Skocz do zawartości

Rolciu

Zarejestrowani
  • Postów

    135
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320d 2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Rolciu

  1. A wężyk który jest przed elektrozaworem? On sobie wchodzi tak jakby pod kolektor, i idzie do prawego (patrząc z przodu) rogu komory silnika. U mnie była dziura ok 15cm od elektrozaworu. Sprawdzałem metodą „usta - usta” 😄
  2. Sprawdź szczelność wężyków podciśnienia idących do elektrozaworu sterującego bypasem chłodnicy
  3. Nabił powietrze? Kurde to azotem się sprawdza. Czynnika nie było bo wystąpiła nieszczelność. Maszyna do końca prawdy nie powie - zrobi próżnię, potrzyma chwile i finał. Wystarczy ze będzie nieszczelny zaworek ten do którego podpina się węże od „maszyny” i już tego nie znajdziesz. Możesz mieć nieszczelną sprężarkę - kiedy stoi jest szczelnie, w momencie pracy puszcza czynnik bokiem. A, po „nabiciu” powietrzem, powinien osuszacz wymienić
  4. Kurczę, ciekawe. Miernik z cęgami do DC już mam, tylko jak na złość zrobiło się cieplej :D Dobra. Zmierzyłem. Temperatura na zewnątrz 1,5 stopnia Naładowanie akumulatora (wg Bimmertool) 59% Błąd w Bimmertool na starcie się pojawił Temperatura ustawiona na minimum, pokrętło na niebieskie pole, prąd nagrzewnicy 68A Temperatura na max, pokrętło na czerwone, prąd nagrzewnicy 70-71,5A Po skasowaniu błędu nic się w pomiarach nie zmieniło. Prąd alternatora 118-125A pomiar pokrywa się z odczytem z aplikacji W samochodzie zrobiło się ciepło po ok 6 minutach (tyle była włączona aplikacja) Sprawdzałem prąd alternatora aplikacją jak było -2 stopnie, wtedy pokazywał nawet 142A, ale naładowanie akumulatora wynosiło 62% Kilka razy odpalałem i gasiłem auto, każdorazowo błąd się kasował. Po kilku razach stopień naładowania spadł na 58% i błąd już się skasować nie chce. Przejechałem się kawałek, poziom naładowania podniósł się na 59% - błąd się kasuje. Wnioski: 1. Możliwość kasowania błędu jest zależna od stopnia naładowania Aku 2. Obecnosc błędu nie wpływa na moc nagrzewnicy 3. Nagrzewnica nie włącza się powyżej temperatury 5stopni 4. Poniżej 59% naładowania aku, błędu nie da się skasować, nagrzewnica nadal pracuje Do sprawdzenia a) moc nagrzewnicy zależna jest od stopnia naładowania b) moc nagrzewnicy zależna jest od temperatury zewnętrznej
  5. Panowie, a u Was też jest tak, że po skasowaniu błędu ten nie wraca póki auto stoi, a jak się tylko ruszy to od razu wskakuje? Potem w trakcie jazdy co jakis czas się pojawia, ale np jak stoi się na światłach to nie wraca. Jak tylko ruszę to znów jest
  6. Cześć, Sprawdziłem dziś wieczorem, temperatura spadła do 2 stopni i błąd się pokazuje od razu po odpaleniu silnika. Na zapłonie czysto. Można go skasować i póki silnik pracuje, błąd nie wraca. Z pomiarów wyszedł mi klops, bo multimetr który mam w domu nie mierzy natężenia prądu stałego. Sprawdzę w pracy czy „służbowy” zmierzy natężenie DC i najwyżej ponowię pomiar. Ale po skasowaniu błędu ciepło leci momentalnie z kratek, silnik zimny, samochód nie ruszany cały dzień. Przewód nagrzewnicy, to ten najgrubszy w czteropolowym złączu, czerwona izolacja. Pozostałe trzy, mają biele, zielone, lub niebieskie paski
  7. Nie mogę wypatrzeć nigdzie opisów tych grubych przewodów i nie wiem który to f402. Ale założyłem cęgi na każdy przewód po kolei j nic się nie pokazuje. Odpiąłem wtyczki, na każdym 12V jest, więc bezpieczniki będą ok. Jak odpalałem auto, było 6 stopni na zewnątrz, auto po nocy na parkingu, ogrzewanie ustawiłem na max
  8. Żeby nagrzewnica chciała się włączyć, musi być poniżej 5 stopni na zewnątrz i zimny silnik ?
  9. Super, dziękuje. Szukałem tego kiedyś, ale nie dogrzebałem się do schematów, a nawet nie wiedziałem ze tam jest jeszcze jedno miejsce z bezpiecznikami :) A w razie czego, rozebranie schowka to nie problem. Bałem się że trzeba by deskę targać. Ciekawi mnie co się wysypuje w tej grzałce - czy to jest kwestia przepalenia elementu grzewczego, czy pada elektronika np od temperatury. Wiesz może jaki bezpiecznik ją zabezpiecza, tzn typ. Google mi pokazują 100a takie płaskie
  10. Rolciu

    Relingi

    Gdybys potrzebował porad odnośnie montażu, to pisz, montowałem u siebie, może jeszcze coś pamiętam :) Od razu podpowiem: -przy kupnie używanych zwróć uwagę czy są uszczelki przy gwintach. Nie da się kupić ich osobno i trzeba kombinować jeśli brakuje - nakrętki kup sobie nowe w ASO, kosztują grosze, a są „specyficzne”, mają zintegrowaną podkładkę i otwór z gwintem jest jajowaty- układa się na gwincie żeby zapobiec poluzowaniu - zdejmij sobie listwy z dachu i sprawdz czy są oryginalne otwory zaślepione gumeczkami. Według zagranicznych forów nie wszystkie egzemplarze miały i trzeba by wiercić
  11. U mnie ten błąd również wisi. Akumulator wymieniony w 2020 roku, poziom naładowania według bimmertool to 65%. Auto mało jezdzi poza miastem i nie bardzo jak mam go naładować w jeździe, a pod blokiem nie mam jak podłączyć prostownika. Ktoś się orientuje gdzie jest bezpiecznik nagrzewnicy i gdzie idą jej przewody, żeby założyć cęgi miernika i sprawdzić pobór?
  12. 4 tysiące za co? Za wygłuszenie drzwi? Co do kół. Na lato mam 18, na zimę 16. Oba zestawy RoF. Na zimowych czuć ze opony sie bujają, ale ogólnie to tragedii nie ma. Mam Kastrata czyli Efficient Dynamics, czyli zawieszenie to „sportowsze” w standardzie
  13. Miałem identyczne objawy kiedy uszkodzeniu uległ wężyk podciśnienia idący do elektrozaworu sterującego bypassem chłodnicy egr. Elekttozawor jest nad chłodnicą. Gruszka sterująca jest pod. Od elektrozaworu do gruszki idzie wężyk w czerwonym oplocie, a do zaworu w czarnym. U mnie uszkodzony był ten czarny. Metr wezyka w oplocie to ok 8-15zl, wymiana 15 minut
  14. Każda inna. U mnie są 3, przód, tył i lampy. Jaki masz problem, może pomogę, rozbierałem to już kilka razy :D
  15. Z tego co widzę, taki skraplacz występuje tylko w poliftowych benzyniakach i wygląda na skraplacz wodny. Inni z tym problemem z jakimi silnikami i z jakich lat mają samochody ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.