarpanie podczas jazdy na RÓWNYCH obrotach. Tak poza tym nie zauważyłem spadku mocy czy innych objawów. Wykręciłem sondę i była trochę okopcona, co raczej jest normalne ? Jeśli chodzi o sterownik to pewnie do wymiany, normalka w jedynce. Natomiast co z DPF ? Zapchany ? Jeżdżę do pracy 30 km ( 5 km miasto / 25 km trasa ). Ogólnie jest jeszcze kłopot z olejem, który od jakiegoś czasu intensywnie ulatuje wężem od odmy i leci w dolot. Pokrywa w okolicach odmy i wlewu oleju jest mocno upucona, a pod dekielkiem od odmy jest dużo oleju. Czyżby odma do wymiany, która w przypadku N47 jest zintegrowana z pokrywą zaworu, czyli cała pokrywa do wymiany ? Sam wybieram się niedługo w sporą trasę, więc wolałbym sobie to jakoś ogarnąć. Bardzo proszę o rady, co z tym można zrobić ?
  2. Ok a jeszcze jedno pytanie, ponieważ pierwszy raz będę wymieniał płyn hamulcowy, dlatego pytam: jak odpowietrza się samochód z ABS? Trzeba mieć włączony zapłon na max 120 sekund i w tym czasie odpowietrzać?
  3. Witam. Będę przekładał koła w najbliższym czasie i zastanawiałem się czy nie wykorzystać tego momentu, kiedy będę zdejmował wszystkie koła by wymienić płyn hamulcowy. Nie wiem kiedy był wymieniany ostatni raz, auto u mnie już drugi rok a wcześniej brak wiedzy. Nie wymieniałem wcześniej płynu hamulcowego, dlatego mam pytania. Chce ściągnąć płyn ze zbiorniczka, następnie zalać do pełna świeżym i teraz tak: odkręcam lewe koło, które położone jest najbliżej pompy, zakładam rurkę z pojemniczkiem na odpowietrznik. Druga osoba pompuje hamulec, zatrzymuje i wtedy ja odkręcam odpowietrznik i puszczam płyn przez rurkę do pojemniczka. Zakręcam by druga osoba podpompowała hamulec i ta sama procedura co wyżej aż kolor płynu zmieni się na taki jak w zbiorniczku. Zakręcam, zakładam koło i następnie biorę się za prawy przód, następnie lewy tył i na końcu prawy tył. Taka jest kolejność jeśli samochód posiada ABS tak ? Oczywiście należy też pamiętać by dolewać płyn by układ się nie zapowietrzył. Czy w ten sposób wymienia się płyn hamulcowy ?
  4. https://www7.zippyshare.com/v/GGiiOPz3/file.html https://www7.zippyshare.com/v/Y2nlvwsg/file.html https://www7.zippyshare.com/v/MLDXx8Rz/file.html
  5. Witam. Od wymiany do wymiany muszę dolewać jakieś 2l oleju. Wymieniam co 12 tysięcy. Pytanie to dużo czy mało? Są opinie że każdy samochód lubi łyknąć trochę oleju, ale każde poprzednie diesle, które miałem od wymiany do wymiany nie brały ani grama oleju. W mojej jedynce brak wycieków, jedyne miejsce gdzie pojawia się olej to sprężyna na przepustnicy. Dolot zdemontowałem jest czysty, wirnik z minimalnym luzem, który musi posiadać. Jeśli już pojawia się troszkę oleju to leci on z przewodu odmy. Co o tym sądzicie?
  6. Mam ten sam problem. Po sprawdzeniu problem leży w akumulatorze. Pali jak mówisz na strzała ale nie działają już niektóre funkcje. Narazie jeżdżę póki odpala ale pewnie niedługo czeka mnie wymiana.
  7. Witam. Tak jak napisałem w temacie mam kłopot z zerującym się czasem oraz przebiegiem w moim BMW 118d 2.0 143 km, ale nie zawsze. Szukałem podobnych przypadków w necie, wszędzie każdy powtarza, że to na pewno słaby akumulator i sam się z tym zgadzam, ponieważ np. na wyłączonym silniku maksymalnie 5 min gra radio itp. Jednak odkąd przyszły upały, klimatyzacja chodzi praktycznie cały czas, nie wyłączam jej to zegar oraz przebieg zapisują się i po każdym postoju czy 1 dzień czy 3 dni wsiadam odpalam jest czas oraz przebieg. Potrafi mi to ktoś wyjaśnić dlaczego na włączonej klimie wszystko jest ok, a kiedy jeżdżę bez klimy to się zeruje ?
