Skocz do zawartości

jarek_1986

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 lci 525d
    F31 lci b47

Osiągnięcia jarek_1986

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Padnięta dwumasa ma duży wpływ na wartość korekcji. Kompresję mierzyłeś?
  2. Jasne że ma ruszac po puszczeniu pedału gazu
  3. Czy ruszanie z drugiego biegu może wpłynąć na coś negatywnie w skrzyni. Odkryłem dzisiaj że można ruszyc z dwójki i w porównaniu do ruszania w trybie drive jest to mega plynne, bo odpada króciutki pierwszy bieg i standardowa charakterystyczna dla 8hp zmiana z jeden na dwa.
  4. Witam czy ktoś może polecić na Dolnym Śląsku, albo w ościennych województwach kogoś kto mógłby wgrać mi serię do f31 po lifcie z b47. Fabrycznie to wersja 136 koni ( Belgia), ale obecnie jest jakiś program (poprzedni właściciel się chwalił). Nie mam pojecia co jest zrobione i przez kogo,ale coś napewno. Setke robi w 7.7 sek, rozpedza sie do 230 prawie bez jakiejś specjalnej zadyszki. Oceniam że jest to jakieś 180 koni albo coś w tych okolicach. Wszystko bylo by pięknie bo jezdzi sie fajnie i mega oszczędnie (4.7 najmniej 120 na autostradzie, średnio 5.4 z dystrybutora), ale silnik jest głośny i klekoczący. Wszystko sprawne w aucie, korekcje (wiadomo to tylko korekcje) po 0 - 0.3. Wole jezdzic cichą 150-tka niż klekoczącym szybkim autem.
  5. Oczywiście że złe dla silnika. Dlaczego nie zgłosiłeś się do aso na akcje wymiany egr? Ja dwa miesiące temu dostałem nowy egr razem z chłodnicą egra
  6. Posiadam klimatyzację automatyczną jednostrefową w polifcie a przy okazji montażu ramki z podświetleniem postanowiłem sprawdzić co sie zacznie wyrabiać jak podepnę panel klimy dwustrefowej i o dziwo wszystko działa (kierunki nawiewu, siła nadmuchu, funkcja auto itd.), poza jedną ważną sprawą. Nie da sie zmienić temperatury. Jest 22, albo 16 w opcji maksymalnego chłodzenia. Wiem że trzeba wymienić konkretne elementy, ale może ktoś sprawdzał czy po podmianie np. samego sterownika lub kodowaniu ożyje regulacja temperatury?
  7. Wedlug mnie poziom 770 bo tyle ma b47, nie wiem ile jest w n47 ale przypuszczam że podobnie, to abstrakcja dla czrerocylindrowego diesla. Takie obroty to miały kiedyś m57. Ja w b47 podniosłem do 830 i jest wyraznie lepiej, klekot dużo mniej wyraźny, wibracji trochę mniej. Zrobiłem to właśnie dlatego że stojąc na D np. na czerwonym świetle auto wyraznie wibrowało, pod obciążeniem obniżając jesscze obroty poniżej tych 770. Czy bedzie to miało negatywny wpływ na hydrokinetyk? Nie wiem, ale wedlug mnie lepiej nie miec wibracji niz je mieć.
  8. Skoro masz drgania na postoju, to podnieś obroty jalowe do poziomu przy których nie drży i tyle
  9. Witam. Jezdzi ktos na letnich 205/60 16 ale z indeksem V zamiast zalecanego W. Opony z indeksem W są bardzo drogie w tym rozmiarze, ale sam rozmiar mi pasuje pod względem komfort/spalanie/prowadzenie. Zastanawiam się na ile i czy w ogóle zmienia sie charaktyska prowadzenia jeśli założyć by ten rozmiar ale z indeksem V.
  10. Wlutowalem sie w 12v od przycisku otwierania drzwi. Działa tak jak trzeba, tylko że led zastosowałem z przedlifta i swieci mega słabo. W sumie nie wiem, czy po lifcie są mocniejsze, ale raz jeździłem poliftem z pełnym oświetleniem ambient i wydawało mi sie że lepiej to świeciło :?
  11. Po raz kolejny powtórzę to samo. Korekcja dawki paliwa ma tyle samo wspólnego z kondycją wtryskwacza co kompresją w cylindrze, czystością kanałów dolotowych do danego cylindra, pracą klap wirowych, stanem koła dwumasowego i setką innych zależności. Jak bedziesz mial korekcje 5 to znaczy że w tłoku jest dziura. Korekcja to wskaźnik różnicy dawki paliwa w celu wyrownowazenia pracy silnika i tyle. Wtryskiwacz jest tylko jednym z elementów składowych. Wtryskiwacze sprawdza sie na stole probierczym a nie interfejsem.
  12. Nic, korekcje nie określają stanu wtryskiwacza. Pokazują co robi sterownik silnika żeby wyrównać jego prace.
  13. Dokladnie o to mi chodziło, nie zalezy mi na zmianie koloru podświetlenia, mialem w mondeo mk5 bodajze 8 różnych i nigdy nie zmieniłem ze standardowego. Ale po a4 b8 we wnętrzu f30 po zmroku jest ciemno i ponuro jak w kościele wiec chociaż ten cupholder i ramka by się przydały
  14. Cześć posiadam lci bez podświetlenia a chce założyć i podświetlenie panelu i podświetlenie cupholdera. Chce kuoic używaną ramkę, i podpiąć się gdzie się da tak żeby dimmer działał. Ale mam taką zagwozdkę czy poliftowy panel/ramka klimy przyjmie moją, manualną klime. Klima manual pasuje do ramki z klimatyzacją automatyczną?
  15. A jak mierzyłeś ciśnienie na ciepłym czy zimnym? Dziwne, że masz 15 bar na jednym cyl. A korekta nie przekracza 1. Miałem podobny problem tylko nie w bmw i tam też kompresja kulala. Tylko, że po sprawdzeniu korekt na zimnym zaraz po odpaleniu na 2 cyl. Dochodziło do - 4. Za to na rozgrzanym - 2 po zamianie wtrysk miejscami korekta nie podążyła za wtryskiem, więc mierzyłem kompresję i właśnie najbardziej kulał ten 2 cylinder a żeby tego było mało różnica pomiedzy cylindrami wynosiła ponad 2bary. Był to silnik JTD Auto jeździ normalnie, jest dynamiczne, pali ekstremalnie mało (ostatnio podróż przez Polskę s3, a2 130km/h na temponacie i powrót na dolny Śląsk drogami lokalnymi na których raczej byłem najszybszy to spalanie realne 6.5). Korekcja dochodzi do 0.8 bo to tylko jeden cylinder, pozostałe pięć działa dobrze. Na zimnym widomo jest znacznie większa. Pomiar ciśnienia był robiony na ciepło, najpierw zrobiona była korekcja (u majstrow od diesli, jako ciekawostkę dodam że piracaka Inpa mierzy tak samo jak sprzęt za 16 tys, więc nie jest źle ), jako że wyszła bardzo dobra to zrobili pomiar ciśnienia. Na próbie olejowej cisnienie leci w górę jak szalone. Tutaj raczej pomyłki nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.