Warto samodzielnie sprawdzić czy rurka podciśnienia sterująca bypasem przy EGR nie jest przetarta i nadpalona. Wg. artykułu w największym węgierskim portalu motoryzacyjnym problemy EGR prowadzące do pożarów BMW mogą wynikać z przecierania się rury podciśnieniowej odchodzącej od elektrozaworu na obudowie EGR. Autor artykułu - któremu też niemal spłonął BMW N47D20 - znalazł w swoim aucie przetartą rurę podciśnieniową nr 17, przy elektrozaworze nr 14 (11 74 7 810 831). Schemat tutaj Na zimnym silniku (poniżej 50 C w chłodnicy) spaliny kierowane są do dolotu specjalnym kanałem-bypasem wokół EGR. Czarna rurka w plecionce 17 poprowadzona jest zbyt blisko silnika, przeciera się mechanicznie i nadpala, wtedy elektrozawor 14 - sterujący klapą przy bypassie - przestaje działać i klapa blokuje się w jednej pozycji (zdarza się także wskutek zatykania klapy sadzą po przebiegu ok. 80-120 tys. km): - jeżeli bypass jest stale zamknięty spaliny w zimnym silniku lecą przez EGR zapychając go szybko sadzą, - gdy bypass jest stale otwarty, wtedy spaliny w gorącym silniku lecą głównie przez bypass więc nie są chłodzone i trafiają prosto do plastikowego dolotu, wypalając tam dziury i powodując pożar auta. Niestety usterka elektrozaworu 14 jest mierzona tylko pośrednio (gdy temperatura płynu chłodzącego przy EGR zmienia się zbyt wolno) i mają na to wpływ inne parametry, auto nie zawsze rejestruje ten błąd: "278A00 - Bypass controller: electrically or mechanically faulty". Z elektrozaworu 14 wychodzi rurka czarna i czerwona, przeciera się ta czarna w plecionce nr 17 przy obudowie głowicy, kilkanaście cm od elektrozaworu. Autor artykułu przeniósł elektrozawór 14 i inaczej poprowadził rurkę 17, aby była mniej narażona na przetarcie. Zdjęcia w BMW GT 320d N47D20: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/04/08/miert_gyulladnak_ki_a_bmw-k/ Zdjęcia z tłumaczeniem na polski: https://imgur.com/a/cTBBH72