  8. Jakieś pomysły? Tylko nie załamujcie mnie, że mogą to być pierścienie :lol:
  9. A więc tak: rozrząd, olejz sprzęgło oraz rolki od alternatora zostały wymienione. Koszt z robocizna równe 3 tysiące. Wszystko go by fajnie gdyby udało się rozwiązać w końcu problem z tym olejem. Panowie kupiłem nowy przewód odmy, ponieważ stary się rozlatywał, odpadły gumy, bałem się żeby jakiś kawałek nie dostał się w dolot. Wczoraj zdejmuje wąż od odmy a tam sporo oleju (postaram się dzisiaj zrobić zdjęcie). Jakie są inne objawy? Jeśli chodzi o moc, nie zmieniło się praktycznie nic, może minimalnie od dołu jest wolniejszy ale to naprawdę minimalnie. Po drugie po odkreceniu korka i bagnetu od oleju pokazuje się niebieskawy dym, a ostatnio jadąc 150-170 na wysokich obrotach też wypuścił troszkę dymu z wydechu. Pytanie co jest najbardziej możliwa przyczyną tego wszystkiego?
  10. Auto stoi u mechanika 2 dzień, niestety bałem się, że jeśli wyciągnie silnik do roboty znajdzie się coś jeszcze. I znalazło sprzęgło w kiepskim stanie chociaż załatwił mi za 550 po rabacie + 2000 tysie za rozrząd i robocizne, więc myślę, że ceny dobre w porównaniu z tym co czytałem. Dwumasa w dobrej kondycji, pojedzie jeszcze trochę.
  11. Rozumiem, ale jak już to rozebrane mam to chciałbym to wyczyścić bo w samym kolektorze jest naprawdę dużo nagaru tylko odkręciłem te śruby a kolektor trzyma jeszcze ta rura i nie wiem czy blaszka z tyłu.. Jeśli blaszka trzyma to raczej ciężko będzie go wyjść chociaż widzialem na internecie, że ludzie ściągają tel kolektor bez problemu.
  12. Rozumiem, ale pytanie skąd się bierze ten olej na przepustnicy i czy normalne są te stuki pod tą blaszka jak ruszam przepustnica?? Jeśli chodzi o czyszczenie kolektora to dużo tam jest rozbierania, przychodzą tam jakieś uszczelki?
  13. Dzisiaj wyciągnąłem przepustnice i dokładnie wyczyściłem. Kiedy biorę ją w rękę i potrząsam słychać stukanie za tą metalową pokrywą https://www61.zippyshare.com/v/dgs13kTs/file.html. Jednak prawdziwy syf jest zaraz za przepustnicą na wlocie kolektora https://www61.zippyshare.com/v/1UqNBmz1/file.html https://www61.zippyshare.com/v/HkKl3pC0/file.html. Jakieś pomysły ?
  14. Aha i jeszcze pytanie, ponieważ nie znam się za bardzo, czy ta przepustnica na zgaszonym silniku powinna być otwarta cały czas ?
  15. Jestem umówiony na wymianę rozrządu na 13 maja, dzisiaj miałem wreszcie chwilę by przyjrzeć się bliżej wszystkiemu i teraz tak: postanowiłem sprawdzić ta przepustnice i co się okazało ? Włożyłem tam rękę na sam początek, a kiedy wyciągnąłem było na Niej pełno oleju, świeżego oleju. Po odłączeniu węża idącego do przepustnicy faktycznie było trochę oleju, a sama przepustnica jest czarna od zaschniętego syfu. Kolejna sprawa wyciągnąłem cały filtr powietrza oraz wykręciłem rurę od dolotu powietrza do turbiny. Było tam dosłownie minimalne ślady oleju, a sam wirnik ma jedynie delikatny luz. Co jeszcze zauważyłem, na pewno do wymiany jest przewód odmy oleju, która jest upocona od oleju, a sama gumowa rozpada się na części. Co powiecie na to ? Co może być przyczyną ? I czy właśnie przez tą przepustnice może ubywać oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.