Witam, od jakiegoś czasu staram się odnaleźć przyczynę spadku mocy w moim bmw. Poszukiwania zaczęły się po dostaniu batów od celici kolegi 190 km, z kolei z 2-litrową F30 idę na równo. Przechodząc do rzeczy, jak na razie wymieniłem czujnik wałka ssącego (nie dawał oznak życia, wymieniony na nowy z ASO, po wymianie brak błędu, możliwy podgląd ustawienia wałka), a także świece na NGK v-line 30. Rok temu robiony rozrząd z regeneracją VANOSÓW. Na wykresie z hamowni spadek momentu obrotowego w całym zakresie obrotów o 30 nm i drastyczny spadek mocy przy około 6 tysiącach obrotów - zarówno na gazie, jak i na benzynie. Po diagnostyce INPĄ udało mi się dostrzec następujące odstępstwa od normy ( a przynajmniej tak mi się wydaje, dlatego też pytam Was o radę) : przepływomierz podczas przyspieszania pokazuje skoki w ilości powietrza, z 500 nagle spada na 460, wskakuje na 550 i znów na 500, korekty paliwowe długoterminowe w okolicy -5%, po mocnym przyspieszaniu spadły na -8%, sondy lambda za katalizatorami właściwie na górnej granicy zakresu pomiarowego - brakuje 0,02 V do czerwonego pola. Wnioskuję, że skoro korekty ujemne, to mieszanka zbyt bogata. Coś się przytkało (filtr powietrza / katalizatory), czy może źle ustawiony rozrząd? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. link do filmików z diagnostyki INPĄ : https://drive.google.com/drive/folders/1PJ0FORrGLmbIRstP2EYxfOwBIKfIqnsR?fbclid=IwAR3kHtbekkfmKXzZJIm42vYGOIClNRvCgHi5i2o4TpriG5UJYbPbazYqTdk link do wykresu z hamowni : https://tufotki.pl/I8hck Diagnostyka polegała na rozpędzaniu na 3-cim biegu od 30 do 160 km/h, czy jak kto woli od 1300 do 6500 obrotów. Filmy proszę oglądać w rozdzielczości 1080p, dopiero wtedy widać dokładnie wszystkie wartości.